کد خبر: ۸۰۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۲ - ۱۴ آذر ۱۳۹۴
سخنان صریح نمایندگان تشکل های دانشجویی در دیدار با امام جمعه شیراز

نگه داشتن باب مذاکرات با شیطان بزرگ شاه کلید دروازه نفوذ است/ برگزاری مناظره باید جایگزین سخنرانی در دانشگاه‌ها شود/ آفت آقازادگی و خان سالاری بر شیراز چمبره زده/ دانشگاه‌ها محل تضارب آراء است

نمایندگان تشکل های دانشجویی در دیدار با آیت الله ایمانی دیدگاه های صریح خود در موضوعات مختلف را بیان کردند.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، روز شنبه ۱۴ آذرماه در آستانه روز ملی دانشجو روسا و مسئولان نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها و نمایندگان حدود صد تشکل‌ دانشجویی دانشگاه‌های شیراز و استان فارس با نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز دیدار و دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

نماینده انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شیراز در این دیدار با اشاره به گزارش هسته‌ای در آژانس علیه ایران گفت: این گزارش تهیه شده سرشار از گزارش‌های دوپهلو و اتهاماتی بی‌پایه و اساس است که آژانس انرژی اتمی علیه ایران مطرح کرده است و پیش‌بینی می‌شود در آینده به هر دلیلی بازی مذاکرات با ادعاهای جدید، دوباره آغاز شود.

سید محمد مهدی شمس اظهار کرد: انجمن اسلامی دانشجویان مستقل شاه کلید دروازه نفوذ را نگه داشتن باب مذاکرات با شیطان بزرگ می‌داند و هدف مذاکرات توسط غربی‌ها و آمریکایی‌ها و با همکاری آژانس برای طولانی کردن مذاکرات با ایران است تا زمان و فرصت مناسب برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران را پیدا کنند.

وی بیان کرد: این روند تفکر غرب گرا را در بخش‌های اقتصاد، فرهنگ و سیاست نشان می‌دهد اما این درحالی است که عملکرد توده مردم و به ویژه جوانان ما بیانگر پیروزی گفتمان انقلاب در نظام اسلامی است.

شمس در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: امروز شاهدیم که هر روز به دامنه فساد فرهنگی و سوءمدیریت فرهنگی در کشور افزوده می‌شود که این روند موجب ناامیدی قشر دانشجو و حضور تفکر غرب گرا در ساختار‌ها شده است.

وی اضافه کرد: متاسفانه فعالیت عناصر مورد دار و رادیکال در دانشگاه در جریان است و ادامه دارد و جای تاسف دارد که اخباری از دانشگاه صنعتی شیراز در سایت منافقین قرار گرفته و پرسش‌های ما نیز در این زمینه بدون جواب و با بایگانی اتفاق رخداده روبرو می‌شود.

این فعال تشکل‌های دانشجویی اظهار تاسف کرد که در برخی از دانشگاه‌های شیراز شاهد برگزاری جشن‌ها و اردوهای مختلط دانشجویی خارج از محیط دانشگاه همراه با سرو مشروبات الکی هستیم.

شمس با اشاره به امحای هزار و ۷۰۰ تن سیب زمینی در استان نیز عنوان کرد: امحای این سیب زمینی‌ها در شرایطی نامناسبی در کشور ما رخ داد که این اقدام نشان دهنده تفکر سرمایه داری در برخی از مسئولان است.

برگزاری مناظره باید جایگزین سخنرانی در دانشگاه‌ها شود

نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز هم گفت: همه ما به دنبال اصلاح جامعه هستیم و امام حسین(ع) هم اصلاح طلب بودند اما معنای اصلاح طلبی با قانون شکنی متفاوت است و عده‌ای به دنبال براندازی هستند.

عباس توانا با بیان اینکه در سال ۸۸ عده‌ای قانون شکنی کرده و به اندازه هشت سال کشور را به نابودی کشانده و ارزش‌های اسلامی را زیر سوال بردند و حال این افراد نباید وارد دانشگاه‌ها شوند، بیان کرد: در فتنه ۸۸ دعوا بر سر اسلام بود و کسی که در آن زمان نقش آفرینی کرده و تاکنون هیچ اظهار ندامت و پشیمانی نکرده است نباید وارد دانشگاه‌ها شود و حضور این افراد خارج از رسالت دانشجویی است.

وی با بیان اینکه دانشجو نباید بازیچه احزاب و جریان‌های سیاسی شود، اظهار کرد: برگزاری مناظره باید جایگزین سخنرانی در دانشگاه‌ها شود زیرا با این روند شاهد حاکمیت بیشتر عقلانیت در دانشگاه‌ها خواهیم بود.

برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها یکی از مطالبات جدی است

دبیر انجمن وفاق و توسعه دانشگاه شیراز نیز گفت: باید انصاف در مواضعی که از تریبون‌های رسمی کشور اعلام می‌شود رعایت شود و این درحالی است که بیان آزاد مناسب است اما اگر در بیان مواضع انصاف رعایت نشود صحبت‌هایی که بیان می‌شود امید مردم را ناامید می‌کند و راه را بر حضور حداکثری مردم درانتخابات می‌بندد که این مورد نظر رهبری و مردم نیست.

محمدباقر سلیمان‌زاده اضافه کرد: این انصاف و شایسته نیست که در داوری‌های خود یک خط کش برداشته و به راحتی عده‌ای را به خارج از حکومت و دایره نظام اسلامی قلمداد کرد.

وی افزود: امروز اصلاح طلبان در عمود چارچوب نظام اسلامی قرار دارند و انصاف نیست که ما در شرایط مختلف و با اظهارنظرهایی که ممکن است از نظر شخصی خط قرمز باشد، همه را از صحنه خارج کرده و آن‌ها را معاند بدانیم و در تریبون‌ها از آن‌ها خرده بگیریم.

سلیمان‌زاده بیان کرد: برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها یکی از مطالبات جدی است و متاسفانه ما امروز شاهد ایجاد سدهای فراوانی از سوی نیروهای خودی و غیرخودی و مخالفت شدید با درخواست دانشجویان در برگزاری این چنین برنامه‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه برگزاری سخنرانی در محیط‌های دانشگاهی یک اتفاق خوب و ارزشمند است، اظهار کرد: انتظار داریم نماینده ولی فقیه در دانشگاه شیراز این موانع را به حداقل برساند و برگزاری بیشتر کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها اجرایی شود.

این عضو تشکل های دانشجویی دانشگاه شیراز ادامه داد: رفع موانع مشارکت سیاسی مردم در دو انتخابات امسال از مسایل حائر اهمیت در کشور است و این درحالی است که حضور مردم در صحنه و مشارکت در انتخابات مشروعیت نظام را تقویت کرده و سدی در برابر نفوذ و تهدید خارجی علیه کشور است.

تا دانشجویان انقلابی در دانشگاه‌ها هستند جایی برای حضور فتنه‌گران نیست

نماینده انجمن اسلامی دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم گفت: انتظار داریم مسئولان نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان از موضع گیری نترسند و نسبت به مسایل استان و دانشگاه موضع شفاف داشته باشند.

مرتضی یاسان با انتقاد از نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان افزود: برخی از مسئولان نهاد رهبری در دانشگاه‌های فارس با داشتن مشاغل گوناگون وقت نمی‌کنند به وظایفشان در نهاد رهبری دانشگاه‌ها رسیدگی کنند و این در حالی است که برخی از مسئولان نهاد رهبری دردانشگاه‌های استان پنج شغله هستند.

وی بیان کرد: نهاد رهبری امروز در دانشگاه‌ها بیشتر به مسایل حاشیه‌ای می‌پردازد نه به مسایل اصلی و این روند باید مورد تغییر و اصلاح شود.

نماینده انجمن اسلامی دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: چندی پیش یکی از محکومان فتنه در سال ۸۸ مجوز ورود به دانشگاه شیراز داده شد که موجب ایجاد موج شادی در فتنه گران شد که دلیل دعوت از فرد محکوم به فتنه جای سوال است.

یاسان اضافه کرد: گویا جریان‌هایی در کشور فعال شده که قصد دارند با قبح شکنی زمینه حضور فتنه‌گران ابتدا در دانشگاه‌ها و سپس در پست‌های مهم کشوری باز شود و به اهداف خود برسند که این افراد باید بدانند تا دانشجویان انقلابی در دانشگاه‌ها هستند آن‌ها نمی‌توانند مقاصد شوم خود را در دانشگاه‌ها و کشور دنبال کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی مسئولان دانشگاه‌ها با نگاه‌های سطح خود به برنامه‌های تشکل‌های دانشجویی مجوز نمی‌دهند و از ورود نمایندگان مجلس به دانشگاه‌ها خودداری می‌کنند اما برای ورود برخی افراد در فضاهای دانشگاهی، دانشگاه را به پادگان نظامی تبدیل می‌کند.

