کد خبر: ۷۷۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۱۸ مهر ۱۳۹۴

امام جمعه فراشبند: نمایندگان مجلس طمورد نفرین آیندگان قرار نگیرند

امام جمعه فراشبند: دیدگاه بعضی ها که می گویند نقد برجام به صلاح مملکت نیست دیدگاهی دگماتیسم و جمود مانند است و بدانند که اینجا ایران اسلامی است نه آمریکا و انگلیس که جلو منتقدین هلوکاست را بگیرند .

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از نخل بیدار ،حجت الاسلام هادی ابراهیمی خطیب جمعه شهرستان فراشبند در خطبه دوم نماز جمعه این هفته فراشبند  به برجام و توافق هسته ای که این روزها روند خود را در مجلس طی می کند و همچنین به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند مجلس نباید کنار گذاشته شود و حق آنهاست که در مورد برجام تصمیم بگیرند اشاره کرد و افزود: این حق برای وکلای این مردم محفوظ است که با دقت برجام را مطالعه کنند ، نظر بدهند مصالح و مفاسد آنرا بسنجند، راه نفوذ دشمن را ببندند، اجازه ورود جاسوسان غربی به تاسیسات نظامی ما را ندهند، خطوط قرمزی که رهبر انقلاب فرمودند حفظ شود، تحریمها برای همیشه برچیده شود، راههای برگشت را ببندند و به حق و انصاف نظر بدهند .

وی  از نمایندگان خواست تا مصلحت حزب، جناح و شخص را از خود دور کنند و طوری در مورد برجام رای بدهند که آیندگان و نسلهای بعد ما را نفرین و سرزنش نکنند.

حجت الاسلام ابراهیمی خطاب به بعضی ها که می گویند نقد برجام به صلاح مملکت نیست گفت : این نظری دگماتیسم و جمود مانند است و بدانند که اینجا ایران اسلامی است نه آمریکا و انگلیس که جلو منتقدین هلوکاست را بگیرند.

وی خاطر نشان کرد: در مورد مذاکره با آمریکا  همانطورکه رهبری عزیز فرمودند، مذاکره با شیطان ممنوع است زیرا آمریکا از طریق مذاکره به دنبال نفوذ در کشور است و آمریکایی ها می خواهند محاسبات مسئولین را تغییر و افکار مردم را دستکاری کنند و این رفتار موذیانه آنان چیزی نیست که مردم ما ندانند .

وی ضمن ابراز تاسف از رفتار بعضی ها که با توجه به دشمنی و توطئه آشکار آمریکا سر خود را زیر برف کرده اند و نمی خواهند ببینند و بدانند افزود: در مورد برخورد با سعودیهای تکفیری و یهودی نیز ملت ایران منتظر واکنش تند و صریح و لازم دولت هستند. اگر چه تا کنون اقدامات خوبی انجام گرفته ولی کافی نسیت و باید زهر چشم خود را نشان دهد چرا که أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم.

خطیب جمعه فراشند در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته فراشبند با اشاره به 14مهرماه روز دامپزشکی ،یکی از سازمانهای بسیار مهم در کشور را سازمان دامپزشکی با مسئولیتی بسیار خطیر و راهبردی دانست چرا که مسئولیت سلامت خوراک مردم و کنترل  مواد غذایی و بیماریهای دام و بیماریهای مشترک بین دام و انسان که بیش از 1200 نوع بیماری است را بر عهده دارد .

 

وی ضمن ابراز تشکر از نظارت وکنترل دقیق سازمان دامپزشکی در کشور بویژه در واردات برخی مواد غذایی از کشورهای مختلف، کنترل انتی بیوتیک ها در مواد غذایی، خوراک سالم و آنالیز کردن آن و نظارت بر ذبح شرعی و حلال، طهارت و نجاست حیوان مذبوح را از دیگر وظایف مهم سازمان دامپزشکی عنوان کرد .

 

امام جمعه فراشبند ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی ، نیروی انتظامی در هر کشور را مسئول امنیت و حفاظت از جان و ناموس مردم داست و افزود: اگر نیروی انتظامی نباشد هیچ شهروندی در کشور مصونیت ندارد و اگر امروز خیابانها ، کوچه ها شب و نیمه شب در امنیت خوبی است از وجود قوی و نیرومند نیروی انتظامی است .

وی افزود: نیروی انتظامی ما با سایر نیروهای انتظامی دنیا یک فرق اساسی و مهم دارد و آن داشتن نیروی معنویت و پیوند با ولایت است .

امام جمعه فراشبند عقیده راسخ و محکم به مبداء و معاد و نبوت و امامت را نیروی برتری دانست که نیروی انتظامی ما را ممتاز کرده و حاضرند سر این عقیده جان بدهند و شهید شوند.

وی خاطر نشان کرد:  امروز نیروی انتظامی نمادی از عزت جمهوری اسلامی ایران است و این نماد روز به روز باید قوی تر و پوینده تر و مقتدرتر شود. باید طوری شود که زبان همه انسانهای بدخواه و منفعت طلب بسته شود و جزبه پیشرفت انقلاب و تامین امنیت جامعه و حراست از مرزها به چیز دیگری نیاندیشند.

وی ادامه داد : نیروی انتظامی باید به کسانی که مخل نظم و امنیت عمومی جامعه هستند و کسانی که در توزیع مواد افیونی و قاچاق انواع مواد مخدر و روان گردان دست دارند و کسانی که در کشت خشخاش دخیل هستند و به بهانه فقر و نداری به دشمنان انسانیت و بشریت کمک می کنند و جوانان ما را بدبخت می کنند، برخورد قاطع داشته باشد .

حجت الاسلام ابراهیمی افزود : نیروی انتظامی ضمن تقویت نیروی بدنی و  آموزشهای نظامی باید به تقویت نیروی معنوی خود بپردازد و دولت نیز باید چه در بعد اقتصادی که ضامن امنیت سرمایه گذار است و چه در بعد اجتماعی و فرهنگی که ضامن استحکام بخشیدن به مسایل دینی است ساز و کاری بوجود بیاورد تا نیروی انتظامی بتواند با هنجار شکنان و کسانیکه عفاف و حجاب اسلامی را رعایت نمی کنند برخورد نماید و هتک کنندگان ساحت جامعه را به سزای خود برساند.

وی ضمن تشکر و آرزوی توفیق و سربلندی برای نیروهای انتظامی افزود : نیروی انتظامی باید با برگزاری کلاسهای عقیدتی و اخلاقی ، اخلاق حسنه و اسلامی خود را نیز تقویت و روز به روز خود رابه خدا نزدیکتر نماید چرا که تقویت معرفت دینی باعث تقویت روح ، اراده و کار خواهد شد.

 


نویسنده :
محمد باقر دشتی
نظرات بینندگان