کد خبر: ۷۵۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۱ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
فرماندار کازرون:

7 هزار گردشگر به کازرون آمدند اما یک روز در این شهر نماندند/ برخی ادارات از ایرادهای بنی اسرائیلی دست بردارند

فرماندار کازرون گفت: کسانی که با نام حامی محیط زیست و برخی دیگر با نام های دیگر کارشکنی می کنند، خود را اصلاح کنند.
به گزارش شیرازه، فرماندار کازرون در گفتگو با کازرون خبر با بیان اینکه هفته دولت فرصت مغتنمی برای ارائه چکیده ای از فعالیت های دولتمردان است، اظهار داشت: در این دولت حداکثر تلاش بر این اصل استوار بوده است که کارها بر مبنای عقلانیت انجام گیرد.

وی در ادامه به تشریح فعالیت های دولت در عرصه های مختلف پرداخت و در این باره گفت: یکی از مسائلی که در این دولت به آن توجه ویژه شده است توجه به نظام سلامت بوده است که همواره یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری به شمار می رفته و دولت توانسته در این حوزه برنامه های خوبی را انجام دهد.

  گرامی در ادامه به بعد فرهنگی پرداخت و بیان داشت: فرهنگ زیربنای توسعه و پیشرفت است و اگر بر مبنای احکام و محکمات اسلامی نهادینه شود می توانیم شاهد رفتارهای اسلامی در جامعه باشیم.

 فرماندار کازرون تلاش دولت در سیاست خارجی و به سرانجام رساندان مذاکرات هسته ای را یکی از موفقیت های دولت ارزیابی کرد و خاطرنشان نمود: توافق هسته ای که نتیجه تلاش، استقامت و پایداری ملت ما و دولت های قبل است در این دولت در آستانه نهایی شدن می باشد که بر اساس آن قطع نامه های ظالمانه بر علیه کشورمان یک جا برداشته خواهد شد.

 وی توجه به اقتصاد مقامتی را یکی دیگر از شاخصه های این دولت برشمرد و اظهار داشت: محقق شدن اقتصاد مقاومتی در کشور گرچه زمان بر است اما امیدواریم در آینده به توفیقات بیشتری دست یابیم.

 گرامی در اادامه این گفت و گو به برنامه دولت در شهرستان کازرون پرداخت و در این باره گفت: در سطح شهرستان کازرون کارها بر مبنای سند توسعه شهرستان و طرح آمایش سرزمینی دنبال شده است.

نماینده عالی دولت در کازرون به چالش ها و موانع پیشرفت و توسعه در سطح شهرستان کازرون پرداخت و گفت: وجود خشکسالی در سال های اخیر که منجر به مهاجرت روستاییان به شهر و ساکنان شهر به مراکز استان بوده که افزایش بیکاری، کاهش تولید و نقدیندگی را در پی داشته یکی از چالش های مهم به شمار می رود.

وی با یادآوری مجاهدت های دوران دفاع مقدس که رزمندگان در سخت ترین شرایط، موفق به انجام عملیات های نظامی می شدند، خاطرنشان کرد: هنر مدیریت امروز آن است که در شرایط سخت موجود، مسائل پیش رو را با نگاه جهادی به سرانجام برسانیم.

گرامی با بیان اینکه می بایست توسعه در سطح شهرستان همه جانبه و به صورت متوازن انجام گیرد، عنوان داشت: در صورتی که رشد به صورت متوازن انجام گیرد در صورت رکود در یکی از شاخصه های رشد، به عقب نمی رویم.

فرماندار کازرون با بیان اینکه در شهرستان کازرون با تلاش های صورت گرفته هیچ پروژه ای تعطیل نشده است، اظهار داشت: در بحث پروژه ها و ساخت و سازها، شهرستان کازرون نسبت به شهرستان های استان فارس، 20 درصد جلوتر است.

وی در خصوص مباحث صورت گرفته در مورد پروژه تونل محرم گفت: پیمان کار قبل با وجود گرفتن بدهکاری خود از کار دست کشید و با انجام گرفتن اقاله این پروژه به پیمان کار دیگری واگذار شده است.

گرامی با بیان اینکه پروژه سد نرگسی از پروژه های اولویت دار وزارت نیرو به شمار می رود، اظهار داشت: این پروژه تاکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با اتمام آن با انتقال یک لوله آب به دریاچه پریشان، سالانه 10 میلیون لیتر آب به این دریاچه تزریق خواهد شد که هزینه این انتقال آب، 500 میلیارد ریال ارزیابی شده است.