یاسان با بیان اینکه مسئولان دانشگاه‌ها باید نیاز به وجود چنین فضای امنیتی را در دانشگاه توضیح دهند، عنوان کرد: اگر مسئولان دانشگاهی نمی‌توانند نظم برنامه‌های قابل اجرا در محیط دانشگاه را برقرار کنند باید استعفا دهند و کار را به اهلش واگذار کنند.

وی از سوی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز، از آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز و نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری دعوت کرد.

آفت آقازادگی و خان سالاری بر شیراز چمبره زده است

نماینده تشکل آرمان در دانشگاه آزاد و دانشگاه شیراز یکی دیگر از سخنرانان این جلسه بود و گفت: تحقق و توسعه شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع)، تنها با توسعه فیزیکی غیرمتعارف و پر زرق و برق کردن حرم مطهر شاهچراغ (ع) در این شهر امکان پذیر نیست که متاسفانه برخی از مسئولان در این زمینه دچار اشتباه هستند.

سجاد طاهری با بیان اینکه معرفی امام زادگان واجب التعظیم شیراز و فارس یکی از راه‌های تحقق سومین حرم اهل بیت(ع) است، افزود: برخی فکر می‌کنند توسعه حرم شاهچراغ (ع) با توسعه فیزیکی غیر متعارف، تخریب بافت تاریخی و ابنیه تاریخی، پاساژ‌ها و مراکز خرید متعدد میسر می‌شود درحالی که این‌ها موجب مهجوریت حرم مطهر شاهچراغ (ع) می‌شود.

وی بیان کرد: در شهری که برخی از مسئولان آن در مناطق مرفه‌نشین زندگی می‌کنند چگونه می‌توان توقع داشت که این مسئولان درد توده مردم را بفهمند و به فکر برقراری عدالت باشند.

طاهری با طرح این سوال که چرا مناطق محروم استان فارس و شهر شیراز هیچ زمان آّباد نمی‌شود، تصریح کرد: معتقدیم دلیل اصلی آن عدم اراده لازم و کافی در مسئولان برای توزیع عادلانه ثروت و امکانات در همه مناطق شهر است.

وی اضافه کرد: متاسفانه آفت آقازادگی و خان سالاری بر شیراز چمبره زده و برخی با این عنوان‌ها و انتصاب به خانواده شهدا و ایثارگران برای خود جایگاه ویژه‌ای قایل شده و از این فرصت‌ها برای گرفتن منصب و پست‌های گوناگون استفاده می‌کنند.

نماینده تشکل آرمان با بیان اینکه قانون برای همه لازم الاجراست اما چرا اقتدار حاکمیت فقط برای افراد خاص در نظر گرفته می‌شود، ادامه داد: درک عدالت و توجه به محرومان و توده افراد جامعه بالا‌ترین ارزش برای مسئولان است که جلوگیری از ویژه خواری کار علمای هر شهر و منطقه است.

طاهری عنوان کرد: با توجه به نزدیکی انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی؛ لزوم بی‌طرفی در شهر، پدری ائمه جمعه و بررسی عملکرد نمایندگان فارس و شیراز در مدت زمان خدمت در مجلس امری مهم است که می‌تواند درانتخاب نمایندگان اصلح هدایت گر مردم باشند.

قرارداد اخیر وزارت نفت بدتر از قراردادهای قبل از ملی شدن صنعت نفت است

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: اخیرا قراردادی به نام «ipc» از سوی دولت و آقای زنگنه وزیر نفت منعقد شده است که این قرارداد یادآور قراردادهای قبل از ملی شدن صنعت نفت و حتی بد‌تر از آن است که متاسفانه عموم مردم از آن بی‌خبر هستیم و هرگونه اخبار در این زمینه سانسور می‌شود.

این فعال تشکل های دانشجویی بیان کرد: با فعال شده دوباره گشت ارشاد، شاهد برخوردهای نامناسب گشت‌های ارشاد در جلوی اماکن تجاری با مردم هستیم که باید بررسی شود اگر اماکن تجاری مامن فساد هستند چرا با چماغ بر سر مردم می‌زنید بلکه این موضوع باید با جدیت رسیدگی شود.

دانشگاه‌ها محل تضارب آراء است

نماینده انجمن امید ایران دانشگاه آزاد شیراز نیز گفت: اصول مکتب شیعه قائل به احترام و تحمل نظر مخالفان است که مناظره ائمه اطهار(ع) از جمله امام رضا(ع) گواه این ادعاست اما چگونه برخی از افراد در مراسم‌های رسمی تحمل نظرهای دیگران را ندارند.

