کد خبر: ۷۶۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۲ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۴
گپی خودمانی با چند بازنشسته فسایی؛

در فسا هیچ امکانات رفاهی برای بازنشسته ها وجود ندارد

یک بازنشسته فسایی می گوید: همه دلخوشی مان به همین باغ ملی و پارک فجر است که ساعتی بیایند دور هم بنشینند و بروند.

به گزارش شیرازه پایگاه خبری تحلیلی سایت فسایی نوشت: سال ها زحمت مي کشي به اميد آن روزي که دوران خدمتت به پايان برسد و بتواني با سربلندي در جامعه قدم برداري و با افتخار بگويي: "من بازنشسته شده ام". پاي درد دل برخي از بازنشستگان که مي نشيني اين حرف را از زبان آن ها مي توان شنيد. آن ها مي گويند با رسيدن به دوران بازنشستگي نبايد توقع چنداني براي برآورده شدن خواسته ها و احتياجات خود داشته باشند. گله دارند از اين که حتي معوقات خود را هم به صورت قسطي و آن هم چند ماه به چند ماه دريافت مي کنند. با تمام اين مشکلات همواره تلاش مي کنند غرور و شخصيت خود را زير پا نگذارند و هر طور که هست با فراز و نشيب زندگي کنار بيايند.

در شهرستان فسا عده ای بازنشسته با سنین مختلف هر روز در پاتوقی دوستانه در باغ ملی دور هم جمع می شوند تا ضمن دیدار هم، خاطرات گذشته را برای هم مرور می کنند ما نیز به جمع آنها اضافه می شویم از یکی از آنها از مشکلاتشان می پرسم او به ما می گوید: از هرکدام از این بازنشسته ها که سوال کنید همه از کمی حقوقشان گله  دارند و می گویند حقوقمان کم است با این گرانی و تورم این حقوق جوابگو نیست و اکثر بازنشسته ها هشت شان گرو نه شان است در شهرستان فسا هیچ امکانات رفاهی برای بازنشسته ها وجود ندارد. همه دلخوشی شان به همین باغ ملی و پارک فجر است که ساعتی بیایند دور هم بنشینند و بروند. 



بازنشسته ای دیگر به ما می گوید که تحت پوشش هیچ بیمه ای نیست. مغازه ای داشته فروخته پول آن را در بانک گذاشته و با ماهی 400 هزارتومان گذران زندگی می کند. او  به شوخی به ما می گوید می ترسم بررسی کنند و بگویند چون پول زیاد در بانک دارید شما جزء پولدارها هستید و یارانه تان قطع می شود ما که شانس نداریم. 

بازنشسته دیگر از تسهیلاتی که به بازنشستگان می دهند گلایه می کند و می گوید : سالانه فقط دو میلیون وام به بازنشسته ها می دهند. آن هم باید کلی پارتی داشته ودرنوبت باشیم. در این باغ ملی فقط همین صندلی ها برای بازنشسته ها وجود دارد خداوکیلی خودتان ببینید از وقتی کف باغ ملی را بهسازی کرده اند این صندلی ها کوچکتر شده اند و نمی شود پشت آنها نشست.
او اضافه می کند: قبلا در این جا چند صندلی مبله بود ولی شهرداری آمد آن را جمع کرد بارها به شورای شهر مراجعه کرده و درخواست کردیم این صندلی ها را برای ما عوض کنند ولی هیچ اهمیتی ندادند با این وضعیت این بازنشسته ها زمستان را چه کار کنند؟ این صندلی ها که شهرداری گذاشته است برای رفاه حال مردم است یا ذلت مردم ؟



 بازنشسته ای  دیگر از آرزوی قلبی اش می گوید که دلش می خواهد پول داشته باشد و برای یک بار هم که شده زیارت امام رضا (ع) برود. دلش می خواست کانون بازنشسته ها تسهیلاتی به او بدهد تا به این زیارت برود. 
او به ما می گوید: در این پارک بازنشسته ها حداقل امکانات رفاهی از جمله یک میز تنیس یا شطرنج ندارند که خودشان را سرگرم کنند. سی سال در اداره، کار کرده ام از وقتی بازنشست شدم در آن اداره کسی دیگر به من توجه نمی کند هیچ کدام از مسئولین به ما سر نمی زنند احتمالاً هر وقت روی جا افتادیم یادی از ما می کنند.
بازنشسته دیگر به ما می گوید: در این مکان آب سردکنی وجود ندارد یکی هست آبش گرم است و قابل خوردن نیست. از نظر فضای سبز نگاه کنید این فضای سبز در شان بازنشسته ها و مردمی که به این جا می آیند  نیست.


 او با ناراحتی ادامه می دهد: تعدادی بازنشسته فرهنگی دور هم جمع شده اند و در پارک فجر کانونی راه اندازی کرده اند اما وقتی به آن جا می رویم محل مان نمی گذارند. شما ده دقیقه اینجا که بنشینید مورچه از سرو کله ما بالا می رود.  خیلی از بازنشسته ها وقتی به اینجا می آیند برای تسکین خودشان این کار را انجام می دهند. در خانه هم سرگرمی نداریم و گرنه اینجا نمی آمدیم همه دلخوشی ما به همین خاطراتی است که در اینجا مطرح می شود.
در راستای پیگیری مشکلات این بازنشسته ها به شهرداری فسا رفته و از مسئول خدمات شهری شهرداری در خصوص مرمت و بازسازی صندلی های موجود در باغ ملی پرسیدیم.
 ساداتی به ما گفت: در حدود یک ماه آینده طرح بهسازی باغ ملی را شروع  کرده و قسمت جنوبی و مشرق باغ ملی کلا سنگ فرشهای آن بازسازی و مبلمان آن بهسازی می گردد. 
وی اظهار داشت: درآینده نزدیک  پارکینگ موتور از باغ ملی جدا می گردد و موتوری آنجا پارک نمی شود تا فضای کافی برای استفاده همشهریان وجود داشته باشد
ساداتی  همچنین از نصب میز ورزشی برای استفاده مردم در این باغ خبر داد و گفت: در مجموعه باغ کدیوری هم امکانات خاص ورزشی و تفریحی برای استفاده عموم در نظر گرفته شده است که این بازنشسته ها هم می توانند از این امکانات استفاده نمایند . 




    نویسنده :
    شیشه گر
    نظرات بینندگان