کد خبر: ۷۶۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۰۴ مهر ۱۳۹۴
رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان:

220 میلیارد ریال برای ارتقا هتلینگ بیمارستان های لارستان هزینه شد

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان با بیان اینکه 240 تخت فعال بیمارستانی در شهرستان لارستان وجود دارد، گفت: با توجه به کمبود فضای فیزیکی و نیروی متخصص 80 درصد انرژی مجموعه علوم پزشکی لارستان در راه ارائه خدمات به بیماران صرف می شود.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از لادستان عاطفه رئوفی روز گذشته در یک نشست خبری با اشاره به اینکه در حوزه آموزشی دو دانشکده پرستاری حضرت زینب(س) و دانشکده بهداشت اوز در زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی لارستان قرار دارند، اظهار داشت: دانشکده علوم پزشکی لارستان دارای ۳۸۶ دانشجو در رشته های مختلف است که در سال جدید تحصیلی ۱۱۶ ورودی جدید به دانشجویان این دانشکده افزوده شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه درمانی دانشکده علوم پزشکی لارستان ۳ بیمارستان در حال فعالیت هستند، افزود: بیمارستان امام رضا(ع) لار با ۱۳۰ تخت، بیمارستان امیدوار اوز با ۶۴ تخت و بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) با ۴۵ تخت به مردم ارائه خدمت می کنند.


رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان با اشاره به بخشی از فعالیت های بهداشتی این دانشکده، تصریح کرد: ۵۲۴ نفر پرسنل ثابت، ۸۰ پزشک و ماما با تخصص بهداشتی و در مجموع ۱ هزار و ۴۰۰ نفر دانشکده علوم پزشکی لارستان دارای پرسنل است.

این مسئول با تأکید بر وسعت زیاد حوزه خدماتی، کمبود شدید فضای فیزیکی، کمبود نیرو و شرایط سخت موقعیت اقلیمی منطقه، خاطر نشان کرد: لارستان دارای یک پایگاه مرزی بین المللی است که در معدود جاهای کشور در شهرستان ها تعریف شده، که دارای چالشهای بهداشتی بسیاری است و از طرفی حضور بی شمار اتباع بیگانه کشورهای افغانستان و پاکستان در کل منطقه باعث گستردگی فعالیت ها و نظارت ها شده است.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد انرژی مجموعه دانشکده علوم پزشکی لارستان در بخش بیمارستان ها و اورژانس ها که وظیفه خدمات رسانی به مردم را دارند، صرف می شود خاطر نشان کرد: با توجه به کمبود فضای فیزیکی و همچنین کمبود نیروی متخصص خوشبختانه خدمات خوبی در حال ارائه است.


رئوفی بیان کرد: در سال گذشته برای اولین بار ۱۲ متخصص و امسال هم ۱۵ متخصص جدید به حوزه درمانی لارستان وارد شده اند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان با اشاره به اینکه در طرح تحول نظام سلامت ۲۲ میلیارد تومان جذب بیمارستان ها و صرف ارتقاء هتلینگ و کیفیت خدمات بیمار شد، ابراز خرسندی کرد: با حمایت مسئولین و تلاش مجموعه پزشکی لارستان، این شهرستان به قطب پزشکی جنوب فارس مطرح شود.

وی از تدوین برنامه چشم انداز ۲۰ ساله دانشکده علوم پزشکی لارستان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با ترسیم این نقشه راه، می توان چشم انداز روشنی را برای منطقه رقم زد.
برچسب ها: لارستان ، علوم پزشکی
نظرات بینندگان