کد خبر: ۷۸۵۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۰۴ آبان ۱۳۹۴

حال تنها بیمارستان فراشبند ناخوش است!/ نوبت های چند هفته ای و صف های 100 نفره بیماران برای یک سونوگرافی ساده

یکی از پرسنل بیمارستان می گوید: سونوگرافی هفته ای دوبار با حضور یک پزشک از شیراز در این بیمارستان انجام می گیرد.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، با گذشت سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، هنوز برخی شهرستان ها از حداقل امکانات درمانی و بهداشتی محروم هستند. شهرستان فراشبند با قدمتی دیرنیه، علی رغم داشتن یک بیمارستان، از داشتن امکانات تشخیصی همچون سونوگرافی و پزشک متخصص محرومند. در این شهرستان تنها چند پزشک عمومی مشغول به فعالیت هستند و هیچ پزشک متخصصی در فراشبند مطب ندارد. بیماران این شهرستان جنوبی فارس، اگر احتیاج به سونوگرافی داشته باشند، باید یک هفته ای در نوبت باشند یا به شهرهای فیروزآباد و کازرون سفر کنند.

سایت محلی نخل بیدار در این باره می نویسد: از همان روزهای ابتدایی راه اندازی دستگاه سونگرافی در بیمارستان امام هادی فراشبند مردم از طولانی بودن نوبت ها و ماندن در صف های طولانی به شدت گلایه مندند. آن ها باید هفته ها قبل مراجعه و نوبت بگیرند و در روز مقرر نیز از ساعت شش صبح تا عصر منتظر بمانند تا نوبتشان فرا رسد.

یکی از پرسنل بیمارستان می گوید: سونوگرافی هفته ای دوبار با حضور یک پزشک از شیراز در این بیمارستان انجام می گیرد.

وی نوبت دهی به بیماران را  یک هفته ای، دوهفته ای، یک ماهه و دو ماهه می خواند و می گوید: هر روزی که سونوگرافی انجام گیرد بین 50 الی 100 نفر مورد آزمایش قرار می گیرند و از صبح تا آخر وقت پزشک می ماند تا بیمارانی که نوبت دارند تمام شوند.

معلوم نیست اگر فرد بیماری در این شهرستان 75 هزار نفری به سونوگرافی به صورت اورژانسی احتیاج داشته باشد، با فاصله 100 کیلومتری شهر کازرون و 70 کیلومتری شهر فیروزآباد از شهر فراشبند چه بر سر آن بیمار می آید.

آیا وقت آن نرسیده تا دانشگاه علوم پزشکی شیراز همه بخش های تنها بیمارستان این شهر، را تکمیل کند تا مردم این منطقه هم از حداقل امکانات بهداشتی درمانی بهرمند بشوند؟

سونوگرافی فراشبند

سونوگرافی فراشبند

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۴
0
برخوردهای نامناسب برخی مدیران با پزشکان در شهرهای کوچک و نیز عدم تامین منابع مالی علل اصلی عدم تمایل پزشکان به خدمت در شهرهای کوچک هستند و این مشکل در سایر شهرها همچون بوانات... هم هست و ادامه دارد