کد خبر: ۷۵۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۴

فرماندار لار: انتقاد هایم به معنی کار نکردن دولت قبل نیست

نماینده دولت تدبیر و امید در لارستان به مبحث برق شهرستان نیز پرداخت و بیان کرد: در بحث برق رسانی در دو سال اخیر، 36 میلیارد و 700 میلیون تومان برای پروژه های اجرا شده و در دست اجرا منطقه لارستان اختصاص یافته است.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از لادستان، علی اکبر نجیب زاده معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: الحمدلله در بحث هسته ای بدون کوتاه آمدن از اصول و اهداف، توفیقات خوبی را داشته ایم و دستاورد بزرگی بود که نصیب ملت ایران شد که قاعدتاً عنایات خداوند قادر متعال، ایستادگی مردم و از همه مهمتر حمایت، ارشادها و راهنمایی های مقام معظم رهبری و تدبیر ریاست محترم جمهور و تیم دیپلماسی در این موفقیت نقش داشته اند که جای تقدیر و تشکر دارد و الحمدلله ما در این آزمون بزرگ سربلند بیرون آمدیم.


معاون استاندار فارس ثبات اقتصادی و کاهش تورم را از دیگر عملکرد موفق این دولت بیان کرد و افزود: شما می دانید با تورم افسار گسیخته ای که داشتیم و دلار و ارز که بدون ثبات بالا و پایین می شد، نزدیک به 7 درصد رشد منفی داشتیم و الان که ما خدمت شما هستیم، به رشد مثبت 3 درصد رسیده ایم که اینها همه از توفیقات دولت تدبیر و امید و در واقع نظام جمهوری اسلامی است.


عالی ترین مقام اجرایی شهرستان لارستان، دلیل گفتن مسائل و مشکلات خود را جلب توجه دولت به این منطقه خواند و گفت: اگر ما مسائل و مشکلات را می گوییم برای این است که حساسیت و توجه این دولت را به منطقه لارستان جلب کنیم، اگر انتقادی از راه کنیم باید آمار و ارقامی راجع به راه بدهیم، اگر بحث نوسازی مدارس می کنیم بالاخره باید یک آمار و ارقامی بدهیم، این به این معنا نیست که بگوییم دولت قبل کاری کرده یا نکرده، بیشتر بحث منطقه ای داریم، اگر من این ها را نگویم که در بحث راه یا نوسازی مدارس در گذشته این طور بوده، توجه دولت به منطقه کمتر می شود.


وی افزود: در سفر اخیر وزیر راه و شهر سازی و وزیر آموزش و پرورش به آنها عرض کردم که شما یک تیمی را بفرستید، اگر احساس کردید در حق منطقه لارستان کوتاهی شده است یا کمتر رسیدگی شده، جبران کنید و اگر اینگونه نبود که ما قدردان شما هستیم.

نجیب زاده خطاب به مردم لارستان و همشهریان خود با تاکید بر منطقی و مستدل مطرح کردن نیازها و خواسته های خود و همچنین پرهیز از برخورد های احساسی و نارسایی، خاطر نشان کرد: بدون حساب و کتاب حرف زدن نتیجه ای در پیش نخواهد داشت و ما باید حرف های خود را در چارچوب قوانین و مقررات مشخص شده مطرح و پیگیری کنیم.

فرماندار لارستان با اشاره به اینکه این گزارش ها گزارش دولت است و نه عملکرد فرماندار، افزود: تمام خدمات ارائه شده با تلاش مردم، مسئولین و خیرین انجام شده و باید همه نگاههای ما در توسعه و حرکت رو به جلو شهرستان معطوف باشد.

وی افزود: من به گواهی آمار و ارقام می گویم که در این دوسال الحمدلله در تمامی شهر، روستاها و بخش های لارستان فعالیت خیلی خوبی شده است که البته راضی کننده نیست و باید تلاش بیشتری شود.


علی اکبر نجیب زاده به فعالیت های صورت گرفته در بحث راه پرداخت و  با بیان اینکه جاده لار – بستک به عنوان جاده شریانی شناخته شده و هرساله ردیف بودجه ای معینی برای آن در نظر گرفته می شود، عنوان داشت: کار احداث باند دوم این جاده در دست اقدام است ولی با سرعت کُندی پیش می رود و انتظار می رود با همت مسئولین در اجرای آن تسریع شود.

وی با اشاره به اینکه احداث باند دوم لار – بندرعباس به طول 15 کیلومتر از مصوبات سفر وزیر راه و شهرسازی به لارستان در آینده ای نزدیک اجرا خواهد شد، عنوان کرد: با توجه به گستردگی و نیاز منطقه، 15 کیلومتر عدد چشمگیری نیست و باید تلاش کرد که با مشخص نمودن ردیف بودجه ای هر ساله هزینه ای به آن اختصاص یابد.

معاون استاندار در ادامه به اعتبارات جذب شده به فرودگاه بین المللی آیت الله آیت اللهی لارستان اشاره کرد و افزود: در دو سال اخیر 38 میلیارد و 900 میلیون تومان به فرودگاه بین المللی لارستان بودجه تزریق شده است.

وی به ساختمان نیمه تمام گمرک و اعتبارات جذب شده برای اتمام آن هم اشاره کرد و افزود: برای اتمام ساختمان نیمه کاره گمرک لارستان در دو سال اخیر بیش از 1 میلیارد و 400 میلیون تومان هزینه شده که همچنان برای بهره برداری از این پروژه مهم نیاز به بودجه است.

نماینده دولت تدبیر و امید در لارستان به مبحث برق شهرستان نیز پرداخت و بیان کرد: در بحث برق رسانی در دو سال اخیر، 36 میلیارد و 700 میلیون تومان برای پروژه های اجرا شده و در دست اجرا منطقه لارستان اختصاص یافته است.


وی  با اشاره به خدمات گاز رسانی در این دو سال که از فعالیت این دولت می گذرد، گفت: در بحث گازرسانی نیز بیش از 12 میلیارد تومان تا کنون هزینه شده است.

فرماندار لارستان  راه اندازی دانشگاه دولتی را از کارهای خیلی خوب این دولت خواند و گفت: با توجه به آنکه راه اندازی دانشگاه دولتی از مصوبات دولت قبل بود، اما با رایزنی ها صورت گرفته و همکاری خیرین توانستیم این پروژه بر زمین مانده را در آغاز کار این دولت با شش رشته تحصیلی خیلی خوب راه اندازی کنیم.

نجیب زاده با ابراز خرسندی از انجام موفق طرح تحول سلامت در لارستان، عنوان کرد: در دو سال اخیر 84 میلیارد تومان برای دانشکده علوم پزشکی و بیمارستانهای لارستان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه در نقاط دور و نزدیک منطقه لارستان کارهای زیادی صورت گرفته است، تصریح کرد: برای بیان آنها، هریک از بخشداران ششگانه لارستان در نماز جمعه شهرهای خود آن را برای مردم تشریح خواهند کرد.

فرماندار ویژه لارستان در پایان با تقدیر از همه تلاشگران در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، گفت: تنها با وحدت، همدلی و همزبانی است که می توان به قله های پیشرفت و ترقی دست یافت.


نظرات بینندگان