کد خبر: ۸۰۰۵۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۲ - ۰۶ آذر ۱۳۹۴
امام جمعه سروستان؛

آقای استاندار شماره کدام یک از ائمه جمعه شهرستان های فارس را دارید؟!/ مدت هاست نماینده شهرستان را ندیدم

امام جمعه سروستان در خطبه های نماز جمعه این هفته از عملکرد برخی مدیران ارشد استان فارس انتقاد کرد.
به گزارش شیرازه به نقل از سروستان ما، حجت الاسلام حسین ابراهیمی،امام جمعه سروستان در خطبه های  نماز جمعه این هفته ضمن تقدیر از مدیرکل محیط زیست استان فارس به دلیل برگزاری جلسه مشترک با ائمه جمعه این ستان در جهت حل مشکلات زیست محیطی دریاچه نمک مهارلو و بختگان گفت: امیدواریم روند تعامل و همکاری مدیران کل استان با ائمه جمعه در جهت حل مشکلات استان فارس  ادامه داشته باشد.

وی در ادامه این مطلب ضمن اظهار تاسف از عدم ارتباط و تعامل مدیران استان فارس با نهاد ائمه جمعه تصریح کرد: جای تاسف دارد که مدیران استانی از پتانسل نهاد امام جمعه در جهت بهبود مشکلات موجود در این استان استفاده نمی کنند و ارتباط آنان با این نهاد مقدس بسیار ضعیف است.

امام جمعه سروستان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص ویژگی های مدیریت در جامعه اسلامی، تاکید کرد: ایجاد مدیریت جامع در سطح استان از جمله وظایف مهم و اساسی استاندار می باشد.

وی ضمن ابراز نارضایتی از عدم پاسخگویی مسئولین استانی به تماس های ائمه جمعه شهرستان های فارس گفت: از آقای استاندار بپرسید شماره تلفن کدام یک از ائمه جمعه شهرستان های فارس به استثناء حضرت آیت الله ایمانی را دارند؟ جالب اینجاست که  جواب آنها این بوده که اگر قرار باشد به تماس 75 امام جمعه استان،پاسخ بدهیم دیگر به کارهای دیگرمان نمی رسیم.

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه این مطلب با اشاره به فعالیت های چشمگیر روحانیون قبل و به ویژه بعد از انقلاب اسلامی و جایگاه و اثربخشی آنان در بین اقشار جامعه گفت: خب حالا که اینطور است چرا هنگام بروز مشکلات آن هم زمانی که چاره ای برای آن ندارید، سراغ ما می آیید؟ اگر اینطور باشد شما هم بروید و مشکلات خود را به همان کسانی که جلسه می گیرید و شام می خورید، حل کنید.

وی همچنین با اشاره به برخورد دوگانه برخی مدیران با ائمه جمعه افزود: اگر یکی از ائمه جمعه در مراسم استقبال از مدیران استانی در سفر به شهرستان ها حضور نداشته باشد، می گویند؛ چرا نیامده اند؟ به ما توهین شده!

خطیب جمعه سروستان با دعوت از مدیران به همدلی و همزبانی با نهاد نماز جمعه تصریح کرد: آقای استاندار شما باید الگو باشید،شما باید شعار همدلی و همزبانی را جامه عمل بپوشانید.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر سروستان، ضمن انتقاد از عدم حضور یک مشاور در امور روحانیت در استانداری فارس گفت: نه در زمان استاندار قبلی و نه در زمان استاندار فعلی یک مشاور در جهت امور روحانیت در استانداری فارس وجود نداشته است. 

امام جمعه سروستان تاکید کرد: بزرگترین مشکل استان فارس، نبود مدیریت جامع در این استان می باشد و تا زمانی که این مشکل حل نشود، سایر مشکلات نیز به قوت خود باقی خواهند ماند.

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه سخنان خویش ضمن انتقاد از امحای 1700 تن سیب زمینی در استان فارس، خطاب به مسئولین گفت: آیا با انجام این کار به دنبال این هستید که بازار محصولات خارجی را در ایران توسعه بخشید؟

وی همچنین افزود: اگر شما ادعا دارید که سیب زمینی های امحا شده بی کیفیت بوده و مشکل داشته، بروید از کشاورزان سوال کنید و علت آن را جویا شوید و اگر گناهکار بودند بر اساس قانون با آنها برخورد کنید.

