کد خبر: ۷۹۶۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۹ - ۳۰ آبان ۱۳۹۴
امام جمعه تشیع خنج:

بسیج به معنای اشاعه تفکر عدالت خواهی در جامعه می باشد/ برگزاری انتخابات، یکی از دلایل مردم سالاری است

حجت الاسلام صفایی گفت: امروز در جامعه، هر خدماتی که داریم مدیون بسیج هستیم و تفکر بسیجی همچنان که در اوایل انقلاب نقش پررنگی داشت، الان نیز در جامعه دارای نقش بسیار مهمی است.
به گزارش سرویس شهرستانهای شیرازه به نقل از خنج کهن، حجت الاسلام رضا صفایی در خطبه های این هفته نماز جمعه تشیع خنج با تبریک فرارسیدن هفته بسیج، عنوان کرد: بسیج، ثمره قطره قطره خونهایی است که در طول تاریخ بشری در دفاع از عدالت خواهی ریخته شده است. بسیج به معنای اشاعه تفکر عدالت خواهی در جامعه بوده و تفکر بسیجی به معنای تفکر دینی می باشد.

امام جمعه تشیع خنج ادامه داد: امروز در جامعه، هر خدماتی که داریم مدیون بسیج هستیم و تفکر بسیجی همچنان که در اوایل انقلاب نقش پررنگی داشت، الان نیز در جامعه دارای نقش بسیار مهمی است.

بسیج به معنای اشاعه تفکر عدالت خواهی در جامعه می باشد/ برگزاری انتخابات، یکی از دلایل مردم سالاری است

صفایی با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی و اهمیت آن، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی به معنای تکیه بر باورهای دینی و توانمندی های داخلی است؛ البته این به معنای عدم ارتباط با بیرون نیست اما ملاک، تکیه بر توانمندی داخلی می باشد.

وی افزود: نقطه مقابل اقنصاد مقاومتی، اقتصاد عاریتی است که به معنای تکیه بر اقتصاد خارج می باشد. لازم است به این نکته توجه داشته باشیم که اگر ما صرفاً متکی به اقتصاد خارجی باشیم و ملاک ما اقتصاد بیرون از کشور باشد، قطعاً اقتصاد ما فلج خواهد شد.

خطیب جمعه شیعیان خنج در بخش دیگری از صحبتهای خود به اهمیت محیط زیست اشاره نمود و اظهار داشت: محیط زیست و حفظ و صیانت از آن از مواردی است که آنقدر اهمیت دارد که رهبر معظم انقلاب به طور ویژه دستورالعمل ها و سیاستهای پیرامون آن را ابلاغ نمودند.

صفایی به موضوع حجاب و عفاف نیز اشاره کرده و گفت: پدیده ارزشی حجاب و عفاف فقط مختص به اسلام نیست، بلکه در تمامی جوامع، مذاهب و آیین ها، این موضوع دارای ارزش می باشد.
وی ادامه داد: ویروس بدحجابی در جامعه ما منتشر شده و متاسفانه در این موضوع کسی هم احساس تکلیف نمی کند.

امام جمعه تشیع خنج در بخش دیگری از صحبتهای خود در جمع نمازگزاران روز جمعه، عنوان کرد: یکی از ثمرات حکومت اسلامی، وجود حاکمیت دینی است که در این حاکمیت دینی، مردم خودشان در سرنوشت خود دخالت دارند. برگزاری انتخابات، یکی از دلایل مردمی بودن و مردم سالاری می باشد که در جمهوری اسلامی ایران بارها شاهد برگزاری آن بوده ایم.

صفایی نسبت به تبلیغات زودهنگام انتخابات اسفندماه مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری تذکر داد و اظهار داشت: تبلیغات زودهنگام خلاف قانون است و کسی که می خواهد با دور زدن قانون و با انجام تبلیغات زودهنگام به مجلس راه پیدا کند، بدانید که چنین فردی نمی تواند نماینده خوبی برای مردم باشد.

وی اضافه کرد: تبلیغات زودهنگام برای انتخابات اسفندماه، در واقع جفا در حق مردم است.

امام جمعه تشیع خنج در خطبه های نخست خود نیز با اشاره به وجود احادیث و روایات فراوان در مذمت غیبت، گفت: یکی از راه های نفوذ شیطان در بین مؤمنین، غیبت می باشد. غیبت در واقع بی اعتمادی به دنبال دارد و بی اعتمادی هم موجب از هم گسیختگی و ناامنی می شود.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
رحیمی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴
0
بنده ی کمترین چقدر خوشحال و خرسندم که میبینم یک امام جمعه چنین طرز تفکرات غالب و سنجیده ای دارند...
خدایشان حفظ کناد...