کد خبر: ۷۵۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۳ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۴

امام جمعه جهرم: باید نگاه به ازدواج تغییر کند

امام جمعه جهرم گفت: رسم ها نباید تبدیل به رقابت شده و سبب سخت شدن ازدواج جوانان شود.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از پسین جهرم، حجت الاسلام دژکام با اشاره به روز پایان ماه ذی القعده شهادت نهمین اختر تابناک اسمان ولایت و امامت حضرت امام محمد تقی(ع)، گفت: همه براردان و خواهران ایمانی تلاش کنند تا نسبت به ائمه معصومین ادای احترام شود.

وی با اشاره به جنایات ظالمان دنیا در تخریب قبور ائمه اطهار (ع) و کشتار مردم مسلمان، افزود: نمی شود امیرالمومنین (ع) را قبول داشت و نسبت به این جنایات در کشورهای مسلمان بی تفاوت بود.

امام جمعه جهرم با اشاره به فرارسیدن ماه ذی حجه و روزهای بندگی و عبادت پروردگار، بیان کرد: سعی کنیم در حد توان در این ماه بندگی خدا به راز و نیاز و عبادت بپردازیم.

وی با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی (ع) با حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: این ازدواج باید الگوی جوان ها بوده و مسئله ازدواج و تشکیل خانواده در میان جوان ها آسان شود.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: تسهیل در امر ازدواج نیازمند بهبود وضعیت اشتغال و عدم سخت گیری خانواده ها است.

امام جمعه جهرم با بیان اینکه خانم ها نباید در امر ازدواج سخت گیری کنند، خاطرنشان کرد: رسم ها نباید تبدیل به رقابت شده و سبب سخت شدن ازدواج جوانان شود.

وی با اشاره به مشکل پرداخت وام و تسهیلات ازدواج توسط بانک ها، گفت: باید نگاه ها به سمت ازدواج بازبینی شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به مسائل پس از برجام، تصریح کرد: در این خصوص یک ظرافت و روشن بینی باید در ملت به وجود آمده و چنانچه بصیرت نداشته باشیم شیرینی مذاکرات به تلخی منجر می شود.

وی با اشاره به سخنان اخیر رهبری معظم انقلاب مبنی بر اینکه آمریکا برنامه دارد تا پس از برجام کشور را بدون جنگ تصرف کند، گفت: ما می گوییم مذاکره کرده ایم تا بدون جنگ به اهدافمان برسیم و آمریکایی ها هم همین هدف را دارند و باید مراقب بود تا نداشتن بصیرت به ویژه در ماه های نزدیک به انتخابات زمینه ای برای نفوذ دشمن نشود.

وی با اشاره به تشکیل احزاب مختلف در نزدیکی انتخابات بیان کرد: باید مشخص شود این حزب ها از کجا سرچشمه گرفته و هدف از راه اندازی آن چیست.

امام جمعه جهرم با بیان اینکه علم آمریکا که با آن علما و جوانان این کشور را به خاک و خون کشیده است هنوز بر روی دوشش بوده تا ایران اسلامی به اهداف خود نرسد، تصریح کرد: باید با بصیرت انقلابی خود اجازه رسیدن آمریکا به اهدافش را ندهیم.

حجت الاسلام دژکام در خطبه نخست نمازجمعه شهر جهرم با بیان اینکه چنانچه می خواهیم به عنوان یک ملت مسلمان، عزت و آبرو در میان اهل دنیا داشته باشیم باید توانمندی اقتصادی خود را افزایش دهیم.

وی افزود: اینکه رهبری معظم انقلاب تاکید دارند باید اقتصاد قوی داشته باشیم به این معنا است که در دنیا حرف برای گفتن داشته باشیم و این نیاز امروز کشور ما، امت اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

امام جمعه جهرم ادامه داد: هر کس برای رسیدن به این هدف دینی که قدرت ما را در برابر کفار افزایش می دهد تلاش کند مجاهد است.

وی با تاکید بر لزوم ورود مسئولان کشور به بحث اقتصاد مقاومتی، بیان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر هیئت دولت فرمودند دو سال است به جد می گوییم اقتصاد مقاومتی باید در کشور فعال شود اما گزارش های رسیده در این زمینه رضایت بخش نیست.

امام جمعه جهرم خاطرنشان کرد: با وجود اینکه فرصت های اقتصادی در فارس بیشتر است اما از لحاظ فعالیت های سازمان دهی شده اقتصادی جزو استان های آخر هستیم.

وی با بیان اینکه استان فارس در راستای توسعه اقتصادی کار به خصوصی انجام نداده است، تصریح کرد: چندین جلسه مشورتی در راستای مسائل اقتصادی تا کنون با حضور مسئولان، اساتید دانشگاه ها و بازاریان مجرب شهر جهرم برگزار و در این زمینه دیدگاه هایی مطرح شده تا به عنوان مطالبه از مدیران کشوری تقاضا شود.

امام جمعه جهرم با بیان اینکه در زمینه فعالیت های اقتصادی هر کس فکر و ایده ای دارد باید به اشتراک بگذارد و فرصت های اقتصادی جهرم تعیین و به کشور عرضه شود، گفت: امیدواریم با همکاری صاحبان فکر و دلسوزان شهر این مسئله به جایی برسد.

برچسب ها: جهرم ، نمازجمعه ، دژکام ، ازدواج
نظرات بینندگان