کد خبر: ۷۹۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۲۱ آبان ۱۳۹۴
مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین خبر داد:

آغاز طرح مبارزه با بیماری «جاروک لیمو ترش»در قیروکارزین + عکس

طرح امحاء و مبارزه با بیماری جارووک لیمو ترش در شهرستان قیروکارزین بزرگترین تولید کننده این محصول در فارس آغاز شد .

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از پرگون، ناصر انصاری مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین اظهار داشت: بیماری خطرناک جاروک لیموترش قریب به یک ماه است در بخشی از باغات لیموترش روستای کماسیج بخش افزر شهرستان قیروکارزین ردیابی گردیده است.

وی ادامه داد: این بیماری چندسال گذشته ابتدا در کشور عمان دیده شد و بدلیل عدم اقدام بموقع شیوع یافت و باغات لیموترش آن کشور را نابود کرد؛ سپس استانهای جنوبی کشورمان شامل خوزستان و هرمزگان را مورد حمله قرارداد بطوریکه بخش عظیمی از لیموترش این استانها از بین رفت.

انصاری گفت: شهرستان قیروکارزین که در حال حاضر با تولید 25 درصد لیموترش کشور مقام اول این محصول را دارا می باشد، متاسفانه با پیدایش این بیماری در شهرستان زنگ خطر را برای 30 درصد اقتصاد قیروکارزین به صدا درآورد.

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین ادامه داد: خوشبختانه تیم کارشناسی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان و بخش افزر در اسرع وقت و پس بروز اولین علایم ابتدا کار ردیابی بیماری را درسطحی بالغ بر 200 هکتار باغات منطقه افزر به انجام رسانیدند و سپس با برگزاری کلاسهای آموزشی ترویجی در محل باغات آلوده باغداران را با علایم بیماری و نحوه پیشگیری با دعوت از متخصصین مرکز تحقیقات سازمان جهادکشاورزی فارس آشنا کردند.

انصاری گفت: در مجموع 121 درخت مثمر آلوده شناسایی گردیده است که عملیات سمپاشی باغات آلوده و حذف و امحاء تاکنون در 80 درصد از درختان آلوده صورت پذیرفته است.

وی در پایان از زحمات فرماندار شهرستان و همچنین کارکنان جهاد کشاورزی و باغداران فهیم که در جهت جلوگیری از رشد این پدیده در قیروکارزین تلاش کردند تقدیر و تشکر کرد.

نظرات بینندگان