کد خبر: ۸۰۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۶ - ۰۹ آذر ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 8 آذر94

واکنش معاون عمرانی استاندار فارس به بازداشت شهردار صدرا/ «یار مهربان» در گلستان شیراز به ایستگاه آخر رسید

موضوع کاهش 10 میلیارد تومانی اعتبارات ماده 180 شیراز محور مشترک روزنامه های چاپ امروز شیراز است.
شیرازه-


سالاد از مجموع تیترهای نخست صفحه استانی این روزنامه، «اعتبارات ماده 180 شیراز آب رفت» و «دولت به دنبال پیروز کردن هیچ جناحی در انتخابات نیست» بیشتر به چشم می آید. بنا به نوشته خبرجنوب فرماندار شیراز در جلسه شورای برنامه ریزی گفته اعتبارات شیراز از محل ماده 180 نسبت به سال گذشته کاهش 10 میلیارد تومانی داشته و از 35 میلیارد به 25 میلیارد تومان رسیده است. این کاهش اعتبار در حالی است مجموع اعتبارات استان از این محل، 11 میلیارد افزایش داشته است. جدا از مبلغ اعتبار، اعتبارات ماده 180 بنا به تشخیص نماینده شهرستان در مجلس هزینه می شود که متاسفانه برخی نماینده ها از این مبلغ اندک هم سوء استفاده انتخاباتی می کنند.

امیری قائم مقام وزیر کشور در شیراز گفته است: «دولت به دنبال پیروز کردن هیچ جناحی در انتخابات نیست». گرچه این سخن تازه ای نیست و سایر مسئولان وزارت کشور و حتی رئیس جمهور هم به نوعی همین ادعا را دارند اما باید توجه داشت که مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور چند روز پیش در شیراز گفت: فعالیت انتخاباتی دولتی ها در ساعات غیراداری بلامانع است! امیدواریم همان طور پورعلی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور گفت؛ شعار انتخابات امسال قانون باشد و بیش تر از همیشه دولتمردان پایبند به قانون باشند.

سالاد این روزنامه 12 صفحه ای در صفحه نخست خود، موضوع بازداشت شهردار صدرا و نامه دوم رهبر انقلاب به جوانان غربی را برجسته کرده است.
«جاذبه زمین در صدرا» تیتر نخست این روزنامه است. افسانه در گفتگو با رضائیان معاون عمرانی استاندار فارس موضوع بازداشت شهردار صدرا را پیگیری کرده است. رضائیان گفته: شما که خودتان بهتر می دانید چرا سوال می کنید؟! افسانه این صحبت های کوتاه رضائیان را تایید بازداشت شهردار صدرا قلمداد کرده است. این روزنامه اصلاح طلب گرچه با استفاده از کلمه «جاذبه زمین» در تیتر خود خواسته به نوعی به مخاطب القا کند که اتهام شهردار صدرا زمین خواری است اما تاکنون اتهام او به طور رسمی اعلام نشده است.

سالاد با گل نرگس به استقبال سخنان مقام معظم رهبری رفته و تیتر یک و دوی صفحه نخست خود را به ترتیب به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع ارتشیان و نیز نامه ایشان به جوان غرب اختصاص داده است. در صفحات داخلی این روزنامه و به ویژه صفحه شیراز و استان فارس نیز محتوای برجسته اختصاصی خاص این رسانه چشم نمی خورد و صرفا بازنشری از. مطالب دیگر رسانه ها صورت گرفته است. به نظر مهم ترین مطلب عصرمردم را می توان در صفحه آخر روزنامه و در ستون ثابت کاریکاتوریست این روزنامه یعنی احمدرضا سهرابی یافت که در آن به نگاه های سیاسی به موضوع سیب زمینی طعنه زده است.

سالاد صفحه نخست خود را با عکس و سخنان مقام معظم رهبری مزین کرده است و در آن "مدیریت و نیروی انسانی خوب، معجزه می‌کند" را تیتر یک خود قرار داده است. دیگر مطلب برجسته یان روزنامه را می‌توان در گزارش خبری بزرگترین واقعه فرهنگی فارس و آیین پایانی چهاردهمین نمایشگاه کتاب جستجو کرد، آنجا که به‌جای پرداختن به کم و کیف نمایشگاه صرفا به رپرتاژگونه‌ای از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و ناشران برتر استان در نمایشگاه مذکور پرداخته شده است.

سالاد در تیتر یک صفحه نخست خود، نامه مقام معظم رهبری به جوان غرب را با تصویری از ایشان همراه کرده است؛ البته در شرح خبر ایشان تصویری درج شده که به نظر برای تیتر یک مناسب تر است. در دیگر مطالب صفحه نخست این روزنامه که به مسئولان و مدیران استان فارس اختصاص دارد نیز تنوع فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی وجود دارد که البته محتوای مشخصی جز اطلاع رسانی را به مخاطب منتقل نمی کند. در صفحات داخلی روزنامه مطلب برجسته مهم و قابل توجه اختصاصی این روزنامه وجود ندارد و تنها در صفحه آخر این روزنامه، خبر کاهش اعتبارات ماده 180 شیراز آن هم در جلسه شورای برنامه ریزی شهر شیراز و از زبان فرماندار شیراز بیان شده است؛ هر چند تیتر روزنامه نیم نگاه برای این اتفاق ناگوار کمی بیش از اندازه مثبت است.

نظرات بینندگان