کد خبر: ۷۶۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۴ - ۰۳ مهر ۱۳۹۴

امام جمعه کازرون: مسئولان کشور در قبال فاجعه «منا» موضع گیری صریح داشته باشند

خطیب نمازجمعه کازرون از مسئولان وزارت خارجه و رئیس جمهور که در سازمان ملل به سر می برند خواست که از طریق تربیون های مختلف در قبال این حادثه با صراحت موضع گیری کرده و کمتر با زبان دیبپلماتیک سخن بگویند.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از  "کازرون خبر"، حجت الاسلام والمسلمین محمد خرسند امام جمعه کازرون در خطبه های نماز جمعه این شهر در سخنانی با تبریک اعیاد دهه ولایت اظهار داشت: امیدواریم در مجاس و محافلی که به مناسبت دهه ولایت برگزار می گردد باشکوه تر از هر سال باشد و فلسفه امامت و ولایت که که نیاز امروز بشریت است تبیین و تشریح گردد.

وی حادثه جانگداز شهادت جمعی از حجاج بیت الله الحرام که مظلومانه در عید قربان و در حال رفتن به رمی جمرات جان به جان آفرین تسلیم کردند را به محضر بقیه الله الاعظم، رهبر معظم انقلاب، امت اسلامی و خانوداه داغداران تسلیت گفت و تصریح کرد: با این حادثه یک لکه ننگ دیگری در پرونده سیاه خاندان آل سعود ثبت و ضبظ  شد.

خرسند با یادآوری کشته شدند بیش از 7 هزار نفر حاجی طی 30 سال گذشته بر اثر حوادث مختلف، گفت: تعداد کشته شدگان حادثه اخیر تا به امروز به هزار و 300 نفر رسیده است که تعداد کمی نیست و بیانگر سوء تدبیر، سهل انگاری و بی توجهی آل سعود در مدیریت حج است.

امام جمعه کازرون با تأکید بر این نکته که آل سعود می بایست نسبت به خون های ریخته شده حجاج پاسخگو باشد، اظهار داشت: دولت سعودی باید مسئولیت این حادثه را پذیرفته و به فرموده مقام معظم رهبری به لوازم آن به قاعده‌ی حق و انصاف عمل کند.

وی از سازمان کنفرانس اسلامی خواست تا هرچه زودتر کمیته حقیقت یاب را تشکیل دهد و ادامه داد: دستگاه قضایی و وزارت خارجه جمهوری اسلامی باید این مسائل حقوقی این حادثه را به جدّ پیگیری کند.

خرسند با بیان اینکه گویی خاندان آل سعود همه امکانات خود را برای کشتار مسلمین بسیج کرده است، عنوان داشت: آل سعود برخی از امکانات خود را از طریق توپ و تانک و دلار صرف کشتار مسلمین می کند و بخش دیگری از کشتار خود را به واسطه بی تدبیری در مدیریت حج اعمال می کند که فرضیه عمدی بودن این حادثه تقویت می کند.

خطیب نمازجمعه کازرون با بیان اینکه حادثه منا تخم کینه بر علیه خاندان آل سعود را در دل مسلمانان تقویت خواهد کرد، تصریح کرد: از مسئولان وزارت خارجه و رئیس جمهور در سازمان ملل به سر می برند می خواهیم که طریق تربیون های مختلف در قبال این حادثه با صراحت موضع گیری کرده و کمتر با زبان دیبپلماتیک سخن بگویند.

وی با اظهار تأسف از تبریک برخی از خودفروختگان کشور به خاندان آل سعود به خاطر برگزاری مراسم حج، گفت: این عمل خودفروختگان داخلی بی غیرتی است چرا که نشان دادند خون به ناحق ریخته شده حجاج برای آنان پشیزی ارزش ندارد.

خرسند امام‌جمعه کازرون در بخش دیگر سخنان خود به دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: جنگ هشت‌ساله و دفاع مقدس موجب تقویت و تثبیت نظام، مصونیت انقلاب اسلامی و تقویت روحیه اسلام‌خواهی و وطن‌دوستی در نسل جوان شد.

امام جمعه کازرون با بیان اینکه  دفاع مقدس ابهت دروغین ابرقدرت ‌ها را درهم شکست تصریح کرد: دفاع مقدس ما  ندای اسلام‌خواهی را جهانی و دوست و دشمن را برای ما شناسایی کرد و دفاع مقدس در تاریخ تنها جنگی بود که بلوک شرق و غرب در مقابل یک کشور بود و صدام همزمان از حمایت شوروی و بلوک غرب به‌ویژه آمریکا برخوردار بود.

وی اظهار داشت: ملت ایران در جنگ انقلاب خود را به جهان صادر کرد و روحیه خودباوری، شکوفایی استعداد، خلاقیت و باورهای دینی‌ را ارتقا داد.

خرسند جنگ هشت‌ساله جمهوری اسلامی و رژیم بعث و حامیان آن رژیم را موجب رشد تفکر بسیجی و فضایل اخلاقی و معنوی جامعه و تحول صنایع دفاعی کشور دانست و بیان داشت:از اینکه جمهوری اسلامی امروزه دارای قدرت موشکی منحصربه‌فرد در دنیا و سپاه پاسداران و ارتش کشورمان مقتدر شده به برکت جنگ و هشت سال دفاع مقدس است.

خطیب نماز ‌جمعه کازرون اضافه کرد: جنگ برای کشورمان یک نعمت بود بنابراین باید ارزش این دوران از زبان فرهنگ، هنر، رسانه، مدارس و دانشگاه و حوزه و علمیه برای نسل جوان تبیین شود.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس و اهمیت جایگاه آموزش‌ و پرورش بیان داشت: بارها تأکید کردم که باید جایگاه آموزش‌وپرورش به‌عنوان اساس جامعه در اقتصاد و فرهنگ و سیاست حفظ شود.

خرسند به اهمیت جایگاه معلمان اشاره کرد و متذکر شد: معلمان بدانند مسئولیتی بزرگ متوجه آنان است و فقط وظیفه آنان آموزش نیست بلکه باید به مقوله تربیتی و پرورشی نیز بپردازند.

امام جمعه کازرون از معلمان درخواست کرد همان‌طوری‌که دلسوز فرزندان خود هستند باید دلسوز فرزندان مردم نیز باشند و از از دولت و مجلس خواست در کمبود اعتبار آموزش‌وپرورش و وضعیت معیشتی معلمان تلاش کرده و در رفع آن اقدام کنند
نظرات بینندگان