کد خبر: ۷۶۳۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۷ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۴
امام جمعه کازرون:

چرا دانشگاه آزاد بیمارستان کازرون را افتتاح نمی کند/ حادثه مکه نشان دهنده بی کفایتی آل سعود است

امام جمعه کازرون از مسئولان دانشگاه آزاد بخاطر بدقولی در افتتاح بیمارستان امام علی کازرون انتقاد کرد.

 به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از کازرون خبر، حجت الاسلام والمسلمین محمد خرسند امام جمعه کازرون در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی این شهر در سخنانی با گرامی داشت سالگرد شهادت پنجمین اختر آسمان ولایت و امامت امام  محمد باقر (ع)، اظهار داشت: از مردم و بازارایان انتظار داریم با حضور گسترده در مجلسی که دوشنبه صبح سی ام شهرماه در مسجد جامع شهدا برگزار می شود بر شکوه و عظمت این مراسم بیفزایند.

وی با اشاره به سالگرد شهادت مظلومانه زائران ایرانی بیت الله الحرام در ششم ذی الحجه 1407 هجری قمری به دست رژیم صهیونیستی آل سعود، گفت: بیت الله الحرام حرم امنی است که حتی حیوانات و پرندگان هم در آن سرزمین امنیت جانی دارند اما رژیم سفاک آل سعود زائران این حرم را به جرم برائت از مشکرین به قتل و عام کشید و به شهادت رساند.

خطیب نماز جمعه کازرون با تسلیت شهادت زائرین ایرانی که بر اثر سقوط جره جرثقیل در مکه به جان خود را از دست دادند، تصریح کرد: این حوادث بیانگر بی لیاقتی، بی کفایتی و سوء مدیریت آل سعود است.

خرسند با انتقاد از عملکرد حکومت آل سعود در مدیریت بحران پیش آمده، عنوان داشت: در سی سال گذشته بیش از 7 هزار نفر در ایام حج بر اثر ازدیاد جمعیت یا حوادث این چنینی در مکه جان به جان آفرین تسلیم کرده اند که نشان می دهد آل سعود، شایستگی مدیریت حرمین شریفین را ندارد.

وی با بیان اینکه آل سعود برای جان مردم و زائران، ارزشی قائل نیست، گفت: در این حادثه اخیر چه بسا اگر نیروهای امدادی به جای اینکه با تأخیر دو سه ساعته بر سر صحنه حضور یابند زودتر خود را رسانده بودند شاهد این تعداد کشته ها نبودیم.

امام جمعه کازرون افزود: سازمان کنفرانس اسلامی و علمای جهان اسلام باید در این قضیه ورود کرده و مدیریت حرمین شریفین را به دست شورای متشکل از افرادی که مورد قبول جهان اسلام هستند، بسپارد.

خرسند در بخش دیگری از صحبت های خود به فضیلت های روز عرفه اشاره و خاطرنشان کرد: روز عرفه عیدی بزرگ و روز نیایش بندگان با خدای خویش است و خداوند در این روز بندگانش را به عبادت، اطاعت و نیایش سفارش کرده و دعای امام حسین (ع) از عمیق ترین مضامین در خصوص این روز برخوردار است.

وی با یادآوری عظمت و بزرگی روز عید قربان گفت: عید قربان روزی است که انسان در برابر معشوق به هیچ بودن خود پی می برد و منیت ها به قربانگاه می رود اما متاسفانه هنوز عید قربان جایگاه خود را آن طور که باید و شاید به دست نیاورده و امیدواریم امسال مردم مسلمان کازرون همانند نماز عید فطر در نماز عید قربان حضور باشکوه و باعظمتی داشته باشند.

خطیب نماز جمعه کازرون با انتقاد از تجاوز صهیونیست های غاصب به حریم مسجدالاقصی و ضرب و شتم نمازگزاران این مسجد، تصریح کرد: این جنایت بار دیگر خوی استکبارستیزی صهیونیست ها را آشکار کرد.

خرسند با تأکید بر لزوم حفظ وحدت کشورهای اسلامی و مقابله با دشمن یکسان گفت: وضعیت کشورهای اسلامی باعث شده است که اسرائیل احساس امنیت کند و با خیال راحت به حریم مقدس مسجدالاقصی حمله نماید.

وی با بیان اینکه مسلمانان باید از خواب غفلت بیدار شوند، تأکید کرد: مسلمانان باید هوشیار باشند و بدانند که اسرائیل جنایتکار نه به شیعه و سنی رحم نمی کند و با اصل اسلام مخالف است.

امام جمعه کازرون با تسلیت رحلت آیت الله ابوالقاسم خزعلی، ایشان را از جمله علمای انقلابی، بابصیرت و به معنای واقعی کلمه ولایتمدار دانست و خاطرنشان کرد: در انقلابی و ولایتمدار مداری ایشان همین بس که یکی از فرزندان خود را در راه انقلاب هدیه کردند و در یکی دو سال اخیر که فرزند دیگر ایشان راه خود را کج کرد و منحرف شد، رسماً بیانیه دادند و از وی تبری جستند.

خرسند در بخش دیگر از سخنان خود به دیدار اخیر مقام معطم رهبری در با فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره داشت و گفت: معظلم له در این دیدار به لزوم پاسداری از انقلاب که وظیفه ای همگانی و به صورت خاص متوجه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است تاکید داشتند.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از محورهای سخنان مقام معظم رهبری در جمع پاسداران که بعد از توافق هسته ای بارها و در محافل گوناگون تکرار شده است لزوم هوشیاری در برابر نفوذ فرهنگی، سیاسی، امنیتی و اقتصادی امریکا است که این تأکید مکرر بیانگر این موضوع است که دشمن در صدد نفوذ در عرصه های گوناگون است.

خطیب نماز جمعه کازرون در بخش پایانی سخنان خود با انتقاد از مسئولان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی از بدقولی در افتتاح بیمارستان آموزشی امام علی (ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون، گفت: از دو سال پیش، نماینده و فرماندار محترم و بنده پیگیر افتتاح این بیمارستان که ساخت بنای آن تمام شده و منتظر ارسال تجهیزات آن است، هستیم و مقرر شده بود که در ایام دهه فجر سال گذشته این مهم صورت گیرد اما متاسفانه این وعده به تعویق افتاد و هنوز یک دستگاه هم به آن اضافه نشده است.

خرسند با بیان اینکه مسئولان می بایست نسبت به قولی که می دهند وفادار باشند، گفت: دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی کازرون و مردم منطقه نیاز مبرم به این بیمارستان دارند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
افشار
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۷ شهريور ۱۳۹۴
0
با سلام خدمت امام جمعه محترم
شاید مشکل از مدیریت دانشگاه آزاد کازرون است که چندید سال است علی رغم مشکلات فراوان دانشگاه هنوز هم با حمایت بعضی مسپولان شهری در دانشگاه سومدیریت می کند