کد خبر: ۷۹۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۵ - ۲۷ آبان ۱۳۹۴

کتاب، تنها مونس دانشجوی معلول نور آبادی

دانشجوی دانشگاه پیام نور نورآباد ممسنی با این حال که نمی تواند صحبت کند و ناتوانی جسمی و حرکتی او را از نوشتن باز داشته است به دنبال کسب مدرک دکتری است.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از نورآنلاین، علی حیدری دانشجوی ترم 5 دانشگاه پیام نور ممسنی در رشته علوم اجتماعی است. علی با وجود مشکلات جسمانی که دارد توانسته معدل خود را به 14 برساند.

این دانشجو به صورت مادر زادی با مشکلات جسمانی و حرکتی روبروست به گونه ای که قدرت تکلم و حتی توانایی نوشتن را ندارد. اما با همه این مشکلات سعی کرده به هدف خود برسد او عاشق نویسندگی است و دوست دارد روزگاری نویسنده شود.

علی در این خصوص به خبرنگار ما گفت: من نمی توان درست صحبت کنم و نمی توانم قلم به دست بگیرم اما به کتاب علاقه زیادی دارم و بیش از 10 سال است که عضو کتابخانه عمومی شهید مطهری شهر نورآباد هستم و رمان ها و دانش نامه های بسیار زیادی را خوانده ام.من می خواهم یک نویسنده بشوم و تا کنون 5 داستان کوتاه را به کمک دوستانم نوشته ام و بیش از 50 قطعه شعر نو سروده ام.

علی افزود: چون نمی توان بنویسم داستان را به دوستانم محسن حسین پور و یوسف قراچه تعریف می کنم  و آنها برایم روی کاغذ می نویسند.

داستان هایم را به اداره ارشاد جهت اخذ مجوز چاپ ارائه کرده ام اما چون مشکلات مالی دارم نمی توانم منتشر کنم داستان ها ویژه کودکان و نوجوانان می باشد.

حیدری گفت: من کتاب را دوست دارم و کتاب بسیار مطالعه می کنم کتاب به انسان یاد می دهد این یادگرفتن شیرین است و انسان را تشویق می کند که باز کتاب دیگری را بخواند. چون بازی کردن و تفریح رفتن برایم سخت است ترجیح می دهم که بیشتر کتاب بخوانم. کتاب ها را دوست دارم.

علی که توانسته در جشنواره های مختلف استانی و کشور ی مقام بدست آورد در مورد آرزوهایش گفت: دوست دارم فوق لیسانس و دکتری بگیرم. 


علی حیدری دانشجوی دانشگاه پیام نور ممسنی  ساکن شهر خومه زارعلی حیدری دانشجوی دانشگاه پیام نور ممسنی  ساکن شهر خومه زارعلی حیدری دانشجوی دانشگاه پیام نور ممسنی  ساکن شهر خومه زارعلی حیدری دانشجوی دانشگاه پیام نور ممسنی  ساکن شهر خومه زارعلی حیدری دانشجوی دانشگاه پیام نور ممسنی  ساکن شهر خومه زارعلی حیدری دانشجوی دانشگاه پیام نور ممسنی  ساکن شهر خومه زار

پایان گزارش /224224

نویسنده :
مهدی پور
نظرات بینندگان