نکیسا زارع افزود: متاسفانه چندی است که در مراسم‌های دارای مجوز قانونی اتفاقات ناراحت کننده غیرشرعی و غیرقانونی می‌افتد که چهره اسلام و شیعه را خدشه دار کرده است و این درحالی است که این رفتار ریشه در عدم فرهنگ سازی مناسب اخلاق و فرهنگ اسلامی است.

وی بیان کرد: متاسفانه عده‌ای سعه صدر و تحمل نظر و حتی توهین‌های مخالفان را ندارند و در محافل قانونی و رسمی کشور اسلامی این اتفاق‌ها رخ می‌دهد که جای تاسف است.

این فعال تشکل های دانشجویی خاطرنشان کرد: یکی از وظائف حکومت اسلامی آموزش اخلاق اسلامی و تلاش برای فرهنگ سازی اسلامی است که متاسفانه این فرهنگ در زمینه عملی در شیراز خالی مانده است.

زارع با بیان اینکه دانشگاه‌ها محل تضارب آراء است، اضافه کرد: نیاز است دانشجویان به عنوان آینده ساز انقلاب اسلام باید رفتار و فرهنگ ائمه اطهار را سرلوحه خود قرار دهند و اجازه ندهند عده‌ای نابخردانه به اسم دفاع از انقلاب و ولایت فقیه چنین رفتارهایی را انجام و به فرزندان انقلاب برچسب بزنند زیرا ناآگاهانه ضربه به چهره اسلام و مسلمانان می‌زند.

باید همه احزاب اصلاح طلب، اصولگرا و اعتدالی زیر خیمه ولایت باشند

نماینده تشکل امید دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم گفت: معتقدم در سال ۸۸ همه ما بازنده بودیم و یک طرفه قضاوت کردن در مورد حوادث سال ۸۸ شایسته نیست.

صادق آرامش ادامه داد: تا امروز دوستان ما اجازه ندادن درباره حوادث ۸۸ ریشه‌ای صحبت شود و در مدت زمان ده سال تمام تریبون‌های نظام شامل قوه قضاییه، مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری در دستان شما اصولگرایان بود و به کسی مجال نمی‌دادید و شما به کجا رسیدید؟

وی افزود: ما به دنبال محاکمه قانونی و برگزاری دادگاه برای همه طرفین فتنه ۸۸ هستیم اما اصولگرایان تا امروز از تریبون‌های یک طرفه تهمت زدن‌ها، ممنوع التصویر کردن‌ها را دنبال کردند.

آرامش بیان کرد: اگر شما اصولگرایان از قانون حرف می‌زنید باید بگویید که چرا آن‌ها که در ۸۸ ناظر بر انتخابات بودند به نفع کاندیدای خاص صحبت کردند.

این عضو فعال تشکل‌های دانشجویی با بیان اینکه ما اصلاح طلبان نیز مانند شما از جنس انقلاب هستیم، اظهار کرد: نمی‌گوییم که در سال ۸۴ وضعیت ما بسیار بهتر از امروز بود اما بد‌تر و پایین‌تر هم نبودیم بلکه وضعیت کشور حداقل برابر و بهتر از وضعیت کنونی بود.

وی اضافه کرد: وحدت نیاز امروز کشور است که این وحدت باید در همه سلایق و گروه‌ها در چهارچوب قانون اساسی جاری باشد و این درحالی است که اگر از وحدت دم می‌زنیم باید همه احزاب اصلاح طلب، اصولگرا و اعتدالی زیر خیمه ولایت باشند.

آرامش عنوان کرد: ما خود را در بطن و عمق نظام اسلامی و مقید به عمل به وصایای امام راحل و شهدا می‌دانیم ولی متاسفانه عده‌ای حیات خود را در امنیتی کردن فضای کشور می‌دانند.

وی افزود: متاسفانه برای ۱۶ آذر به عنوان روز دانشجو به هیچ تشکل اصلاح طلبی در دانشگاه شیراز مجوز سخنرانی داده نشده است که روند زدن دوستداران انقلاب هیچ نتیجه و دستاوردی ندارد.

نماینده تشکل امید دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: دیر زمانی است شهر شیراز با سابقه دیرین، به مکان نا‌امنی تبدیل شده بود که افراد از آمدن به این شهر و اجرای برنامه‌های قانونی و مجوزدار اکراه داشتند و این درحالی است که قانون باید برای همه فصل الخطاب باشد.

آرامش افزود: نمی‌دانم چطور است که عده‌ای به خود جرات می‌دهند و در مقابل قانون گردن کشی می‌کنند و در عین حال شعار قانون مداری سر می‌دهند.


سالاد

نظرات بینندگان