کد خبر: ۷۷۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۰۸ مهر ۱۳۹۴

کاروان نمادین غدیر در خیابان‌های جهرم به حرکت در می‌آید

دبیر ستاد غدیر جهرم گفت: کاروان نمادین غدیر صبح روز عید سعید غدیر خم در خیابان‌های جهرم به حرکت در می‌آید.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه جلال الدین مقدم در گفتگو با پسین جهرم با اشاره به برگزاری برنامه های عید سعید غدیر خم در جهرم گفت: برنامه های دهه ولایت بر اساس یک سنت دیرینه در جهرم با برگزاری محافل مختلف علمی و مذهبی در حال برگزاری است.

وی افزود: بنیاد فرهنگی پیمان غدیر چندین سال است با دعوت از شخصیت ها و اساتید محقق داخلی و خارجی که در زمینه غدیرشناسی در جهان اسلام شناخته شده هستند ضمن بررسی فلسفه غدیر به تبیین وحدت و یکپارچگی امت اسلامی و تفکیک افرادی که تفرقه ایجاد می کنند، می پردازد.

 دبیر ستاد غدیر جهرم افزود: با حضور دکتر محمدنورعالم اندیشمند جهان اسلام از کشور بنگلادش و برخی اساتید حوزه عملیه در مدارس، مساجد، حوزه های علمیه، بخش ها و برخی از شهرهای همجوار موضوع غدیرشناسی از نگاه اسلام و قرآن تبیین می شود.

مقدم اهداف برگزاری این برنامه ها در ایام دهه ولایت را شناخت و بررسی فلسفه غدیر در بین اقشار مختلف مردم بیان کرد و افزود: امروز در دنیای اسلام  عده ای با استفاده از ابزارهای مختلف سعی در ایجاد تفرقه و دوری از وحدت امت اسلامی دارند که دهه ولایت فرصتی برای تبیین فلسفه غدیر و ولایت حضرت علی (ع) در مسیر اتحاد امت اسلامی است.

 وی با اشاره به برگزاری همایش بزرگ غدیر در جهرم اظهار کرد: امسال به سبب همزمان شدن عید سعید غدیر با روز جمعه همایش ملی غدیر با برگزاری دعای ندبه در غدیریه جهرم آغاز و سپس با حرکت کاروان غدیر به سمت مصلی امام خمینی(ره) همایش ملی غدیر با حضور مدیران استانی و سخنرانی یکی از شخصیت های ملی حوزه علمیه قم برگزار می شود.

دبیر ستاد غدیر جهرم اظهار کرد: پخت حلیم صلواتی برای 7 هزار نفر، توزیع ناهار بین 10هزارنفر و عیادت از بیماران بیمارستان ها از دیگر برنامه های روز عید سعید غدیر در جهرم است.

 

برچسب ها: جهرم ، کاروان غدیر
نظرات بینندگان