کد خبر: ۸۱۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۱۰ دی ۱۳۹۴
کارشناس مسائل سیاسی و اجتماعی:

9 دی منحصر به یک جمع خاص نبود / در فتنه 88 مردم حق را بهتر از خواص تشخیص دادند/ اشتباه گرفتن دشمن به جای دوست عامل نفوذ است

قاسمی گفت: بصیرت، فهم دقیق، رویکرد وحدت آفرین، تبعیت از ولایت فقیه را از مولفه های مهم در توفیق ملت ایران در مقابله با دشمن است

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به  نقل از آباده نما، روز حماسی 9 دی روزی که به زعم بسیاری از صاحب نظران سیاسی، روز تبلور بصیرت و هوشیاری مردم در غبار فتنه ها بود. حماسه ای که بار دیگر پایبندی ملت ایران، اعم از مسلمان و غیر مسلمان، شیعه و سنی، به آرمان های انقلابشان را به همه دنیا نشان داد و ثابت کرد در ایران مردم هستند که حرف اول و آخر را می زنند.

با ورق زدن دفتر خاطرات 9 دی 88 شهرستان آباده ، صفحات زرینی را مشاهده می کنیم که در کنار سایر مردم کشور در تاریخ نگار این شهرستان از این حماسه ثبت شده است.

به همین مناسبت به گفتگو با یکی از صاحب نظران و کارشناسان مسائل سیاسی اجتماعی شهرستان آباده نشستیم. کرامت قاسمی، که مردم آباده بیشتر او را در مسئولیت های وزارت کشوری دیده اند اما خودش سابقه30 ساله معلمی در تعلیم و تعلم فرزندان این خطه را از توفیقات زندگیش می داند و به معلمی خود افتخار می کند.

وی که دارای مدرک کارشناسی ارشد مشاوره است، اصالتا نیروی آموزش و پرورش بوده و در رده های مختلف آموزش و پرورش اعم از تدریس، مشاوره و مدیریت خدمت نموده است.

قاسمی همچنین علاوه بر تدریس در دانشگاه، در سمت معاونت دانشگاه آزاد اسلامی و ریاست دانشگاه علمی کاربردی آباده نیز مسئولیت داشته است. بخشداری مرکزی، معاونت فرمانداری آباده و فرمانداری داراب نیز در کارنامه خدمتی وی به چشم می خورد.

کرامت قاسمی، معاون اسبق فرماندار آباده 9 دی 88 را یک حرکت خود جوش مردمی با رویکرد حماسی خواند. وی که مدرس دانشگاه های آباده نیز هست، در اینباره اظهار داشت: وقتی مردم مشاهده کردند مجموعه آرمان های انقلاب، جایگاه رفیع ولایت فقیه و کلیت نظام به بهانه تقلب در انتخابات مورد هجمه قرار گرفته است، وارد صحنه شدند و با حضور خودشان ولایتمداری، دفاع از انقلاب و نظام  را نشان دادند.


*حضورآگاهانه آن ها برای دفاع از نظام و انقلاب تجّلی بصیرت و نماد ولایتمداری بود.

وی خلق حماسه 9 دی را بیانگر بصیرت و فهم دقیق و به موقع مردم از شرایط و اوضاع  سیاسی ذکر کرد و یاد آور شد: حضورآگاهانه آن ها برای دفاع از نظام و انقلاب تجّلی بصیرت و نماد ولایتمداری بود.

فرماندار سابق داراب، بصیرت را کلید واژه پر کاربرد سخنان مقام معظم رهبری در آن سال عنوان کرد و در تعریف بصیرت گفت: وقتی  فتنه ای اتفاق می افتد گرد و غباری ایجاد می شود که تشخیص حق و باطل را برای مردم  مشکل می کند و تنها بصیرت داشتن می تواند راه نجات باشد. اینکه به  درستی تشخیص دهیم موضع حق کجاست و ما پشت  سر حق موضع  بگیریم.

