کد خبر: ۸۰۹۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۲۴ آذر ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 24 آذر94

شناسایی 10 هزار فرزند طلاق در فارس/ «ایتالیایی ها به داد تخت جمشید می رسند»

انتشار اخبار جلسه روز گذشته شورای شهر که با حضور استاندار فارس برگزار شده است محور مشترک روزنامه های امروز فارس است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاداز میان تیترهای متنوع صفحه استانی این روزنامه، موضوع طلاق و اظهارات مدیرکل امور اجتماعی استانداری فارس در شورای فرهنگ عمومی استان مهمتر به نظر می رسد. سیدمحمدعلی موسوی گفته؛ نرخ طلاق در فارس از میانگین کشوری پایین تر است اما هنوز در ازای هر چهار ازدواج در شیراز یکی به طلاق ختم می شود.  معاون پرورشی آموزش و پرورش فارس هم در این جلسه گفته؛ تاکنون بیش از 10 هزار فرزند طلاق در میان دانش آموزان مدارس فارس شناسایی شده اند که 60 درصد آن ها در شیراز هستند.

سالاددر شماره امروز خود سخنان روزگذشته آیت الله آملی لاریجانی را خطاب به هاشمی رفسنجانی که چندی پیش بحث نظارت بر رهبری و زیر مجموعه های رهبری را مطرح کرده بود را تیتر یک خود کرده است.«رئیس قوه قضائیه: نظارت خبرگان بر رهبری غیر قانونی است»عصر مردم تصویری از همایش انتظامی «کوپ» که در تالار حافظ شیراز برگزار شده را با تیتر« ابراز خشنودی استاندار فارس از عملکرد فرماندهی انتظامی استان» منتشر کرده است.

سالاد«از میوه خارجی تا آجیل چینی در سفره یلدای ایرانی»، با نزدیکی شب یلدا روزنامه سبحان به سراغ میوه و آجیل این شب ایرانی رفته و گزارشی در همین مورد به چاپ رسانده است. در این گزارش امده است:« میان سنت پسندیده شب یلدا با انچه این روزها مخارج هنگفتی برگرده خانوادهها میگذارد تفاوت از زمین تا اسمان است اما همین فرصت دور هم بودن را هم با توجه به فراگیری رسانه های مجازی باید قدر بدانیم اما افزایش قیمتها باعث شده تا این دور هم بودن برای بزرگترهای فامیل و تازه دامادها بسیارگران تمام شود و همه اینها درسایه بی تدبیری مسوولانی رخ میدهد که باید برای رخدادی قابل پیش بینی برنامه ریزی میکردند و البته همواره این پیش بینی به روزهای اخر و پس ازافزایش قیمتها حواله داده میشود»

«اجرای 18 طرح هندسی در 9 کیلومتر از معابر شیراز»،مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز از اجرای 18 طرح هندسی در 9050 متر(تقریبا 9 کیلومتر) از معابر شهری شیراز تا پایان سال 95 خبر داده است. فرخ زاده همچنین گفته:«علاوه بر ایمن سازی معابر، زیباسازی شهری نیز در اصلاحات هندسی مدنظر است. همچنین تامین امنیت جان شهروندان یکی از وظایف سازمان ترافیک است که با جدیت تا افزایش ایمنی تردد و کاهش تصادفات در همه معابر شهری پیگیری در دستور کار قرار دارد»

سالاد«ترمز طلاق در فارس کشیده شد»، معاون قضایی دادگستری استان فارس در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس گفته:« طی 2 سال اخیر در شیراز شاهد کاهش آمار پرونده های طلاق توافقی و افزایش پرونده های مطالبه مهریه بوده ایم» مدیر کل امور اجتماعی استانداری فارس هم در همین رابطه بیان داشته:«استان فارس در سال های گذشته رتبه اول در آمار طلاق را داشت، اما در سال 94 به رتبه 24 کشور سقوط کرده است. نرخ طلاق در کشور 2 در هزار نفر اما در فارس این عدد 8/1 در هزار نفر است. امروز بر اساس آمار از هر 5 ازدواج یک طلاق در استان فارس حادث می شود، بنابراین با اقدامات انجام شده، توانسته ایم ترمز طلاق در فارس بکشیم»

تیتر دیگر افسانه مربوط به جلسه روز گذشته شورای اسلامی شیراز است. استاندار فارس در میان اعضا شورای شهر گفته:«اعتبارات عمرانی در شرایط فعلی بسیار ناچیز است اما استان فارس با مزیت فراوانی که دارد هیچ نیازی به بودجه عمومی دولت ندارد. من حتا پیشنهاد دادم یک ریال از پول نفت و گاز را به ما ندهند، مشروط به این که تمام منابع در اختیار خود استان باشد و مخارج به جز امنیت عمومی را نیز خودمان تعهد کنیم.»افشانی بیان داشت:«اعتبارات وصولی ما مالیات و گمرک  و سپرده های بانکی ما برای اداره استان کافی است و دولت نیز در حال بررسی است که ببیند می شود چند استان به صورت پایلوت اجرا کننده این طرح باشند یا خیر»

سالاددر شماره امروز خود به جلسه روز گذشته شورای شهر که با حضور استاندار فارس برگزار شده پرداخته و به نقل از افشانی نوشته:«بافت تاریخی  شیراز یک گنج پنهان است». تیتر دیگر امروز نیم نگاه از تخت جمشید است.  «ایتالیایی ها به داد تخت جمشید می رسند»،«بیش از ۱۰۰ نوع گل سنگ یک ماه اخیر درتخت جمشید شناسایی شده است. سرپرست پایگاه تخت جمشید با اعلام این خبر افزود: طرح تحقیقاتی از بین بردن این گل سنگ ها از سال ۸۲ آغاز شد و با شناسایی ۶۵ نمونه گل سنگ در این مجموعه برخی از گل سنگ ها با لیزر و برخی با شستشوی کتیبه ها از بین برده شد. مسعود رضایی منفرد با بیان اینکه برخی از این گل سنگ ها را می توان با لیزر و شست وشو از بین برد؛ اما برای برخی این اقدامات بی فایده است، افزود: برای مقابله باگل سنگ ها باید خطا را به حداقل برسانیم. وی از امضای تفاهم نامه ای با شرکت ایتالیایی برای از بین بردن گل سنگ ها خبر داد و افزود: دنبال راهبرد علمی و جامع برای مبارزه با این گل سنگ هاهستیم»


سالاد
 

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴
0
قسمت های تخریب شده تخت جمشید چرا بازسازی نمیشه