کد خبر: ۷۶۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۴

فرماندهان امنیتی و انتظامی شهرستان های ممسنی و رستم تغییر کردند

جانشین سپاه فجر استان فارس در مراسم معارفه فرمانده سپاه ناحیه ممسنی گفت: برخی نان نظام را می خورند اما به دنبال تخریب روحیه انقلاب و آرمان های انقلاب هستند. بسیجان و پاسداران ورود کنند و روحیه انقلاب گری را در جامعه تقویت کنند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از نورآنلاین امروز پس از تودیع و معارفه فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ممسنی و فرمانده نیروی انتظامی شهرستان رستم نوبت تغییرات به سپاه رسید. تا فرماندهان مهم ترین مراکز امنیتی و انتظامی شهرستان های ممسنی و رستم در یک روز تغییر کنند که در نوع خود منحصر به فرد و در تاریخ این شهرستان ها بی نظیر بود!

عصر امروز کریم عباسی پس از 3 سال مسئولیت در سپاه ناحیه ممسنی تودیع شد و امید نصیبی که پیش از این سابقه فرماندهی سپاه فراشبند را در کارنامه خود داشت به عنوان فرمانده جدید این ناحیه مقاومت معرفی شد.

نصیبی از نیروهای بومی شهرستان است و چندین سال مسئولیت معاونت فرهنگی سپاه ممسنی را برعهده داشته است.

گفتنی است محمد عبادی پور و محمد اسلامی به ترتیب فرماندهان جدید نیروی انتظامی ممسنی و رستم هستند که صبح امروز معارفه شدند.

سردار ابوالفضل گزنی جانشین سپاه فجر استان فارس در این آئین تودیع و معارفه بیان داشت: مهمترین وظیفه حفظ ارزش های اسلامی  است. وقوع انقلاب در ایران منجر به ترویج و احیاء فریضه های اسلامی از جمله امر به معروف و نهی از منکر شد.

در زمان طاغوت و با آن فضای حاکم و آن شرایط زمانی امکان اجرای بسیاری از احکام اسلامی نبود  و بسیاری از سنت ها به فراموشی سپرده شده بود که امام خمینی (ره) به کمک مردم و ایجاد انقلاب ،  احیا گر این سنت ها و ارزش ها شدند.

گزنی انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر را لازم و ضروری خواند گفت: کارکردترین و بالاترین معروف مربوط به ایجاد و حفظ حکومت اسلامی است  و بزرگترین نهی نیز  ضد همین موضوع است. بنابراین همه موظفند در هر مقام و مسئولیتی که هستند در این راستا گام بردارند.

تودیع و معارفه فرمانده سپاه ممسنی + نصیبی

وی در ادامه یکی از وظایف پاسداران و بسیجیان را تبین گفتمان انقلاب و ولایت خواند و گفت: برخی نان نظام را می خورند اما به دنبال تخریب روحیه انقلاب و آرمان های انقلاب هستند. بسیجان و پاسداران ورود کنند و روحیه انقلاب گری را در جامعه تقویت کنند.

چرا برخی ها به دنبال از بین بردن شادابی و نشاط  نسل جوان هستند؟  چرا برخی در جامعه شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل را می خواهند کم رنگ کنند؟ دلیل این است که روحیه انقلابی ندارند و حتی می توان گفت از عناصر بیگانگان هستند.

جانشین سپاه فجر استان فارس یکی دیگر از وظایف سپاه را در حوزه اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: در تحقق اقتصاد مقاومتی و اقتصاد قوی که از فرمایشات مقام معظم رهبری است متاسفانه در کشور گام بزرگی برداشته نشده است.

وی خطاب به فرمانده جدید سپاه ناحیه ممسنی گفت: می طلبد در ترویج اقتصاد مقاومتی تلاش بیشتری شود. هرچند که همه نهاد ها در این حوزه وظیفه دارند. اقتصاد واقعی با عدم وابستگی معنی می شود که نیاز به توجه به نیروهای درونی کشور است.

