کد خبر: ۸۰۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۳ - ۲۱ آذر ۱۳۹۴

عکس: تشییع باشکوه پیکر شهیدان طاهری و حاج آقا دهقان در کازرون

مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر 2 شهید تازه تفحص شده کازرونی، شهیدان مهدی طاهری و حاج آقا دهقان روز جمعه بیستم آذرماه بر دستان جمع انبوهی از مردم مؤمن و حزب الله، خانواده معظم شهدا و مسوولان از چهاراه مخابرات تا میدان شهدای کازرون و از آن مکان تا گلزار شهدای سید محمد نوربخش برگزار شد.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از  کازرون خبر، مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر 2 شهید تازه تفحص شده کازرونی، شهیدان مهدی طاهری و حاج آقا دهقان روز جمعه بیستم آذرماه بر دستان جمع انبوهی از مردم مؤمن و حزب الله، خانواده معظم شهدا و مسوولان از چهاراه مخابرات تا میدان شهدای کازرون و از آن مکان تا گلزار شهدای سید محمد نوربخش برگزار شد.

تشییع شهدای تازه تفحص شده در کازرون+ تصاویر

مردم همیشه در صحنه و شهید پرور شهرستان کازرون که در ایام دفاع مقدس 1100 مراسم اینچنینی را در حافظه تاریخی خود ضبط کرده بودند در واپیسن روزهای ماه صفر با حضور گسترده، با شکوه و معنوی خود در مراسم وداع و تشییع پیکر پاک و مطهر این دو شهید تازه تفحص شده، بار دیگر ضمن زنده نگه‌داشتن نام و یاد و راه و آرمان‌های والای شهیدان با شهدا و امام شهیدان تجدید میثاق کنند.

تشییع شهدای تازه تفحص شده در کازرون+ تصاویر

این مراسم طبق اطلاع رسانی قبلی راس ساعت 9 صبح جمعه آغاز شد و پیکر شهدا از چهارراه مخابرات تا میدان شهدا با اجرای سان و رژه با حضور نیروهای نظامی و انتظامی بدرقه گردید و سپس به امامت حجت الاسلام و المسلمین خرسند بر پیکر این شهدای بزرگوار در میدان شهدا نماز گزارده شد.

تشییع شهدای تازه تفحص شده در کازرون+ تصاویر

پیکر مطهر این دو شهید بزرگوار از میدان شهدا تا سید محمد نوربخش باشکوه هرچه تمام تر بر روی شانه های مردم تشییع شد.

تشییع شهدای تازه تفحص شده در کازرون+ تصاویر

پس از آن تدفین پیکر شهید «مهدی طاهری» در گلزار شهدا امامزاده سید محمد نوربخش و پیکر شهید «حاج آقا دهقان» در گلزار شهدا روستای احمد آباد پل آبگینه صورت گرفت.

تشییع شهدای تازه تفحص شده در کازرون+ تصاویر

شهیدان تازه تفحص شده حاج آقا دهقان از شهدای بسیج شهرستان کازرون و طلبه شهید مهدی طاهری از شهدای بسیج شهرستان کازرون بودند که درعملیات والفجر 2 که در مردادماه سال 62 در منطقه حاج عمران برگزار شد به مقام رفیع شهادت نائل آمدند و بعد از گذشت 32 سال طی عملیات تفحص توسط کمیته جست وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، پیکر مطهر آنان کشف و هویتش از طریق آزمایش DNA احراز شده است.

تشییع شهدای تازه تفحص شده در کازرون+ تصاویر

تشییع شهدای تازه تفحص شده در کازرون+ تصاویر

آری؛ بار دیگر ملت شهیدپرور و غیور شهرستان کازرون در وداع با آلاله‌های سرخ‌گون از شهادت و رشادت،‌حماسه‌ای رشک‌برانگیز و بی‌بدیل خلق کردند و پیکر پاک فرزندان جوان شهید خود را همچون نگین انگشتری در برگرفته و با اشک و آه و شعارهای «یا حسین(ع)، یا زینب(س)، این گل پر پر از کجا آمده، از سفر کرب و بلا آمده» بر سر دستان خود تا جوار رحمت و غفران واسعه الهی و بارگاه کبریایی حضرت حق و آستانه بهشت رضوان، به زیبایی و شکوه هر چه تمامتر بدرقه کردند.


سالاد

نظرات بینندگان