کد خبر: ۸۰۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۱۰ آذر ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 10 آذر94

هتل سازی اسپانیایی ها در شیراز/ اظهارات تامل برانگیز معاون اجتماعی ناجای فارس درباره «تذکر لسانی»

صحبت های روز گذشته رهبر معظم انقلاب در درس خارج فقه محور مشترک روزنامه های چاپ امروز شیراز است.
شیرازه-

تسویه ابر بدهکار گازی با شرکت گاز فارس/ هتل سازی اسپانیایی ها در شیراز/ اظهارات تامل برانگیز معاون اجتماعی ناجای فارس درباره «تذکر لسانی»
 تیتر نخست امروز خود را به صحبت های روز گذشته رهبر انقلاب در درس خارج فقه اختصاص داده است. در بین تمام محتوای این روزنامه که از خبرگزاری ها، خصوصا ایسنا به چاپ رسیده، یادداشت محمد عسلی مدیر مسئول عصر مردم با عنوان «شور حسینی کجا، نور حسینی کجا؟» بیشتر به چشم می آید. عسلی در بخشی از یادداشت خود نوشته است:« ای کاش پیرایه های نچسب که حاشیه بر متن شده اند کنار زده شوند تا خورشید پنهان از پس ابزارها بیرون آید و بر چهره گناه آلود ما بتابد تا از آزادی درون به آزادی برون برسیم و آن شویم که امام بود.»

تسویه ابر بدهکار گازی با شرکت گاز فارس/ هتل سازی اسپانیایی ها در شیراز/ اظهارات تامل برانگیز معاون اجتماعی ناجای فارس درباره «تذکر لسانی» روزنامه 36 صفحه ای خبرجنوب، موضوع واگذاری برخی طرح های بر زمین مانده به بخش خصوصی را به عنوان تیتر نخست خود در صفحه استانی برگزیده است. آن طور که یکی از مسئولان سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس گفته« 19 پروژه دولتی آماده واگذاری به بخش خصوصی است. سلحشوری، احداث کتابخانه های مرکزی شیراز، نی ریز، کازرون و اقلید و همچنین مجتمع های فرهنگی کوار و سروستان، نهالستان توچین فراشبند، پارک جنگلی در پاسارگاد و داراب، مهمانسرای 22 بهمن، استخر جهرم، استخر نی ریز، تصفیه خانه اول آبرسانی به شیراز، سد ایزدخواست، نیروگاه شهید طالبی و سد سلمان فارسی را جزء طرح هایی دانست که قرار است به بخش خصوصی واگذار شوند. گرچه واگذاری این طرح ها به بخش غیردولتی، می تواند به نتیجه رسیدن این طرح ها را سرعت ببخشد اما بایستی مسئولان استانداری فارس بر نحوه واگذاری و صلاحیت فردی که پروژه به وی واگذار می شود، نظارت دقیقی داشته باشند تا این طرح ها به سرنوشت برخی کارخانه هایی که در دوران اصلاحات به بخش خصوصی واگذار شد دچار نشود.

«پول گازرسانی به 650 روستای محروم فارس در جیب مشترکان بدحساب» عنوان دیگری است که خبرجنوب آن را برجسته کرده است. هوشنگ محمدی مدیرعامل شرکت گاز استان فارس گفته اگر مشترکان بدحساب بدهی خود را پرداخت کنند می توان 650 روستای استان را گازدار کرد. او همچنین گفته است: با توجه به این که چند روز پیش به پتروشیمی شیراز بابت بدهی 280 میلیارد تومانی اش مهلت 4 روزه داده بودیم، مجبور شدیم گاز پتروشیمی را 10 ساعت قطع کنیم. بعد از قطعی گاز، آن ها 100 میلیارد تومان نقد و یک چک به تاریخ دی ماه به شرکت گاز دادند تا این که مجدد گاز پتروشیمی شیراز را وصل کردیم.

«اسپانیایی ها در شیراز هتل می سازند»؛ عنوان دیگری است که در صفحه استانی خبرجنوب برجسته شده. مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مدیریت پروژه های مشارکتی شهرداری شیراز از حضور 8 سرمایه گذار اسپانیایی برای ساخت هتل در شیراز خبر داد.