نماینده عالی دولت در کازرون پیشرفت های صورت گرفته در منطقه ویژه اقتصادی کازرون را در سطح بالایی ارزیابی کرد و گفت: طی جلساتی که روزهای قبل با مسئولان گمرک داشتیم مصوب شد که دفتر صادرات را در کازرون راه اندازی کنیم تا تجار محترم کارهای خود را از طریق همین دفتر انجام دهیم.

وی مشکلات حوزه کشاوری را یکی دیگر از چالش های موجود شهرستان کازرون دانست و بیان داشت: تا به امروز صنعت کشاورزی ما به صورت باخت- باخت بوده است  و نه کشاورز و نه دولت از آن سودی نمی بردند که در این حوزه سعی شده است با اقداماتی نظیر تغییر الگوی کشت، کشت متراکم گلخانه ای، ترویج کشت گیاهان دارویی و ... مشکلات کشاورزان را کاهش دهیم.

گرامی ظرفیت موجود در شهرستان کازرون در حوزه گردشگری را ظرفیتی فوق العاده دانست و اظهار داشت: در پنج ماه اول سال نزدیک به 7 هزار نفر گردشگر به کازرون سفر کرده اند اما به دلیل عدم وجود مراکز اقامتی و رفاهی حتی، یک روز را در کازرون نمانده اند.

فرماندار کازرون  اضافه کرد: از سرمایه گذاران دعوت شده تا در حوزه ساخت مراکز اقامتی مشارکت کنند که کارها در مراحل نهایی است.

وی ایجاد پارک جنگلی دشت برم را یکی دیگر از اقدامات دولت در یکی سال اخیر دانست و گفت: با این کار سروسامانی به پراکندگی های دشت برم داده شد.

گرامی با بیان اینکه کارها در سطح شهرستان کازرون به جد در حال انجام است به مصوبات سفر رئیس جمهور به استان فارس اشاره کرد و گفت: در پایان این سفر 93 مصوبه به امضا رسید که از این تعداد، چهار مصوبه مربوط به شهرستان کازرون بود که تکمیل شبکه آبرسانی کازرون، تونل فراشبند - کازرون، تکمیل بیمارستان قائمیه با اعتبار 400 میلیارد ریال بزرگ راه دشت ارژن- نودان – قائمیه- کنارتخته با اعتبار 200 میلیارد ریال از آن جمله اند.

نماینده عالی دولت در کازرون کارهای انجام گرفته در حوزه گاز رسانی را جهادی دانست و گفت: امیدواریم تا آینده نه چندان دور تمام روستاهای ما از نعمت گاز برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه تمام تلاش ما بر این اصل استوار است که روحیه نشاط و امید را در جامعه نهادینه کنیم، گفت: مردم ما به عزت و سربلندی اعتقاد دارند و انتظار دارند که مسئولانشان هم پیگیر و پاسخگوی کارهایشان باشند.

گرامی با انتقاد از کسانی که به دنبال انتقال موج منفی در جامعه هستند، گفت: امیدواریم این افراد که برخی شان با نام حامی محیط زیست و برخی دیگر با نام های دیگر کارشکنی می کنند، خود را اصلاح کنند چون که اقداماتشان نه به خودشان و نه به دیگران سود می رساند.

فرماندار با بیان اینکه حداقل 10 هزار میلیارد ریال درخواست سرمایه گذاری در کازرون دریافت کرده ایم، تصریح کرد: برخی از افراد که تعدادشان کم است با کارشکنی های خود، امید را از سرمایه گذاران گرفته و مانع همکاری های آنان می شوند.

وی با انتقاد شدید از برخی ادارات این شهرستان که در جذب سرمایه‌گذار سنگ‌اندازی می‌کنند، اظهار داشت: این ادارات باید از ایرادات بنی‌اسرائیلی خود دست بردارند و زمینه جذب سرمایه‌گذار را فراهم کرده و فرصت را از دست ندهند.

گرامی در پایان به دیدار 130 نفر از تجار و سرمایه‌گذاران کازرونی با آیت‌الله ایمانی نماینده ولی‌فقیه در فارس و استاندار فارس اشاره کرد و اظهار داشت: این سرمایه‌گذاران درخواست‌های خود را در حوزه‌های پتروشیمی، لاستیک‌سازی، کارخانه سیمان، بسته‌بندی و گیاهان گلخانه‌ای و ... ارائه دادند.

نظرات بینندگان