کد خبر: ۷۵۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۹ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۴
اختلافات عجیب رئیس هیئت کشتی و مدیرکل ورزش و جوانان فارس

آیا میزبانی شیراز در مسابقات جهانی کشتی فرنگی لغو می شود؟

به نظر می رسد اختلافات این دو مسئول اصلی برگزاری این رویداد ورزشی جهانی در شیراز بسیار جدی تر از آن چیزی است که در رسانه ها مطرح می شود.
به گزارش سرویس ورزشی شیرازه، موضوع «میزبانی شیراز از مسابقات جهانی کشتی فرنگی در سال 2016» مدتی است به بحث داغ مسئولین ورزش فارس تبدیل شده و هر روز اظهارنظرهای متنقاضی را از سوی آن ها شاهد هستیم.

وقتی سال گذشته فدراسیون جهانی کشتی یعنی فیلا با میزبانی شیراز برای این مسابقات موافقت کرد، همه از قابلیت های شهر شیراز برای برگزاری این مسابقات صحبت می کردند اما هر چه به زمان برگزاری این رویداد ورزشی نزدیک می شویم، شاهد اختلافات اساسی بین اظهارات مسئولین ورزش فارس هستیم. اولین و شاید مهمترین اختلاف در زمان برگزاری این مسابقات باشد.

چند روز پیش زین العابدین عرب رئیس هیئت کشتی استان فارس گفت: زمان برگزاری این مسابقات جهانی در اسفندماه است، حال این که حیدرعلی کامیاب کلانتری مدیرکل ورزش و جوانان فارس می گوید: سایت رسمی فدراسیون جهانی کشتی (FILA ) در تقویم ورزشی خود زمان برگزاری رقابتهای کشتی فرنگی جهان 20 و 21 ماه may سال 2016 برابر با 1 و 2 خرداد ماه 1395 در شیراز اعلام کرده است!

اختلاف جدی و نادر بعدی درباره عدم برنامه ریزی و نداشتن سالن مناسب برای برگزاری مسابقات است و سالن شهید دستغیب آماده برگزاری این مسابقات نیست درحالی‌که ما نیازهای خود را در دو فاز به مسئولین ارائه کرده‌ایم.

رئیس هیئت کشتی می گوید: متأسفانه زمان زیادی تا برگزاری مسابقات جهانی کشتی فرنگی در شیراز نداریم اما هیچ زیرساختی آماده نیست. اما مدیرکل ورزش و جوانان استان با تاکید بر آمادگی مجموعه استان برای برگزاری این مسابقات می گوید: استان فارس با ظرفیت های مناسب آمادگی و توانمندی برگزاری مسابقات را دارد همان گونه که مسابقات رالی خاورمیانه و شمال آفریقا و مسابقات جهانی کونگ فوتوا که با حضور 40 کشور جهان در ورزشگاه شهید دستغیب شیراز برگزار کرد، مسابقات کشتی را هم برگزار می کند.

زین العابدین عرب می گوید: نمایندگان فدراسیون جهانی و کشور به‌ طور حتم بازدیدی از وضعیت زیرساختی شیراز خواهند داشت و اگر نتوانیم شرایط لازم را فراهم کنیم احتمال گرفتن میزبانی از شیراز وجود دارد. حیدرعلی کامیاب اما با انتقاد از گفته های رئیس هیئت کشتی فارس معتقد است، عرب بجای این حرف ها باید پیگیر ابلاغ رسمی مسابقات کشتی فرنگی 2016 جهان به استان فارس باشد. جالب این که رئیس هیئت کشتی می گوید: آنچه تاکنون باید از طریق ما پیگیری می‌شد را انجام دادیم اما همچنان در انتظار دیدار با استاندار فارس و برنامه‌ریزی‌های لازم هستیم.

این اظهارات ضد و نقیض نشان دهنده وجود شکاف، بین متولیان برگزاری مسابقات جهانی کشتی فرنگی در شیراز است. معلوم نیست اختلافاتی که می توان با برگزاری چند جلسه مرتفع کرد، چرا باید به سطح رسانه ها کشیده شود؟ آیا می توان باور کرد مسئولان برگزاری حتی بر سر تاریخ مسابقات اختلاف داشته باشند؟!

از آن جایی که رئیس هیئت کشتی می گوید، تاکنون تنها توانسته دو جلسه با مدیرکل ورزش و جوانان داشته باشد و هنوز نتوانسته استاندار فارس را در این رابطه ملاقات کند، به نظر می رسد اختلافات این دو مسئول اصلی برگزاری این رویداد ورزشی جهانی در شیراز بسیار جدی تر از آن چیزی است که در رسانه ها مطرح می شود.

آیا با این حال می توان هنوز هم امیدوار بود، میزبانی مسابقات جهانی کشتی فرنگی در سال 2016 به شیراز داده شود؟
نظرات بینندگان