کد خبر: ۸۱۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۷ - ۲۹ آذر ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 29 آذر94

قطع 24 ساعته گاز شهرستان داراب/ زندگی زباله گردهای شیراز چگونه می گذرد

اخبار انتخابات و گزارشی از شب یلدا از جمله عناوین امروز روزنامه های استان فارس است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاداین روزنامه در شماره چاپ امروز خود به مطالب متنوعی در صفحه استان های خود پرداخته است که از میان آن ها می توان به خبر بیل مکانیکی خط انتقال گاز داراب را قطع کرد اشاره کرد. رئیس شرکت گاز در این باره گفته است: برخورد بیل مکانیکی با خط انتقال گاز به شهرستان داراب، گاز این منطقه 24 ساعت قطع شد. مسیر دسترسی به آبشار مارگون سنگ فرش می شود این عنوان دیگری است که در صفحه آخر این روزنامه به چاپ رسیده. یکی از مسئولان میراث فرهنگی استان فارس در این باره گفته با تخصیص 900 میلیون تومان اعتبار مسیر دسترسی به آبشار سنگ فرش می شود.

سالاددر ستون ویژه انتخابات به گزارشی از اولین روز ثبت نام نامزدهای دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در فرمانداری شیراز پرداخته است. در این گزارش آمده است:« یکی از چهار نماینده فعلی مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، رئیس اسبق شورای اسلامی استان، رئیس شعبه ویژه دادگاه مطبوعات تهران و مشاور استاندار اسبق فارس در امور عشایر از چهره های شاخص روز اول ثبت نام انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه شیراز بودند. در اولین روز ثبت نام مردی که سابقا با نشان«سیب» در نهمین دوره انتخابات وارد عرصه انتخابات شده بود وارد کارزار انتخاباتی شد.یک کارمند دانشگاه اولین نفری بود که برای ثبت نام در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی وارد ستاد انتخاباتی شهرستان شیراز شد»

«10 هزار عامل اجرایی در انتخابات آینده حوزه شیراز مشارکت دارند»،فرماندار شیراز گفته:« افزون بر 10 هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی در برگزاری همزمان انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه شیراز مشارکت دارند»

سالاد«هوشمند بودن کارت ملی و شناسنامه برای رای دادن الزامی نیست»، فرماندار شیرازبا بیان این مطلب گفته:«امسال امکان برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک و یا نیمه الکترونیک در شهرستان شیراز زیاد است و حوزه های ما گنجایش جمع اوری آرا به شکل سنتی را ندارد و نیاز است تعداد حوزه های اخذ رای افزایش یابد»

«معاون استاندار فارس: سرعت کاهش نرخ بیکاری در استان بیش از دو برابر متوسط کشوری است»، «مدیر عامل آبفا روستایی خبر داد: بررسی واگذاری 83 دستگاه آب شیرین کن به بخش خصوصی»، «قادری نماینده مردم شیراز در مجلس: ارتقای جایگاه بین المللی شیراز اولویت نمایندگان مجلس دهم باشد» از جمله عناوین امروز سبحان است.

سالادگزارشگران افسانه از زندگی زباله گردهای شیراز می گویند«شهد تلخ زندگی»، در این گزارش آمده است:«زباله گردها امروز دیگر به چهره ای همیشگی در نقطه به نقطه شهرمان بدل شده اند و خوب که نگاه کنی در هر گوشه شهر دیده می شوند. کارشان محدوده سنی ندارد، از 10 ساله تا 70 ساله را شامل می شود و زنگ خطر افزایش روز به روز تعداد این افراد مدتهاست که به صدا درآمده است. اگر چه این افراد اغلب در معرض ابتلای به بیماری های HIV، هپاتیت و بسیاری دیگر از امراض هستند اما با این وجود هنوز بسیاری از پیمانکاران بعضا به شکل های غیر قانونی از این افراد که غالب آنها را کودکان تشکیل می دهند، در جهت تفکیک دستی زباله ها مورد بهره برداری قرار می دهند» مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری شیراز با غیر قانونی خواندن جمع آوری زباله از سطح شهر توسط افراد غیر، این امر را از شرح وظایف سازمان پسماند می داند. افسانه به سراغ زباله گرده ها رفته، یکی از آنها می گوید روزانه 10 هزار تومان از همین طریق کاسبی می کنم و اگر صبح زود شروع کنم و وقتم تلف نشود حدود 20 کیلو پسماند از سطح شهر جمع آوری می کنم. یکی دیگر از آنها مردی حدودا 30 ساله و افغان است می گوید که زباله های جمع آوری شده اش را به فردی که خود مامور شهرداری معرفی می کند می فروشد.

سالادگزارش امروز خود را با عنوان «یلدایی که در پایین و بالای شهر، رنگ عوض می کند» به بلند ترین شب گرانی سال یعنی شب یلدا اختصاص داده است. در این گزارش به قیمت های متفاوت آجیل، هندوانه و انار در پایین و بالای شهر  اشاره کرده و نوشته:« در شمال و جنوب شهر من هم همین تفاوت به چشم می خورد. شور و اشتیاق یلدا در جنوب با جیب خالی و بی تفاوتی یلدا در شمال شهر با جیب های پر!»«یکی از همشهریانمان در مورد شب یلدا می گوید: چند روزی به شب یلدا مانده، در فضای مجازی و پشت شیشه فروشگاه ها هم صحبت از تخفیف و پکیج ویژه شب یلداست، آرایشگاه ها از همین حالا شلوغ است»در قسمتی دیگر از این گزارش اجتماعی امده است:«وقتی لباست کافی نیست و پدر بزرگ یا مادری نداری برایت انار دانه کند، وقتی که با شش یا هفت سال سن قرار است خرج یک خانه را بدهی و گاهی استخوان درد و خماری مجبورت می کند، یک هزار تومانی را به یک ساندویچ ترجیح بدهی، تفاوت شب یلدا با بقیه شب ها تنها تحمل ثانیه های بیشتر سرماست»

«160 دوربین تخلفات رانندگی شیراز را ثبت می کند»، رئیس راهنمایی و رانندگی استان فارس  ثبت الکترونیکی تخلفات و جرائم رانندگی را گامی بسیار مهم در توسعه انضباط شهری عنوان و خاطرنشان کرده: «در حال حاضر 160دستگاه دوربین پلاک خوان در بزرگراه‌ها و معابر اصلی شهر شیراز وجود دارد که به صورت لحظه‌ای تخلفات رانندگان را ثبت می‌کنند.در حال حاضر دوربین‌های سطح شهر 20 درصد تخلفات شهری را ثبت می‌کند که در آینده با افزوده شدن تعداد دوربین‌های ثبت تخلفات این درصد افزایش می‌یابد. بیشترین تعداد تخلفات در شیراز عبور از چراغ قرمز، سرعت غیر مجاز و پارک دوبل است. بر‌اساس آمارهای ترافیکی، بیشترین تصادفات در شهر‌ها مربوط به برخورد با عابران پیاده است.

سالاد
نظرات بینندگان