کد خبر: ۷۷۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۲ - ۰۸ مهر ۱۳۹۴

افتتاح حوزه علمیه خواهران شهرستان سپیدان

حوزه علمیه خواهران زینب کبری (س) شهرستان سپیدان ، با حضور مسئولین حوزوی و استانی رسما افتتاح شد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از مارگون، حوزه علمیه خواهران حضرت زینب کبری(س) شهرستان سپیدان با حضور آيت‌الله شيخ علي موحد مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی فارس افتتاح شد.

حوزه علمیه حضرت زینب کبری(س) شهرستان سپیدان در راستای تحقق منویات فرهنگی مقام معظم رهبری و جهت ترویج و تعلیم فرهنگ دینی در بین خواهران این شهرستان راه اندازی شد.

 در این مراسم حجت الاسلام موسوی انور امام جمعه شهرستان سپیدان و حجت الاسلام ارودا مدیر اداره تبلیغات اسلامی  سپیدان،فرماندار سپیدان، شهردار اردکان، شهردار هماشهر، مدیریت دارالقران الغدیر شهرستان و  عده ای از متعمدین شهرستان و جمعی از خواهران طلبه جدید الورود این حوزه حضور داشتند.

حجت الاسلام موسوی انور امام جمعه شهرستان سپیدان در ابتدای این مراسم ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشتگان فاجعه منا اظهار کرد: خوشحالیم که در محضر خدمت گزاران و مدیران وخادمان علوم دینی هستیم و خدا را شاکریم که این توفیق را به ما داده تا با همکاری این بزرگواران، فضایی جهت تحصیل و تربیت دختران دینی در شهرستان سپیدان ایجاد کنیم.


موسوی انور تصریح کرد: با پیگیری های مسئولان شهرستانی و استانی جهت تاسیس این حوزه دنبال مکانی مناسب بودیم  و سرانجام با همکاری سپاه واداره گردشگری شهرستان سپیدان توانستیم این مکان فعلی که در گذشته به عنوان فضایی گردشگری ونظامی از آن استفاده می شد را جهت راه اندازی این حوزه در نظر بگیریم.

وی به منویات مقام معظم رهبری که فرموده امورات فرهنگی باید مدیریت و تقویت شود اشاره ای کرد و افزود: برای عبور از مشکلات فرهنگی باید علم افزایی دینی در راس همه امور قرار گیرد و حوزه علمیه خواهران شهرستان هم باید در این راستا حرکت کند.


امام جمعه سپیدان  تاکید کرد : باید به جنبه های علمی ،فرهنگی و مذهبی خانواده ها بیشتر توجه شود تا بخشی از چالش ها و آسیب های پیش روی آنها که ریشه و بنیاد اصلی اجتماع را شکل می دهند برطرف شود

 آيت‌الله شيخ علي موحد، در آئین افتتاح مدرسه حوزه علمیه خواهران زینب کبری (س) شهرستان سپیدان گفت: شوق تحصیل خواهران علاقمند به علوم دینی و کسب معارف ناب قرآن و اهل بیت(ع) ایجاب می‌کند تا برای رفع نیازهای حوزه زنان به توانمندی ترویج فرهنگ غنی اسلامی دست یابند.

وی با اشاره به این که گسترش فرهنگ قرآنی و نشر معارف اسلامی بهترین پاسخ در برابر تهاجم فرهنگی غرب است، ابراز داشت: در حوزه زنان نیازمند پرورش افراد توانمند و شایسته‌ای هستیم تا به بیان احکام و معارف قرآنی با استناد به منابع مستند همت گمارند.




نظرات بینندگان