کد خبر: ۷۶۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۸ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۴

فراخوان جشنواره فرهنگی هنری «روز کازرون»

فراخوان جشنواره فرهنگی هنری «روز کازرون» با محوریت نقش رزمندگان کازرونی در عملیات های دفاع مقدس به ویژه کربلای 4 و 5، جاذبه های گردشگری کازرون و ویژگی های منحصر به فرد کازرون اعلام شد.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از  «کازرون خبر»، فراخوان جشنواره فرهنگی هنری «روز کازرون» با محوریت نقش رزمندگان کازرونی در عملیات های دفاع مقدس به ویژه کربلای 4 و 5، جاذبه های گردشگری کازرون و ویژگی های منحصر به فرد کازرون اعلام شد.

بر اساس این فراخوان، علاقه مندان می توانند آثار خود را در قالب گرافیگ، عکس، تایپوگرافی، فیلم کوتاه، نماهنگ، شعر، قطعه ادبی و داستان کوتاه حداکثر تا دهم آذرماه به دبیرخانه این جشنواره به نشانی کازرون، خیابان آیت الله طالقانی، ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون، معاونت فرهنگی اجتماعی ارسال نمایند.

 در عملیات کربلای 4 بود که شهرستان کازرون، 78 شهید گلگون کفن را تقدیم اسلام کرد و ورق درخشان دیگری در تاریخ پر افتخار این شهر انقلابی به ثبت رسید.

سروان پاسدار هادی معاون فرهنگی اجتماعی سپاه کازرون در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: از چندی قبل پیشنهادی مبنی بر نام گذاری 4 دی ماه به عنوان روز کازرون در تقویم سپاه پاسداران مطرح و مصوب گردید و هرچه نگاه می کنیم این کم ترین کاری است که می شود برای بزرگداشت عظمت این مردان الهی که از همه چیزشان برای دین و وطنشان گذشتند صورت داد.

عارف با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره گفت: هنر ابزار بسیار کارآمد عصرما برای به تصویر کشیدن مفاهیم و آشنا کردن مردم با ارزش های هر فرهنگ است و شهادت ناب ترین معنا در حیات دنیوی است که انسان ها را روز به روز بیشتر مجذوب خود می کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم آثار نفیسی از هنرمندان متعهد کازرونی به دبیرخانه جشنواره برسد و بتوانیم در 4 دی ماه این آثار را به نمایش عموم بگذاریم.

معاون فرهنگی اجتماعی ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون در پایان بیان داشت: پس از داوری آثار ارسال شده همزمان با یادبود شهدای عملیات کربلای 4 و یادواره شهدای گردان فجر، از برگزیدگان جشنواره فرهنگی هنری روز کازرون تقدیر به عمل آید.

به گزارش کازرون خبر در عملیلت کربلای 4 و تاریخ چهارم دی ماه 65، تعداد 78 نفر از رزمندگان کازرون ظرف مدت 8 ساعت یعنی کمتر از  یک روز به شهادت رسیده اند که از سال گذشته این روز که در تاریخ کازرون ماندگار شد در تقویم سپاه به عنوان «روز کازرون» نامگذاری شده است.

 

پوستر جشنواره فرهنگی هنری روز کازرون


نظرات بینندگان