کد خبر: ۷۷۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۱۲ مهر ۱۳۹۴
نماینده فراشبند فیروزآباد و قیر و کارزین درمجلس:

ظریف در مورد حادثه منا میتوانست قاطع تر عمل کند

فریدونی گفت: ظریف میتوانست در این ماموریت قاطع تر و محکم تر مطلب را در میان بگذارد ولی وی بر اساس دیپلماسی خود عملکرد کرد.

به گزارش شیرازه، نماینده فراشبند فیروزاباد و قیروکارزین در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با نخل بیدار اظهار داشت: حادثه منا وآنچه اتفاق افتاد حاصل عدم مدیریت وبی تدبیری عربستان سعودی بود و به جهت این بی تدبیری آل سعود باید پاسخگو باشند.

نماینده مردم فراشبند در مجلس افزود: مسئول این فاجعه بزرگ عربستان است و عربستان هم باید عذر خواهی میکرد و هم جبران مافات میکرد و متاسفانه نه عذرخواهی کرد و نه مسئولیت این فاجعه را پذیرفت .

وی افزود: وزارت خارجه بیش از 4 الی 5 بار کاردار عربستان را فراخواند و در این راستا دولت جمهوری اسلامی هیچگونه کوتاهی انجام نداد ولی از سوی دولت آل سعود کوتاهی بسیار انجام شد و ابتدا وزیر ارشاد را نپذیرفتند و نهایت وزیر بهداشت با سفر به عربستان از نزدیک در روند بهبود حادثه دیده گان و همچنین ترخیص پیکر های جان باختگان  قرار گرفت و با مقامات سعودی صحبت نمود.

نادر فریدونی با اشاره به صحبت های مقام معظم رهبری در نوشهر افزود: بیانات مقام معظم رهبری در نوشهر از تذکر به اخطار رسید و فرمود اگر ایران قرار باشد پاسخ دهد قطعا پاسخی سخت وخشن خواهد داد و پس از این سخنرانی دولت عربستان با فرستادن پیام تسلیت به رهبر ایران سریعا در ترخیص جان باختگان ایرانی در این حادثه با ایران همکاری خود را آغاز نمود.

نماینده مردم فراشبند در مجلس شورای اسلامی مباحث دیپلماتیک را دارای شیوه های خاصی خواند و بیان داشت: ظریف میتوانست در این ماموریت قاطع تر و محکم تر مطلب را در میان بگذارد ولی وی بر اساس دیپلماسی خود عملکرد کرد.

وی در ادامه با اشاره به صحبت های مطرح شده در مورد استیضاح وزیر خارجه بیان داشت: استیضاح حق نمایندگان مجلس است و از نظر گروهی از نمایندگان نیز بیان شده بود ولی در موردی که در مجلس پیش امد ابوترابی نائب رئیس مجلس ظریف را خدمتگذاری معرفی نمود که کار خود را خوب پیش برده است .

نادر فریدونی با اشاره به دست دادن ظریف با اوباما در راهروی سازمان ملل اظهار داشت: در شرایطی که کشور ما عزادار بود و اشکالاتی از سوی دولت سعودی که از سرسپردگان آمریکاست برای ما بوجود آمد. اگر چنین برخوردی از قبل طراحی شده باشد قطعا دارای اشکال است ولی اگر کاملا بصورت تصادفی بوده باشد درست نیست از کنار هم بگذرند حتی کوچکترین احوالپرسی نکنند.

نویسنده :
محمد باقر دشتی
نظرات بینندگان