کد خبر: ۸۰۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۷ - ۱۷ آذر ۱۳۹۴
مصوبات شورای شهر شیراز چه بود؟

از تشکیل کمیته‌ای برای برون‌ رفت صنعت ساختمان شهر شیراز از رکود تا تقدیر از خردسال ترین نویسنده ایران

با تصویب شورای اسلامی شهر شیراز کمیته ای برای برون‌ رفت صنعت ساختمان شهر شیراز از رکود تشکیل می شود.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، در صدو بیست و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای برای برون‌رفت صنعت ساختمان شهر شیراز از رکود مورد بررسی قرار گرفت.

با توجه به رکود شدید و بی‌سابقه حوزه مسکن، صدور پروانه ساختمانی و ساخت‌ و ساز در شیراز پیشنهادی در کمیسیون معماری و شهرسازی مبنی بر تشکیل کمیته‌ای متشکل از یک نفر نماینده از شورا، شهرداری، نظام مهندسی، انجمن صنفی انبوه‌سازان و راه و شهرسازی بررسی شد و به تصویب رسید که این کمیته وضعیت مسکن را در شهر شیراز رصد کند و برای برون‌ رفت از رکود پیشنهاداتی ارائه دهد چراکه یکی از منابع مهم درآمد شهرداری و رفع معضل بیکاری در سطح استان بحث ساخت‌ و ساز است. با تصویب شورای اسلامی شهر شیراز این کمیته ذیل کمیسیون معماری و شهرسازی تشکیل می‌شود.

دستور کار کاهش عوارض و هزینه‌بهای خدمات شهرداری شیراز دیگر موردی بود که در این جلسه مورد بررسی و تصویب قرار گرفت، بر اساس این مصوبه عوارض به‌صورت پلکانی تا زیر یک‌میلیارد ریال شامل ۲۷ درصد تخفیف، مازاد ۱۰۰ میلیون تومان تا یک میلیارد تومان ۳۰ درصد تخفیف، مازاد یک میلیارد تومان تا ۳ میلیارد تومان ۳۴ درصد تخفیف، مازاد ۳ میلیارد تومان تا ۵ میلیارد تومان ۳۷ درصد تخفیف مازاد ۵ میلیارد تومان به بالا نیز ۴۰ درصد تخفیف شامل می‌شود.

این مصوبه تا ۲۲ بهمن ماه امسال اعتبار دارد و باید به‌صورت نقدی و کامل پرداخت شود و تنها برای مؤدیانی که مبلغ عوارض آن‌ها کمتر از یک میلیارد ریال باشد اگر ۱۰۰ درصد نقدی پرداخت کنند ۲۷ درصد تخفیف، ۷۰ درصد نقدی ۲۲ درصد تخفیف، ۵۰ درصد نقدی نیز ۱۸ درصد تخفیف شامل می‌شود، البته این تخفیفات شامل باغات نمی‌شود.

در این جلسه همچنین اعضای شورای اسلامی شهر شیراز از احد ده‌بزرگی (شاعر)، امین فقیری (نویسنده)، پانیا فولادفر (خردسال‌ترین نویسنده ایران) و پروین زیلایی کتابدار کتابخانه ملاصدرا و حسین خواجه‌یوسفی کتابدار کتابخانه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز و سید امین جعفری، مدیرکل کتابخانه‌های استان فارس به‌عنوان نویسندگان بر‌تر این شهر تقدیر کردند.


سالاد

نظرات بینندگان