کد خبر: ۸۰۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۳ - ۱۸ آذر ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 18 آذر94

پس لرزه های دستگیری مدیران شهری صدرا/بدهی 600 میلیاردی 100 واحد صنعتی فارس به شرکت گاز استان

بستری دو مورد مشکوک به آنفلوآنزای خوکی در بیمارستان نمازی،قاچاق خاک استان به کشورهای خلیج فارس از جمله عناوین امروز روزنامه های فارس است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد تیتر یک خود را به تکذیب بحران آنفولانزا در استان اختصاص داده است: «آنفلوانرای فارس فصلی است». معاون بهداشتی علوم پزشکی شیراز با بیان این مطلب که این بیماری در فارس تلفاتی نداشته گفته: «25 نفر از مبتلایان به علت شدت علایم در بیمارستان بستری شده اند». این در حالی است که در روزهای اخیر خبر ابتلا به این بیماری در استان های دیگر کشور به همراه خبر فوت تعدادی از افراد به علت ابتلا به آنفلوانزا در رسانه ها بازتاب یافته بود.

هشدار مدیر کل منابع طبیعی فارس مبنی بر «قاچاق خاک استان به کشورهای خلیج فارس» عنوانی است که برای عکس امروز انتخاب شده است. بوستانی همچنین به فعالیت های این سازمان در جهت حفظ و احیای محیط زیست اشاره کرده و گفته: «مهار آب های سطحی به 80 سال زمان نیاز دارد».

سالاد پای ثابت تیتر یک روزنامه ی استانی عصر مردم پرداختن به موضوع هسته ای است. « 1+5 خواستار شد؛ مختومه شدن پرونده پی. ام. دی ایران» این روزنامه طی یک سال اخیر با چاپ تحلیل ها و خبر های مذاکرات هسته ای و بعضا در اکثر مواقع یک طرفه از سیاست های هسته ای دولت حمایت کرده است. از دیگر عناوین شماره امروز عصر مردم می توان به تذکر بهداشتی قادری در مجلس و پیام هاشمی رفسنجانی به همایش زن در مجالس ایران اشاره کرد.

کاریکاتور امروز عصر مردم؛

پس لرزه های دستگیری مدیران شهری صدرا/بدهی 600 میلیاردی 100 واحد صنعتی فارس به شرکت گاز استان

سالاد با وجود تاکید معاون بهداشتی علوم پزشکی مبنی بر فصلی بودن بیماری های آنفلوانزا در استان این روزنامه تیتر زده: «بستری دو مورد مشکوک به آنفلوآنزای خوکی در بیمارستان نمازی». دکتر ایمانیه امادر این خصوص از مردم استان خواسته نگران نباشند.

عکس امروز این روزنامه اما مربوط به صحبت های مدیرعامل شرکت گاز استان است که از «بدهی 600 میلیاردی 100 واحد صنعتی فارس به شرکت گاز استان» خبر داده است. محمدی به عملیات های گازرسانی در استان اشاره کرده و وعده داده که تا پایان سال 96، تمامی نقاط شهری و روستایی مشمول در فارس، گازدار شوند. شرح کامل این گفتگوی اختصاصی در شانزدهمین صفحه این روزنامه چاپ شده است.

شهردار شیراز با اشاره به تلاش شهرداری برای افزایش سرانه فضای سبز شهری شیراز به استاندارد جهانی گفته: «تا پایان سال به سرانه بیش از 28 متر مربعی می رسیم». شورای شهر اما نظری متفاوت در این خصوص دارد و معتقد است «در سال های آینده به این سرانه خواهیم رسید!». گزارش این روزنامه به بررسی آماری این موضوع پرداخته است. این گزارش در سومین صفحه و با عنوان «سرانه فضای سبز شیراز منتظر رسیدن به استاندارد جهانی» به چاپ رسیده است.

سالاد تیتر یک خود را به صحبت های آیت الله ایمانی در جمع مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس ومعاونان این سازمان اختصاص داده است: «نخستین عرصه وقف، توجه به مسایل فرهنگی است». وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفته: «وقف جمعی یک امتیاز است که باید رسانه ها برای ترویج آن اهتمام بیشتری داشته باشند».

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به این نکته که تقریبا یک سوم شیراز موقوفه است گفته: «تاکنون توجهی نسبت به بدهی 40 میلیارد تومانی ادارات به اوقاف نشده است». این خبر در سومین صفحه این روزنامه کار شده است.

سالاد «پس لرزه های دستگیری مدیران شهری صدرا»، خبر جنوب به نقل از یک سایت خبری در شماره امروز نوشته:«به دنبال بازداشت تنی چند از مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر صدرا، شورای اسلامی فارس در آخرین جلسه خود حسین نعمتی را به عنوان رئیس این شورا انتخاب کرد». «گفتنی است پیش از این فریدونی عهده دار ریاست شورای اسلامی استان فارس بود که عزل شد» طی یک ماه اخیر و به دنبال بازرسی های گسترده انجام شده در سطح شهرداری، شورا و سایر نهادهای شهر صدرا، شهردار  برخی از معاونان و مدیران و برخی اعضای شورای این شهر، بازداشت شده اند»

در میان اخبار اهم و مهم که با ارزش های  مختلف در روزنامه به چاپ می رسد در برخی مواقع آگهی هایی نیز به چاپ می رسد که می توان آن را در دسته ی ارزش های شگفتی و یا استثنا جا داد. در شماره امروز خبر جنوب فردی طی آگهی از زحمات تعدادی از پزشکان از جمله دکتر ایمانیه به خاطر ارتقا همسرش از رتبه بهرورزی به مرتبه کارشناسی بهداشت محیط تشکر کرده است!


سالاد

نظرات بینندگان