کد خبر: ۸۱۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۲ - ۲۸ آذر ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 28 آذر94

استان فارسی ها ماهانه چقدر یارانه می گیرند؟/ این بار روستائیان، پارکینگ خودروسازان را خالی می کنند!

آغاز ثبت نام نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی محور مشترک روزنامه های فارس است
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد تیتر یک امروز خود را به آغاز فرآیند انتخابات مجلس اختصاص داده است. «ثبت نام نامزدهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از امروز آغاز می شود».

«سرانه تولید زباله در شیراز 620 گرم است»، معاون اجرایی شهردار شیراز گفته:« در شیراز روزانه 954 تن پسماند و هشت هزار تن خاک و نخاله تولید می شود که 68 درصد از پسماند ها تر و 32 درصد باقیمانده خشک هستند. سرانه تولید پسماند در شیراز از 725 گرم در سال 85 به 620 گرم در سال 94 کاهش پیدا کرده است» امینی بیان داشته:« در گذشته برگ های جمع شده در سطح شهر همواره با سایر زباله ها قرار می گرفتند ولی در سال 94 تاکنون نزدیک به هزار تن برگ جمع آوری شده از شهر در سایت کود سبز مورد استفاده قرار می گیرد»

سالاد«جریمه یا جایزه»، سبحان در گزارش بازنشری امروز خود به سرنوشت 16 میلیون کارت سوخت اشاره کرده و آورده است:« پیشنهادات مربوط به سرنوشت کارت های سوخت بنزین که در بین آنها سناریوهای مختلف تشویقی و تنبیهی در نظر گرفته شده به دفتر بیژن زنگنه، وزیر نفت ارسال شده و قرار است وی تصمیم نهایی را اتخاذ و برای تصویب به هیات دولت پیشنهاد دهد»

«کاهش 5 درصدی ورودی پرونده های به دادگستری»، مدیر کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه جرائم استان فارس 17 درصد کاهش یافته گفته:«این میزان کاهش جرم در 8 ماه امسال نشان می دهد که امنیت در استان فارس افزایش یافته است. اجرای طرح های پیشگیری عامل مهمی در تحقق کاهش جرائم را داشته است و یکی از نتایج اجرای طرح های پیشگیری کاهش 5 درصدی ورودی پرونده های امسال دادگستری بوده است»

سالاد«بودجه عمرانی فارس به اندازه یک ماه یارانه مردم استان است»، استاندار فارس روز جمعه در همایش بررسی مشکلات روستاهای استان فارس گفته: شاید بودجه عمرانی استان در سال 94 در مجموع به دو هزار و 500 میلیارد ریال برسد که در این صورت این رقم به میزان مجموع یارانه پرداختی در یک ماه به مردم استان است.»

«روستاییان تسهیلات 300 میلیون ریالی خرید خودرو دریافت می کنند»، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری با اعلام این خبر گفته: «دولت برای توسعه روستاها برنامه هایی دارد یکی از این برنامه ها، اعطای تسهیلات 300 میلیون ریالی با کارمزد چهار درصد برای خرید خودروی وانت دوکابین به روستاییان است. به عنوان نمونه اگر یک خودروی وانت دوکابین 500 میلیون ریال قیمت داشته باشد، روستاییان علاقه مند حدود 10 تا 15 درصد بهای این خودرو را پرداخت می کنند و علاوه بر تسهیلات 300 میلیون ریالی دولت که با کارمزد چهار درصد است، خودروسازان نیز مابقی بهای خودرو را به صورت تسهیلات با سود بین 10 تا 17 درصد محاسبه می کنند» گفتنی است اگر چه نیازهای روستاییان خیلی فراتر از دریافت خودرو است اما به نظر می رسد، بعد از خالی شدن پارکینگ خودروسازان از ماشین های سواری، این بار نوبت وانت بارها است که خالی شوند!

سالاددر شماره امروز به استقبال ثبت نام سید حسن خمینی برای انتخابات مجلس خبرگان رفته و با تصویری از برادران سید حسن خمینی تیتر زده:«خمینی ها در وزارت کشور».

سخنان استاندار فارس در جمع ناظران شورای نگهبان در فارس موضوع  دیگری است که این روزنامه در صفحه نخست خود با تیتر «میزان مشارکت مردم کارنامه انتخابات است» به نقل از روابط عمومی استانداری به چاپ رسانده است. افشانی گفته:« نباید هر کدام از ما به تنهایی مدعی العموم، وکیل و قاضی باشیم و باید به حکم مراجع چهارگانه گردن بگذاریم»

سالادروزنامه هزار تومانی نیم نگاه امروز وارد نوزدهمین سالگرد انتشار شده و ویژه نامه ای به همین مناسبت منتشر کرده است. در این شماره شفاعتیان مدیر مسئول نیم نگاه دلیل تولد نیم نگاه را بیان حرف ها و ناگفته های مردم دانسته است. گفتنی است نیم نگاه یکی از رونامه های استانی است که رفت و آمد از جهت تغییر سردبیر و خبرنگار در طی چند سال گذشته در آن زیاد رخ داده است.

«بیشترین آسیب هشت سال گذشته، متوجه واحد های تولیدی بود»، رئیس اتاق بازرگانی شیراز گفته:«هنوز نتوانسته ایم قانون فضای کسب و کار که در چند سال گذشته به تصویب رسیده را اجرایی کنیم»فریدون فرقانی اعتقاد دارد که بیشترین آسیب هشت سال گذشته، متوجه واحد های تولیدی بود، به دلیل اینکه نتوانستند به طور موثر از یارانه های مصوب قانون استفاده کنند و هر روز شرایط رکود بیشتری بر آن ها حاکم شد و بانک ها نیز از دادن تسهیلات به آن ها امتناع کردند.


سالاد

نظرات بینندگان