کد خبر: ۷۶۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۴

برگزاری یادواره «آبروی محله» برای نخستین بار در نی ریز

فرمانده سپاه نی ریز گفت: برای نخستین بار در نی ریز مراسم یادواره شهید در مقابل درب خانه شهید با عنوان "آبروی محله" برگزار و از خانواده شهید در‌‌ همان مکان تجلیل می‌ گردد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از نبض نی ریز، فرمانده سپاه نی ریز در گفتگو اختصاصی با خبرنگار ما گفت: هفته دفاع مقدس همواره یادآور دلاورمردی های جوانان و دلیر مردان کشور اسلامی و عزیزمان ایران است. هفته ای که وحدت و همبستگی مردم را یادآوری می کند و در حد اعلا همدلی و همزبانی دولت و ملت که به خوبی در هفته دفاع مقدس وجود داشت را در خاطره ها زنده می کند.

سرهنگ غلامرضا توکل با بیان سخنان امام(ره) که می فرمایند ما در جنگ انقلابمان را به جهان صادر کردیم و ما در جنگ یاد گرفتیم که باید بر روی پای خود بایستیم، بر ضرورت تبیین اندیشه امام(ره) تاکید کرد و افزود: یکی از راه‌های گرامیداشت و بازگویی آن حماسه‌های عظیم که جوانان ما در جنگ آفریدند، بزرگداشت هفته دفاع مقدس است.

وی بیان داشت: ناحیه مقاومت بسیج نی ریز در سی و پنجمین سالگرد هفته دفاع مقدس، به عنوان دبیر بزرگداشت این هفته در شهرستان نی ریز، با جلساتی که با ادارات و نهادهای مربوطه برگزار کرده، برنامه هایی را اجرا خواهد کرد.

فرمانده سپاه نی ریز با تاکید بر اینکه در اجرای برنامه ها اصل را بر تعامل با سایر ادارات شهرستان قرار داده ایم، بیان داشت: سعی شده که برنامه ها به صورت مردمی برگزار شود و برنامه ها از مساجد و امکان مذهبی به جمع مردم کشیده شود و از این طریق مردم و جوانان به برنامه های مذهبی جذب شوند.

سرهنگ توکل با اعلام اینکه در هفته دفاع مقدس امسال بیش از 60 برنامه شاخص در سطح شهرستان نی ریز برگزار می‌شود، گفت: برای نخستین بار در نی ریز مراسم یادواره شهید در مقابل درب خانه شهید با عنوان "آبروی محله" برگزار و از خانواده شهید در‌‌ همان مکان تجلیل می‌ گردد، همچنین یادواره 30 شهید مفقودالاثر و یادواره 5 شهید گمنام شهرستان نیز برگزار می شود.

وی اضافه کرد: حضور راویان، پیشکسوتان و یادگاران دفاع مقدس در مدارس، پایگاه های بسیج و ادارات و روایتگری دفاع مقدس، برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس و عفاف و حجاب، رژه بسیجیان و نیروهای مسلح شهرستان و پیاده روی خانوادگی در عید قربان از دیگر برنامه های این هفته می باشد.

فرمانده سپاه نی ریز در پایان گفت: با توجه به تقارن هفته دفاع مقدس با دهه ولایت مراسم روز عرفه و قرائت دعای عرفه در تپه نورالشهدا با حضور گسترده شهروندان برگزار می شود.

نظرات بینندگان