کد خبر: ۸۰۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۳ - ۱۳ آذر ۱۳۹۴

امام جمعه فراشبند: برخی با زیرکی می خواهند ولایت فقیه را دور بزنند

امام جمعه فراشبند گفت: مشکل امروز جامعه ما آن بخش از سرمایه دارانی که حاضر نیستند برای تعالی جامعه و رشد و کمال انسانی هزینه کنند و کارهای فرهنگی انجام دهند و اگر بتوانند دست به سرقت ، ربا ، رشوه و اختلاس می زنند.

به گزارش شیرازه به نقل از  نخل بیدار،حجت الاسلام هادی ابراهیمی در خطبه های نماز جمعه این هفته فراشبند ابتدا به 12 آذر سالروز رأی 99 درصدی مردم سلحشور ایران به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت :  12 آذر روزی است که ملت ایران به طور یکپارچه و با شراکت مراجع تقلید و علمای اسلام با شرکت در  همه پرسی، تصمیم نهایی و قاطع خود را بر ایجاد  نظام نوین جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند و با اکثریت به نظام جمهوری اسلامی رای مثبت دادند و قانون اساسی را مورد تصویب نهایی قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه نهال انقلاب بعد از سالها مبارزه و بارور شدن از خون بیش از 60 هزار شهید و 100 هزار زخمی و معلول و با برجای نهادن میلیاردها تومان خسارت مالی در میان فریاد های استقلال آزادی جمهوری اسلامی به ثمر نشست گفت: این نهضت عظیم با تکیه بر ایمان به خدا و وحدت کلمه و قاطعیت رهبری، براساس روش متعالیه ولایت مطلقه فقیه شکل گرفت و خاری در چشم دشمنان اسلام  و استخوانی در گلوی سلطه طلبان و سلطنت طلبها و مخالفین داخلی شد.

ابراهیمی ولایت فقیه را ضامن عدم انحراف سازمانهای مختلف از وظایف اسلامی دانست.

امام جمعه فراشبند در ادامه با اشاره به اینکه بعضی ها سعی می کنند که ولایت فقیه را دور بزنند و بر اساس میل خود عمل کنند، گفت: کسانی که فکر می کنند می توانند رهبری را دور بزنند و یا به فکر تضعیف آن باشند کورخوانده اند، چرا که مردم هوشیار و بیدارند و مقام معظم رهبری نیز با هدایتهای پیامبر گونه اش، راه مستقیم را به مردم نشان می دهند.

وی افزود: این دور زدنها از ابتدای انقلاب و آن هم از ناحیه بعضی از مسئولین رده بالا با الفاظ و قالبهای دهن پرکن و متد های جدید و یا به صورت مظلوم نمایی و دفاع اقتصادی و شعارهایی از این قبیل وجود داشته است.

خطیب جمعه فراشبند آحاد مردم انقلابی ایران را به مثابه یک کارشناس مسائل داخلی و خارجی دانست که حرفهای رهبری و مواضع ایشان را به خوبی تحلیل می کنند و تقویت بخش ولایت مطلقه فقیه هستند کما اینکه حرفهای نیش گون بعضی ها را هم، خوب می فهمند و درک می کنند.

حجت الاسلام ابراهیمی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه فراشبند با اشاره به روز وقف گفت : هرچند در قرآن مجید که اصیل ترین منبع معارف و حقوق اسلامی است آیه صریح در مورد وقف نداریم اما از باب اولویت ، آیات زیادی در آن وجود دارد که اهمیت وقف را می رساند.

وی وقف را مصداق روشنی از تعاون و برگ سبزی برای آخرت دانست و افزود: پرونده هرکسی با مرگ بسته می شود ولی پرونده واقفان مومن برای همیشه باز است و باقیات الصالحاتی برای وی خواهد بود.

خطیب جمعه فراشبند در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه فراشبند، ضمن تسلیت سالروز رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) و حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، نخستین گروهی که با پیامبر به مخالفت و دشمنی برخواستند را طبقه ثروتمند و قدرتمند جامعه دانست در حالی که آن حضرت ابتدا به سراغ بت ها رفت و پیامش این بود که بت پرستی را رها و تنها خدا را پرستش کنید.

وی با اشاره به اینکه مشکل اصلی پیامبر در آن زمان، ثروتمندان و قدرتمندانی بودند که برای سوار شدن بر مردم این بتها را جعل و وضع کرده بودند و توهین به آن بت ها را توهین به خدایان خود می دانستند، افزود: مشکل امروز جامعه ما و سایر جوامع مخصوصا جوامع سرمایه داری ، همین گروههای سرمایه دار و ثروتمند است، آن بخش از سرمایه دارانی که حاضر نیستند برای تعالی جامعه و رشد و کمال انسانی هزینه کنند و کارهای فرهنگی انجام دهند و اگر بتوانند دست به سرقت، ربا، رشوه و اختلاس می زنند.

ابراهیمی شیفتگی به دنیا را منشاء همه آسیب ها و آفت ها دانست و افزود :دولت ها باید تلاش کنند که رفتار سرمایه داری در کشور نهادینه نشود و سبک و صیاغ غربی به خود نگیرد که در غیر این صورت مصیبت هایی برای این کشور به دنیال دارد.

حجت الاسلام ابراهیمی از  مجلس، دولت و دستگاه قضا خواست تا با گروه قانون شکن، مبارزه کنند و ثروت و سرمایه را در جامعه اصلاح و تعدیل کنند.

امام جمعه فراشبند افزود: دولت های ما، همیشه شعار مبارزه با مفسدان اقتصادی می دهند اما در عمل چندان موفق نبوده اند، چون دستهای قدرتمندی در پس پرده وجود دارد که موجببات کندی مبارزه را رقم می زنند و بعضاً با مماشات و نداشتن اراده جدی، به تقویت جبهه سرمایه داری کمک می کنند.

 

 

انتهای پیام/
نظرات بینندگان