کد خبر: ۷۸۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۵ - ۱۲ آبان ۱۳۹۴
معاون مجتمع دینی اهل سنت خنج:

آمریکا در رﺃس استکبار جهانی است/ کسی که از آب و خاک و امنیت ایران استفاده می کند در راهپیمایی 13 آبان شرکت کند

شیخ عبدالمجید غنی پور، حضور در راهپیمایی 13 آبان را وظیفه هر ایرانی دانست که دارد از این آب و خاک استفاده می کند.
به گزارش سرویس شهرستانهای شیرازه، معاون مجتمع علوم دینی اهل سنت شهرستان خنج در گفتگو با خنج کهن در خصوص لزوم حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز 13 آبان، گفت: این راهپیمایی یک مسئله ای است در خصوص تحقق یافتن به دستورات رهبر کبیر انقلاب و اهمیت دادن به نظام جمهوری اسلامی ایران و هر ایرانی که از این آب و خاک استفاده می کند و از نعمت امنیت و آسایشی که در ایران وجود دارد بهره مند می شود، لازم است در اینگونه راهپیمایی ها که نشان دهنده وحدت، همدلی و همزبانی است، شرکت نماید.

بر همه لازم است در راهپیمایی 13 آبان شرکت کنند/ آمریکا در رﺃس استکبار جهانی قرار دارد/ قرآن کریم، ارتباط با دشمنان اسلام را رد کرده است

شیخ عبدالمجید غنی پور ادامه داد: حضور در راهپیمایی 13 آبان، اهمیت دادن به فرزندانمان و همچنین اهمیت دادن به علم و شناخت جایگاه علم است. شرکت ما در این راهپیمایی، مایه دلگرمی دانشجویان، دانش آموزان و فرزندانمان می شود که در واقع ستون فقرات و رکن اساسی جامعه را تشکیل می دهند.

وی افزود: ما با حضور گسترده خود در راهپیمایی، هم در تحقق اهداف نظام همکاری می نماییم که وظیفه ای است در قبال نعمتهایی که در این نظام داریم و هم در تحقق یافتن امر خدا و رسول الله(ص) داریم تلاش می کنیم، زیرا پیامبر اکرم(ص) در زمینه علم، روایات و احادیث فراوانی دارند و در این زمینه از ائمه، بزرگان و همچنین کلام خداوند نیز احادیث، روایات و آیات متعددی وجود دارد.

امام جمعه اهل سنت روستای چاه طوس با اشاره به اینکه 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است، عنوان کرد: استکبار جهانی آن دسته از افراد و کشورهایی هستند که واقعاً در رفتار، عملکرد و حکمرانی آنها ظلمی دیده می شود و حق کشی انجام می دهند و نه تنها در حق مسلمانان، بلکه در حق تمامی انسان ها اجحاف می کنند و باید بگوییم آمریکا در رﺃس استکبار جهانی قرار دارد.

غنی پور اظهار داشت: تمام مشکلاتی که حتی بین مسلمانان نیز نفوذ کرده، ریشه از آمریکا دارد و ﻣﺘﺄسفانه او این دستورات را به جهان اسلام می دهد.

وی ادامه داد: وظیفه ما در قبال جنایات آمریکا، عملیاتی کردن حکم خداوند متعال است که فرموده اند "اِنَّمَا المُؤمِنُونَ اِخوَةٌ فَاَصلِحُوا بَینَ اَخَوَیکُم وَاتَّقُوااللَّهَ لَعَلَّکُم تُرحَمُونَ". در واقع اگر ما رحم و عطوفت داشته و در بندگی خداوند صادق باشیم، باید از برادری و وحدت خود پاسداری کنیم و حفظ و حراست از آن، از همه چیز برایمان مهمتر باشد.

معاون مجتمع دینی اهل سنت خنج به ﺗﺄکیدات قرآن کریم در خصوص مبارزه با طاغوت و شیطان و همچنین سخن امام خمینی(ره) که فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است نیز اشاره نمود و گفت: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید جای تعجب است کسانی که دم از ایمان، اسلام و اعتقاد می زنند و اعتقاد به خداوند دارند، اما با افرادی که ضد اسلام بوده و در خط کفر هستند، اعلام دوستی می کنند.

غنی پور اضافه کرد: خداوند متعال در قرآن کریم، ارتباط و دوستی با دشمنان اسلام را رد کرده اما از نظر سیاست اگر ما بتوانیم آموزه ها و ارزشهای اسلامی را به دشمنان عرضه کنیم و از بدی های آنها الگو نگیریم، به نظر بنده مشکلی وجود نخواهد داشت اما اگر به گونه ای باشد که نتوانیم در مقابل آنها بایستیم و این ارتباط موجب شود که از آنها ﺗﺄثیر بپذیریم، بهتر است که ارتباطی نداشته باشیم.
نظرات بینندگان