سردار گزنی با اشاره به تهدیدات دشمن گفت: دشمن در چند سال اخیر بیشتر تهدیدات خود را در حوزه اقتصادی و با استفاده از تحریم ها عملیاتی کرده است.

دشمن هرگاه منافع خود را در خطر می بیند شروع به تهدید می کند آنها انقلاب را به ضرر خود می دانستند و تهدیدات خود را از همان زمان شروع کردند که جنگ تحمیلی، جنگ نرم، جنگ نیمه سخت در فتنه 88 و ... تنها برخی از اقدامات آنهاست.

اما آنچه که ایران را از تهدیدات نجات داد باورهای قلبی، اعتقادات، توجه به مکتب اسلام، ولایت مداری بود. وحدت و همدلی، بصیرت، دشمن شانسی ، استقامت و پایداری  پاسخ دندان شکن ملت به دشمن بود و وفا داری مردم را نشان داد.

حجت الاسلام محمد یعقوبی امام جمعه ممسنی نیز بیان داشت:حفظ دست آوردهای نظام وظیفه سپاه است که در این راستا سپاه از اوایل انقلاب شروع به فعالیت کرد و در عرصه دفاع حماسه آفرید در حوزه علم ورود کرد و کشور را پیش برد.

اقدامات سپاه بسیار بوده و نمی توان تمامی آنها را بیان کرد اما مهمترین دست آورد انقلاب بیداری اسلامی و صدور انقلاب بود که سپاه و بسیج به خوبی در این راه فعالیت کرد و سنگر های خود را در کنار اسرائیل و در کشورهای لبنان و سوریه و ... برپا کرد .

امام جمعه ممسنی حجت الاسلام یعقوبی

وی افزود: مدیر خوب و موفق باید در دست رس مردم باشد  و از غرور و تکبر بدور باشد. جناب سرهنگ عباسی افتخار شهرستان هستند و صادقانه فعالیت کردند و وظیفه پاسداری را به خوبی انجام دادند.

کریم عباسی فرمانده سابق سپاه ناحیه ممسنی در این نشست گفت:مسئولیت یک امانت است و باید پاسدار این امانت بود. مسئولیت بدون ولایت مداری نتیجه ای جز گمراهی و کج روی نخواهد داشت.

وی در ادامه گفت: اینکه برخی از مسئولین خیانت می کنند به شخصیت این افراد بر می گردد. جهل، خود پرستی، روحیه ظلم و بی عدالتی، عدم تکلیف گرایی و ... عامل اصلی این خیانت ها هستند.

وی همچنین با اشاره به انتخابات مجلس در اسفند ماه سال جاری گفت: انتخابات شهرستان ممسنی خط قرمز به حساب می آمد و در این خصوص مسئولین مطالباتی داشتند و سپاه در جریان انتخابات شورای اسلامی سال 92   نیز  در این راستا بیش از 50 همایش و نشست روشنگری برگزار کرد و با سران طوایف جلسات متعددی داشت  و به سهم خود با معضل طایفه گرایی مبارزه کرد که خوشبختانه نتایج درخشانی در زمان انتخابات داشت.

امید نصیبی فرمانده معارفه شده سپاه ممسنی نیز گفت: رسیدن به تمدن اسلامی، تحقق برنامه های دولت و نظام، تربیت کادر تراز اول انقلاب اسلامی از اهداف  سپاه است که نیاز به کار شبانه روزی دارد. با وجود افرادی بصیر و پاسداران جوان به عنوان رویش های جدید انقلاب این اهداف محقق خواهد شد.

تودیع و معارفه فرمانده سپاه ممسنی + نصیبی

وی لازمه پیشبرد کارها را تعامل و همکاری دانست و گفت:  با همکاری، همزبانی و همدلی می توان اهداف عالیه انقلاب را پیش برد  و شهرستان ممسنی را در ترویج فرهنگ ولایت مداری، مشارکت حداکثری در صحنه های انقلاب و ترویج آرمان های انقلاب پیشرو خواهد کرد.

نظرات بینندگان