کد خبر: ۸۰۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۴ - ۲۲ آذر ۱۳۹۴

حضور بیش از 10 هزار نفر بواناتی در دومین همایش پیاده روی حرم تا حرم + تصاویر

بیش از 10 هزار نفر از عاشقان آقا علی ابن موسی الرضا(ع) از سراسر شهرستان بوانات برای عرض تسلیت تا حرم برادر بزرگوارش پیاده روی کردند.

به گزارش سرویس شهرستانهای شیرازه به نقل از حرف رسا، همزمان با آخرین روز از ماه صفر و روز شهادت ولی نعمت ایرانیان حضرت امام رضا(ع) دومین همایش پیاده روی بزرگ مردم بوانات با نام حرم تا حرم به سوی حرم امامزاده شاه میر حمزه ابن موسی کاظم در روستای بزم این شهرستان با حضور بیش از 10 هزار نفر برگزار شد.

مردم عاشق و دلداده به آقا علی ابن موسی الرضا(ع) با پای پیاده مسیر 18 کیلومتری را طی کردند تا در روز شهادت این امام رئوف ضمن عرض ارادت و تسبیت خدمت آقا امام زمان(عج) شهادت امام هشتم را خدمت برادر بزرگوارش میر حمزه ابن موسی کاظم (ع) تسلیت گویند.

امروز مردم ولایتمدار شهرستان بوانات از سراسر شهرستان و از دو مسیر حرم امامزاده سید میر محمد مرتضی سوریان بوانات در مرکز شهرستان و امامزاده بی بی خاتون مزایجان مرکز بخش مزایجان و روستاهای اطراف و شهرستانهای خاتم و مروست از استان یزد به حرم امامزاده شاه میر حمزه ابن موسی کاظم(ع) آمده تا در غم شهادت برادر بزگوارشان امام رضا(ع) شریک باشند.

مردم از پیر و جوان و خرد و کلان و مسئولین شهرستان همه و همه با پای پیاده و با هدف اتحاد و تحقق بخشیدن به شعار سال که مقام معظم رهبری فرمودند همدلی و همزبانی دولت و ملت با پای پیاده این مسیر را طی کردند.

این همایش دومین همایش بزرگ پیاده روی مردم بوانات در سالروز شهادت امام رضا (ع) می باشد که از سال قبل شروع شد و با حضور مردم گرمای خاصی گرفت تا جایی که در سال قبل حدود 9 هزار نفر در این همایش شرکت کردند اما امسال حضور جمعیت بیش از 12 هزار نفر برآورد شده است.

این همایش به همت دفتر امام جمعه شهرستان و بخش مزایجان و با همکاری فرمانداری، بخشداری مرکزی و بخش مزایجان، مرکز اورژانس 115، مرکز آتش نشانی 125، پلیس راهنمایی و رانندگی، نیروی انتظامی، بسیج ناحیه مقاومت، اداره اوقاف و امور خیریه و دهیاری های بخش مرکزی و بخش مزایجان برگزار شد.

مردم مومن شهرستان و روستاهایی که در مسیر 18 کیلومتری مرکز شهرستان تا روستای امامزاده بزم حضور داشتند با راه اندازی موکب هایی در مسیر راه پیمایی از زایرین و شرکت کنندگان در این همایش پذیرایی می کردند.

موکب روستای قاضی آباد یکی از مواکب طول مسیر بود که از زایرین با چای و بیسکوییت، نان و پنیر، شلغم، آش سبزی ، آش حلیم و خرما از مردم پذیرایی می کردند و محلی را نیز فرش کرده بودند تا زایرین امام هشتم استراحت کنند.

یکی از خادمین این موکب که سینی بزرگی را بیش از یک ساعت روی دست و سر خود گرفته و در مسی راهپیمایی نشسته بود و از زایران با آش حلیم پذیرایی می کرد به خبرنگار ما گفت: این کار کوچکی است که من انجام می دهم برای زایران آقا امام رضا(ع) و اگر از آسمان هم سنگ ببارد من کارم را ادامه می دهم فقط به عشق آقا امام رضا(ع) و فرج آقا امام زمان(عج).

عده ای هم از شب قبل تدارک ناهار زایرین را می دیدند و در آشپزخانه حسینیه امام صادق (ع) بوانات بیش از 2 هزار دست غذا طبخ و بین زایرین توزیع شد همچنین در مسجد روستای امامزاده نیز بالغ بر 8 هزار دست غذا طبخ و بین زایرین توزیع شد.

زایرین شرکت کننده در همایش پس از زیارت حرم شاه میر حمزه ابن موسی کاظم(ع) در حیاط این امامزاده نماز ظهر و عصر را به امامت حجت الاسلام زارع امام جمعه شهرستان بوانات اقامه کردند.

حضور چند هزار نفری مردم در این صحن و سرا کمبود فضای این امامزاده را به رخ کشید تا مسئولین فکری برای این مهم نیز داشته باشند.

انتهای پیام/


سالاد

نظرات بینندگان