کد خبر: ۷۸۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۵ - ۰۸ آبان ۱۳۹۴

امام جمعه جهرم: فرآوری تولیدات در جهرم زمینه‌ساز توسعه اشتغال است

امام جمعه جهرم گفت: سرمایه گذاری با ارزش افزوده تولیدات در بخش فرآوری زمینه اشتغال جوانان جهرم را مهیا می کند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از پسین جهرم، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های نماز جمعه امروز جهرم با اشاره به اهمیت اقتصاد از نگاه دین مبین اسلام گفت: قرآن کریم امور مالی و دارایی را سبب قوام و دوام جامعه دانسته است.

وی با گلایه از اینکه در کشور ما اقتصاد زیربنا محسوب نمی شود، افزود: تاکید رهبری انقلاب در بحث اقتصاد به این خاطر بوده که شرایط امروز جامعه زمان بر طرف شدن مشکلات اقتصادی است.

امام جمعه جهرم با بیان اینکه نباید از اهمیت مسئله اقتصاد کاسته شود، بیان کرد: مال، دارایی و اقتصاد نقش تعیین کننده در اجتماع داشته و اسلام نیز بر آن تاکید ویژه دارد.

وی با بیان اینکه عمده توقعات ما در مسئله اقتصاد شهرستان جهرم متوجه بخش اداری است، خاطرنشان کرد: ظرفیت این شهرستان برای پاسخگویی به نیازهای مردم مناسب بوده و رواج ارزش افزوده تولیدات در بخش فرآوری زمینه توسعه اشتغال جوانان جهرم را مهیا می کند.

امام جمعه جهرم در خطبه دوم نمازجمعه امروز این شهر با تشکر از مردم جهرم برای برپایی باشکوه مراسم های عزاداری ایام محرم گفت: مردم نشان دادند زمینه ساز حماسه آفرینی در تمام برهه ها هستند.

وی به حضور گسترده مردم دارالمومنین در آئین تشییع و تدفین شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) اشاره کرد و گفت: مردم جهرم به جوانان رشید خود که قهرمانانه به پیکار دشمنان می شتابند افتخار کرده و با حضور پرشور در آئین تشییع و تدفین شهدای مدافع حرم که یکی از آنها نیز از نظر ملیت اهل افغانستان بود، ارادت و بصیرت انقلابی خود را به رخ استکبار کشاندند.

خطیب نمازجمعه جهرم اضافه کرد: این حضور چشمگیر نشان داد تلاش دشمن با ایجاد تحلیل های غلط در ذهن مردم با آمدن پیکر یک شهید به شهرها نقش برآب می شود.

وی با اشاره به سالروز بزرگداشت 13 آبان، روز دانش آموز و بسیج دانش آموزی نیز گفت: این مناسبت ها در یک مسئله مشترک بوده و آن ویژگی استکبار ستیزی انقلاب اسلامی ایران و مبارزه مردم غیور این کشور علیه آمریکا و مستکبران دنیا است.

این استاد حوزه و دانشگاه با یادآوری مبارزه قاطعانه امام خمینی (ره) علیه قانون کاپیتولاسیون، بیان کرد: بر اساس این قانون عوامل آمریکایی در ایران مصونیت قضایی داشته و کسی نمی تواند جلو اقدامات آنها را بگیرد.

وی ادامه داد: حکومت منحوس پهلوی در جریان مقاومت امام خمینی(ره) در برابر قانون کاپیتولاسیون پس از دستگیری ایشان را به ترکیه تبعید می کند.

امام جمعه جهرم گفت: تا روزی که آمریکا ذات استکباری خود را حفظ کند فریاد ما مرگ بر آمریکا است.

وی به سالروز حمله رژیم شاه به دانشجویان دانشگاه تهران در جریان تسخیر لانه حاسوسی آمریکا و شهادت حسین فهمیده نوجوان 13 ساله بسیجی اشاره کرد و افزود: نسل جدید جامعه در سالروز واقعه 13 آبان باید نشان دهد که استکبار جهانی بیزار است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به رئیس جمهوری در باب مسئله برجام اشاره کرد و گفت: با این پیام رهبری انقلاب تکلیف برجام از نظر اجرایی مشخص شد.

وی به برخی تندروی ها و تقابل در برابر آن در مسئله برجام اشاره کرد و افزود: مواضع افراد در برابر آنچه مسئولان نظام انجام داده و به امضا رهبری انقلاب می رسد باید مطابق با ایشان باشد.

امام جمعه جهرم با اشاره به 28 شرط رهبری انقلاب در مسئله برجام گفت: دولت، شورای امنیت ملی و مجلس به عنوان عوامل پیگیر مسئله برجام به شرایط ابلاغ شده توسط رهبری انقلاب توجه و آن را عملیاتی کنند.

وی تصریح کرد: اجرای مشروط برجام خواسته رهبری انقلاب از دولت بوده و مردم نیز آن را مطالبه می کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جهرم به روز پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: هدف پدافندغیرعامل آمادگی مردم و مسئولان در برابر بحران احتمالی بوده تا دشمن هیچ وقت جرئت تعرض به نظام نداشته باشد.

 


نظرات بینندگان