کد خبر: ۸۰۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۳ - ۲۲ آذر ۱۳۹۴
به مناسبت سالروز شهادت شهید دستغیب:

کمتر کسی در بیان امر به معروف به پای شهید دستغیب می رسد

شهید دستغیب یکی از عالمان و روحانیون بزرگ و نادره زمان است که افکار وی هیچ گاه رنگ کهنگی به خود نمی گیرد.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از مرودشت نا، 20 آذر سالروز شهادت سومین شهید محراب آیت الله دستغیب است. سایت خبری مرودشت نا بدین منظور با چند تن از جوانان شهرستان در این خصوص گفتگو کرد که متن آن در ذیل آمده است:

کمتر کسی در بیان امر به معروف و شجاعت به پای شهید دستغیب می رسد

کشاورز یکی از معلمان مرودشت در گفتگو با مرودشت نا بیان داشت: در طول تاریخ کمتر کسی را می توان یافت که در بیان امر به معروف و نهی از منکر به شجاعت به پای شهید عبدالحسین دستغیب برسد.

به نظرم مهم ترین پیام شهید به جوانان مرودشت و استان فارس ترویج امر به معروف و نهی از منکر است و اگر جوانان به این مهم اهتمام ورزند قطعا بسیاری از مشکلات جامعه حل می شود.

اعتقاد راسخ دارم شهید دستغیب یکی از عالمان و روحانیون بزرگ و نادره زمان است که افکار وی هیچ گاه رنگ کهنگی به خود نمی گیرد.

به نظر من کتابخانه های مرودشت باید دین خود را به این شهید والامقام ادا و  آثار شهید را در اختیار علاقه مندان قرار دهند.

مهم ترین پیام شهید دستغیب برای نسل جوان اطاعت از ولی زمان و یاد مرگ در هرسنی است

محمد حسین رحیمی طلبه مرودشتی

محمد حسین رحیمی یکی از طلاب جوان مرودشت در گفتگو با مرودشت نا بیان داشت: مهم ترین پیام شهید دستغیب برای نسل جوان اطاعت از ولی زمان و یاد مرگ در هرسنی چه جوان،میانسال، مسن است. مهم ترین جملاتی را که از شهید به یاد دارم عبارت است از: اینکه جوانان با نگاه به نامحرم دل گناه دارند از این جهت است که وعده ی حوری را باور ندارد و توضیحاتی درباره ی عظمت خلقت حوری ها . "اگر حوری به عالم دنیا بیاید تمام انسان ها از شدت شگفت زدگی می میرند. " ماجرای حضرت یوسف (ع) و زنان مصر که از زیبایی وی دست خود را بریدند در اینجا جمالی در حد جنبه ی بشریت قرار داده و اصل والای جمال و زیبایی در آخرت است.

مسئولان فرهنگی باید با استفاده از کتاب های تالیف شده ایشان در کار فرهنگی دین خود را به شهید ادا کنند.

حضرت امام امت، خميني كبير( سلام ا... عليه)  با بياناتي، اخلاق و خلقيات شهيد محراب را به تصوير مي كشد و او را « مربي محرومان »، «هدايت كننده مردم »، « معلمي بزرگ »، « عالمي عامل » و بالاتر از همه « متعهد به اسلام » و « شخصيتي ارزشمند » مي نامد که بنظرم ائمه جماعات هم باید این صفات رو داشته باشند.

شهید دستغیب با زندگی در یکی از محله های معمولی شیراز دین و آخرتش را به دنیا نفروخت

مریلا زارع یکی از دانشجویان مرودشتی است در گفتگو با مرودشت نا بیان داشت: یکی از مهم ترین پیام های شهید دستغیب حریت و آزادگی ای بود که از سرور شهیدان فرا گرفته بود و هم در زندگی شخصی خود رعایت می کرد و هم به صورت عملی این درس را به جوانان منتقل می کرد.

دومین درس شهید توکل بر خدا در تمام امور زندگی بود چیزی که بسیاری از جوانان ما در زندگی ماشینی امروز فراموش کردند خداست و گاهی برای انجام کارشان به هر دری می زنند الا دری که منشا خیرات و برکات است.

به نظر من اقشار مختلف جامعه خصوصا مسئولان باید ساده زیستی را از افرادی همچون شهید دستغیب فرا گیرند. بنده در جایی زندگی نامه شهید را مطالعه می کردم و متوجه شدم شهید دستغیب در یکی از کوچه های پر پیچ  و خم شیراز سکونت شد. با تصوری که از برخی از مسئولان در ذهن داشتم، باور زندگی شخص با عظمتی چون شهید دستغیب در یکی از محله های معمولی شیراز و در بین اقشار محروم جامعه سخت بود اما با مطالعه ای بیشتر دیدم کم نیستند مسئولانی که دین و آخرت شان را به دنیا و تجملات دنیوی نفروختد.


سالاد

نویسنده :
رضا مردانه
نظرات بینندگان