کد خبر: ۸۱۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۰۷ دی ۱۳۹۴
امام جمعه استهبان:

سران فتنه به دلیل عدم بصیرت و ولایت پذیری ابزار دشمن شدند

خاوری گفت: حوادث سال 88 شبیه جنگ احزاب بود. طیف های مختلف از جمله کمونیست ها، منافقان و سلطنت طلب ها که همگی مخالف این نظام مقدس هستند، با حمایت رسانه های بیگانه، ضمن حضور در فتنه آن را مورد تایید قرار داده و از آن حمایت کردند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از سراج استهبان؛ حجت الاسلام خاوری با تعبیر حوادث سال 88 به فتنه ای بزرگ جهت براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی اظهار داشت: این فتنه به بهانه تقلب در انتخابات شروع شد و این در حالی است که به اعتراف خود فتنه گران هیچ تقلبی در انتخابات به وجود نیامده بود و کلمه تقلب فقط یک رمز جهت ایجاد این فتنه بود. روند و ساختار انتخابات در کشور ما به گونه ای است که تقلبی به آن گستردگی که فتنه گران اعلام کردند، غیر ممکن است.

وی ادامه داد:  ممکن است بعد از انتخابات به نشانه اعتراض تجمعاتی صورت گیرد اما حوادث سال 88 شبیه جنگ احزاب بود. طیف های مختلف از جمله کمونیست ها، منافقان و سلطنت طلب ها که همگی مخالف این نظام مقدس هستند، با حمایت رسانه های بیگانه، ضمن حضور در فتنه آن را مورد تایید قرار داده و از آن حمایت کردند.

امام جمعه استهبان افزود:  فتنه گران و طرفدارانشان با حضور در خیابانها و سر دادن شعار هایی همچون انتخابات بهانه است/ اصل نظام نشانه است یا مرگ بر اصل ولایت فقیه، علاوه بر حمله به اصل نظام جمهوری اسلامی، مسائل اعتقادی و دینی مردم را زیر سوال بردند و در این بین سران فتنه ضمن تعیین نکردن خط و مشی خود نه تنها جهت آرام کردن مردم تلاش نکردند بلکه به آن دامن زدند. وقتی تمام این موارد را بررسی میکنیم می بینیم این تحرکات هیچ ربطی به انتخابات ندارد.

وی در خصوص ولایت پذیری سران فتنه گفت: شاید تا قبل از خطبه نماز جمعه تهران  به امامت  مقام معظم رهبری حرفی بر عدم ولایت پذیری سران فتنه نبود. بلاخره تعدادی کاندیدا با تایید صلاحیت شورای نگهبان در انتخابات شرکت کرده بودند اما توقع این بود که در مقابل فرمایشات معظم له همه خاضع و خاشع  باشند ولی متاسفانه سران فتنه ولایت پذیری از خود نشان نداده و از قبول فرمایشات ولی فقیه سرباز زدند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه استهبان ضمن بیان اینکه انسان با بصیرت، عقل و شریعت مقدس اسلام را در تصمیم گیری های خود شریک می داند افزود: اگر کاری با بصیرت انجام نشود به جای مطلوب نرسیده و موجب پشیمانی خواهد شد.

بصیرت باعث می شود انسان ابزار قرار نگیرد اما متاسفانه می بینیم که سران فتنه به دلیل عدم بصیرت و عدم ولایت پذیری ابزار دشمن نظام جمهوری اسلامی شدند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه حماسه 9 دی حرکتی مردمی بود ادامه داد: مردم احساس کردند با بعضی از حرکت ها که مخالف با فتنه گران است کار به جایی نمی رسد و فتنه گران پیام مردم را به درستی درک نمیکنند از این رو مردم با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر بصیرت دهی و بصیرت افزایی، این حماسه را نه بنا به دستور شخص خاص بلکه به درخواست خود مردم برای همیشه در تاریخ انقلاب اسلامی رقم زده شد و حتی می دیدیم کسانی که به این کاندیدا ها رای داده بودند نیز در این حرکت خود جوش مردمی شرکت کردند.

حماسه مردمی 9 دی همیشه باید زنده بماند زیرا  زنده نگه داشتن آن این پیام را به دشمنان نظام می دهد که مردم ایران همیشه برای دفاع از نظام و انقلاب آماده هستند.

حجت الاسلام خاوری در پایان افزود: دشمن همیشه درصدد نفوذ از روزنه هایی است که در بین ما وجود دارد و به دنبال نفوذ درصدد ایجاد  فتنه است. عدم بصیرت یکی از راههای نفوذ شمن است و اگر خواص بصیرت نداشته باشند دشمن جهت ایجاد فتنه و براندازی نظام نفوذ خواهد کرد.

وی ادامه داد: فتنه همیشه وجود دارد، فقط ممکن است شکل آن عوض شود و تا زمانی که دشمن و دشمنی دشمن است امکان نفوذ و ایجاد فتنه وجود دارد.

باید در هر دوره ای درایت و بصیرت را حفظ کرده و هوشیارانه حول محور ولایت فقیه تصمیمات بجا و به موقع اتخاذ کنیم تا جلوی نفوذ و فتنه دشمن گرفته شود

نظرات بینندگان