تسویه ابر بدهکار گازی با شرکت گاز فارس/ هتل سازی اسپانیایی ها در شیراز/ اظهارات تامل برانگیز معاون اجتماعی ناجای فارس درباره «تذکر لسانی» «قطاری که ویبره به تن مجموعه زندیه می اندازد» این عنوان گزارش خبرگزاری مهر درباره تهدید جدید مجموعه زندیه است که به تیتر نخست روزنامه نیم نگاه تبدیل شده.  ماجرا از این قرار است، یکی از کارشناسان میراث فرهنگی فارس گفته؛ متاسفانه متروی شیراز به طور دقیق از چهار راه زند مسیر خیابان لطفعلی خان زند به سمت زیرگذر حرکت کرده و 15 متر از زیرگذر عبور می کند و ... این تهدید بزرگی برای مجموعه زندیه است. فارغ از صحت و سقم این ادعا، به نظر می رسد مصیبت های این بنای تاریخی تمامی ندارد. همین چند روز پیش بود که بحث ساخت هتل آسمان برای مجموعه زندیه، حاشیه هایی آفرید.


تسویه ابر بدهکار گازی با شرکت گاز فارس/ هتل سازی اسپانیایی ها در شیراز/ اظهارات تامل برانگیز معاون اجتماعی ناجای فارس درباره «تذکر لسانی» در گفتگو با فریبا استواری معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس، دغدغه های خود درباره فعالیت های گشت ارشاد را پیش کشیده و از قول استواری، «گشت ارشاد تنها می تواند تذکر لسانی دهد» را به عنوان تیتر خود برگزیده است.

این گفتگو یک بخش جالب دارد آن جا خبرنگار روزنامه افسانه می پرسد، تذکر لسانی از جانب چه کسانی انجام می گیرد؟ آیا فقط پلیس می تواند این کار را انجام دهد، یا این که افراد دیگری هم مثلا با پوشش شخصی می توانند به شهروندان تذکر لسانی دهند؟ پاسخ خانم استواری قابل تامل است. وی می گوید: هیچ کس جز مامور پلیس، یا پلیس افتخاری در کنار مامور پلیس، نمی تواند به شهروندان بابت پوششان ولو تذکر لسانی دهد. این اظهارات خانم استواری در حالی صورت می گیرد که همه می دانیم تذکر لسانی یک وظیفه همگانی است و با انجام آن از سوی پلیس از دیگران ساقط نمی شود. شاید خانم استواری فراموش کرده است که بابت تذکر لسانی و دفاع از ناموس مردم، خلیلی ها به شهادت رسیده اند.

«اعلام شرایط و مدارک مورد نیاز کاندیداهای مجلس و خبرگان» عنوان دیگری است که در صفحه نخست افسانه بیشتر به چشم می آید. مدیر کل سیاسی و انتهابات استانداری فارس درباره مدارک مورد نیاز جهت این ثبت نام گفته است: اصل کارت ملی و سه نسخه تصویر آن، اصل شناسنامه عکسدار و سه نسخه تصویر همه صفحات آن، عکس جدید3*4 ده قطعه، اصل و تصویر آخرین مدرک تحصیلی یا مدرک معادل که معتبر باشد، اصل  و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفا ماده 29 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، اصل و تصویر برگ پایان خدمت وظیفه عمومی، مدارکیست که داوطلبان باید هنگام حضور برای تکمیل فرم ثبت نام به همراه داشته باشند.

تسویه ابر بدهکار گازی با شرکت گاز فارس/ هتل سازی اسپانیایی ها در شیراز/ اظهارات تامل برانگیز معاون اجتماعی ناجای فارس درباره «تذکر لسانی» این روزنامه سخنان رهبر معظم انقلاب در کلاس خارج فقه را تیتر نخست خود قرار داده است. راهپیمایی عظیم اربعین، ترکیب ایمان و عشق و از شعائر الهی است. نکته قابل تاملی که در این روزنامه به چشم می خورد؛ اخبار مهم و روز شیراز و استان فارس در صفحه اول جایی ندارد و برعکس اخبار کشوری و سخنان نماینده ارومیه در صفحه اول به چاپ رسیده است.
نظرات بینندگان