امام جمعه سروستان در ادامه این مطلب گفت: چه کسی این بذر سیب زمینی را در اختیار کشاورزان قرار داد؟ چه کسی مجوز آب برای تولید این محصول صادر کرده است؟اینها سوالاتی است که مسئولین باید درخصوص امحای سیب زمینی هایی که به گفته مسئولین بی کیفیت بوده، پاسخ دهند. آیا این اقدام می تواند معنای حمایت از کشاورز باشد؟ آیا معنای اقتصاد مقاومتی این است؟ لااقل این سیب زمینی ها را به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می دادید.

خطیب جمعه سروستان با اشاره به تعظیم و ادب کشورهای قدرتمند جهان در مقابل رهبر معظم انقلاب را نشان از اقتدار و عزت این نظام عنوان کرد و تاکید کرد: برخورد روسای قدرت های جهان در مقابل رهبر معظم انقلاب را ببینید. آنها چگونه اظهار ادب می کنند و رفتار ما در مقابل منویات معظم له چگونه است؟

حجت الاسلام ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خویش ضمن انتقاد از عدم توجه به نظر ائمه جمعه درخصوص انتخاب و جابجایی مدیران گفت: بنده تاکنون چند نوبت درخصوص وضعیت مدیران این شهرستان به مدیران استان فارس تذکر داده ام؛ از جمله در مورد دانشگاه آزاد اسلامی واحد سروستان، اما اینها کک شان هم نمی گزد و انگار ما هیچ نگفته ایم!

وی همچنین با اشاره به وضعیت اداره ورزش و جوانان سروستان گفت: دو هفته از جابجایی بدون هماهنگی رئیس اداره ورزش و جوانان سروستان می گذرد و طی این مدت هیچ اقدامی در جهت انتخاب مدیر جدید صورت نگرفته است.

امام جمعه سروستان از غیبت نماینده مردم سروستان در مجلس نیز گلایه کرد و اظهار داشت: مدت هاست من نماینده این شهرستان را ندیده ام و سوال اینست اگر نماینده سه شهرستان شدن سخت است چرا مسئولیت نمایندگی را پذیرفتید؟

وی خطاب به کاندیداهای مجلس دهم، گفت: اگر نمی توانید برای هر سه منطقه تلاش کنید پس همان بهتر که در این عرصه وارد نشوید.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر سروستان در پایان سخنان خویش ضمن دعوت مجدد از مسئولین و مدیران ارشد استان فارس به همدلی و همزبانی در جهت کمک به رفع مشکلات این استان و شهرستان های آن گفت: به نوبه خود، اینجانب آماده همکاری بیش از پیش جهت مشاوره و تلاش در راستای مرتفع شدن مشکلات مردم بصیر، ولایتمدار و شهیدپرور استان فارس می باشم.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
اکبر
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۶ آذر ۱۳۹۴
0
حرف دل مردم سروستان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۶ آذر ۱۳۹۴
0
آخه استاندار باید تلفن ائمه جمعه برای چی داشته باشه؟ چه ربطی داره؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۶ آذر ۱۳۹۴
0
استاندار اینقدر گرفتاره که فرصت دیدار و تماس با فرماندارا را هم ندارد اونوقت امام جمعه ها چه انتظاری دارند!!!واقعا خدا به داد استانداران برسد که باید مراقب همه چیز باشند پس کی از استانداران دفاع می کند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۶ آذر ۱۳۹۴
0
آقای مرادی مشاور استاندار قبلی(احمدی) در امور روحانیت بودن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۶ آذر ۱۳۹۴
0
تنها امام جمعه ای که در استان فارس از اصلاح طلبان و دولت حمایت می کرد امام جمعه سروستان بود که این هم برگشت. این یعنی فاتحه اصلاح طلبا ن خوانده شده است.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۶ آذر ۱۳۹۴
0
نماینده خرامه بیشتر درگیر تبلیغات در خرامه هست تا به فکر حووزه انتخابیه باشه بیچاره دیگران که توقع کار از ایشون دارند