کد خبر: ۷۸۷۴۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۱۰ آبان ۱۳۹۴

مدیرکل کمیته امداد فارس: سرقفلی تمام مغازه های مجتمع «آفتاب» را واگذار کردیم

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس تأکید کرد: باید دستگاه‌های فرهنگی، مسئولین انتظامی و اماکن نسبت به کنترل وضعیت حجاب در مجتمع‌های تجاری اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس گفت: در شش ماهه اول سال جاری 4 هزار نوعروس تحت پوشش کمیته امداد استان فارس متقاضی دریافت جهیزیه شده‌اند و این تعداد همچنان رو به افزایش است درحالی که از ابتدای سال تا کنون بودجه قابل توجهی برای ازدواج جوانان تحت پوشش تخصیص داده نشده است.

علی اللهیاری در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه تعداد 900 نفر از افراد تحت پوشش در شیراز طی شش ماهه اول سال جاری برای دریافت جهیزیه ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار کرد: از حدود سه ماه قبل از شروع سال جدید ثبت‌نام برای دریافت جهیزیه و هدیه ازدواج در سال بعد را انجام می‌دهیم و افراد متقاضی براساس اولویت‌های فرزندان ایتام، میزان فقر خانواده و میزان تأثیر کمک کمیته در تشکیل خانواده جوانان مبلغ جهیزیه و هدیه ازدواج را دریافت می‌کنند.

وی مبلغ جهزیه برای دختران را به صورت میانگین سه میلیون تومان و میزان هدیه ازدواج پسران را 500 هزار تومان اعلام و اظهار امیدواری کرد که با تأمین بودجه بتوانند حدود 70 درصد از درخواست‌ها را تا پایان سال پرداخت کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس گفت: به افراد تحت پوشش که در اولویت پرداخت جهزیه قرار ندارند سه تا چهار میلیون تومان وام در اقساط 40 ماهه پرداخت می‌شود تا بتوانند بخشی از مشکلاتشان را حل کنند.

اللهیاری در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به انتقاداتی درخصوص وضعیت حجاب فروشندگان مجتمع تجاری آفتاب تصریح کرد: مجتمع آفتاب توسط مجتمع اقتصادی کمیته امداد به عنوان کاری انتفاعی ساخته شد تا درآمد آن صرف امور فقرا شود و اکنون سرقفلی تمام مغازه‌های این مجتمع واگذار شده است و کمیته امداد به عنوان یکی از اعضای هیئت امنای مجتمع، مدیریت عمومی آنرا برعهده دارد.

وی با اشاره به اینکه تمام مغازه‌داران این مجتمع از اداره اماکن و اصناف پروانه کسب گرفته و تابع قوانین جمهوری اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: متأسفانه مشکل عدم رعایت شئونات اسلامی در اغلب اصناف وجود دارد و در صنف فروشندگان بیشتر مشاهده می‌شود که وظیفه نیروی انتظامی، اماکن و اداره اصناف است با فروشندگانی که آداب و شئون اسلامی را رعایت نمی‌کنند، برخورد کرده و به آنان تذکر دهند.

این مقام مسئول با بیان اینکه اعضای هیئت امنای مجتمع تجاری آفتاب از اصناف این مجتمع و متشرع هستند و تلاش می‌کنند شعائر اسلامی در این مکان پاس داشته شود، گفت: بارها گفته‌ام نفس ساختمان و آجر و بلوک تقصیری در ایجاد فرهنگ یا ناهنجاری‌های فرهنگی ندارد بلکه خروجی فرهنگ شهر شیراز منجر می‌شود به این اتفاقاتی که هر از گاهی در مجتمع‌های تجاری رخ می‌دهد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس تأکید کرد: باید دستگاه‌های فرهنگی، مسئولین انتظامی و اماکن نسبت به کنترل وضعیت حجاب در مجتمع‌های تجاری اقدام کنند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴
0
برو بابا دلت خوشه با این چندرغاز به اصطلاح کمک جهیزیه که گاهی بعد از تولد فرزندان با هزار مشقت پرداخت میشه
مهدی
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴
0
اگر دستورات امام ره برای تشکیل کمیته را مطالعه کنید میبینید که عملکرد شما در احداث مجتمع آفتاب با مسیری که ایشان ترسیم کرده اختلاف دارد . چطور میشود با ترویج اشرافیت و احداث مکانی برای فروش کالاهای وارداتی و تبدیل شدن مکانی برای تبرج و خودنمایی بعضی ها به جنگ محرومیت و فقر رفت ، اقایان مسیر را اشتباه فهمیدید وقتی حضرت روح الله از جنگ فقر و غنا و مبارزه با اشرفیت میگوید چرا شما با پول بیت المال به ترویج اشرافیت و بی بند باری میکنید آن هم با این توجیه که میخواهید با درآمد آن به خانواده های محروم کمک کنید .......