کد خبر: ۷۸۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۱۰ آبان ۱۳۹۴
مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین خبر داد:

آغاز برداشت لیموشیرین در قیروکارزین

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین گفت: این شهرستان با تولید 43 درصد لیمو شیرین کشور سال‌هاست مقام نخست تولید این محصول را در استان فارس و کشور به خود اختصاص داده است.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه ناصر انصاری مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین در گفتگو با پرگون اظهار داشت: برداشت لیمو شیرین از سطح 500 هکتار از باغات این شهرستان آغاز شده است و تا اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

انصاری گفت: شهرستان قیروکارزین با تولید 250 هزار تن لیموشیرین در سال 43 درصد از کل لیموشیرین تولیدی کشور و 49 درصد از تولید استان فارس را به خود اختصاص داده است.

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین وجود واسطه ها و دلالان را از معضلات باغداران این شهرستان دانست و تصریح کرد: با اینکه باغداران قیروکارزینی سال‌هاست رتبه نخست کشوری و استانی را در تولید این محصول دارا می باشند اما عدم وجود میادین میوه و تره بار در این شهرستان باعث شده این محصولات با نام سایر شهرستان ها به بازار عرضه شود.

وی در ادامه این امر را سبب تحمیل هزینه‌های حمل و نقل، بسته‌بندی و درجه‌بندی بر باغداران دانست و ادامه داد: با توجه به موقعیت جغرافیایی مناسب این شهرستان و همکاری فرماندار و سایر مسئولان آماده حضور سرمایه‌گذاران در این شهرستان هستیم.

انصاری ادامه داد: با ایجاد صنایع تبدیلی در آینده امید می‌رود ضمن اشتغال‌زایی بستری مناسب برای عرضه محصولات باغی با نام خود شهرستان قیروکارزین به بازار آماده شود.

نظرات بینندگان