کرامت قاسمی، معاون اسبق فرماندار آباده 9 دی 88 را آزمون مهمی برای سنجش میزان بصیرت و ولایت پذیری گروه های سیاسی و خواص جامعه و آحاد مردم دانست و تاکید کرد: پیام اصلی 9 دی، هوشمندی، بصیرت و ولایتمداری مردم ایران است.


وی با بیان اینکه در کشور ما هرجا موفقیتی حاصل شده است نتیجه انسجام و وحدت مردم در تبعیت از ولی فقیه بوده است، گفت: هر جایی توطئه ای، نقشه ای، شیطنتی،  حرکتی بر علیه  این نظام و انقلاب شده این مردم با پیروی از فرمان ولایت و چراغ بصیرت راه را پیدا و توطئه  های دشمن را نقش برآب کردند.

قاسمی با مرور تاریخ انقلاب، حرکت 23 تیرماه 78 که منجر به خاموش شدن فتنه 18 تیر شد را نمونه بارز دیگری در بصیرت و ولایتمداری مردم ذکر کرد و یادآور شد:  فتنه 18 تیر ماه فتنه طراحی شده از سوی دشمن بود که با حرکت مردمی در 23 تیر همان سال خاموش شد و به دشمن فهماند که نمی تواند در مقابل این ملت، این بیداری و این آگاهی حرفی برای گفتن داشته  باشد.


*دشمنان به دنبال منافع این جناح و منافع آن جناح نیستند، بلکه تلاش می کنند که اصل نظام را دچار مشکل کند.

استاد دانشگاه های آباده در پاسخ به این سوال که "فتنه یک فرایند موقت بود یا دائمی" نظرش را این گونه بیان کرد: دشمنی دشمن که چیزی جدیدی نیست ما بعد از پیروزی انقلاب شاهد شیطنت های دشمن هستیم زیرا با انقلابمان یک نه بزرگ به  غربی ها به ویژه آمریکا گفتیم و در مقابل استکبار واستعمار ایستادیم.

وی ادامه داد:  ملت ما دست دشمن را از کشور که حیات خلوت آمریکایی ها شده بود قطع کرد و آرمان هایی را دنبال کرده و می کند که خوش آیند مستکبران نیست طبیعی است که دشمن در طول این دوره از همه ظرفیت خودش برای سرکوبی نظام و انقلاب ما استفاده کند، ولی در هر برهه زمانی تاکتیک های مخصوص به خود را دارد.

معاون اسبق فرماندار آباده توطئه جنگ تحمیلی علیه ایران، شیطنت های منافقین، هجمه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی که بر کشور ما وارد کرده اند، فشارها و تحریم های اقتصادی را گوشه ای از اقدامات و طراحی های استکبار علیه نظام عنوان کرد و گفت: دشمن قطعا فعالیت های داخل کشور را رصد می کند و از کوچکترین روزنه ممکن، نهایت بهره برداری برای نفوذ را انجام می دهد و فتنه 88 بهترین زمینه برای نفوذ و براندازی نظام بود که عده ای از داخل برای دشمن فراهم کردند.

وی با یادآوری این نکته که دشمنان به دنبال منافع این جناح و منافع آن جناح نیستند، تاکید کرد: برای غربی ها و دشمنان اصل  نظام و پیشرفت ملت و نفوذ معنوی انقلاب ما در منطقه یک خطر است و تلاش می کنند که اصل نظام را دچار مشکل کند.

این تحلیلگر سیاسی دغدغه فعلی مقام معظم رهبری در خصوص نفوذ فرهنگی و سیاسی دشمن را حاکی از فرصت طلبی دشمن برای ضربه زدن به انقلاب دانست و اظهار کرد: اگر مقام معظم رهبری بعد از همه هشدار هایی که آنها سال ها  دادند مانند تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، جنگ فرهنگی، امروز هم روی بحث نفوذ بویژه نفوذ فرهنگی تأکید می کنند، منظور این است که دشمن دنبال فرصت برای رخنه و ایجاد شکاف در کشور است.


*مردم به عنوان عوام در برابر خواص خیلی بهتر مسائل را درک کردند و حق را تشخیص دادند و به درستی موضع گرفتند.

فرماندار سابق داراب در خصوص تاثیر عملکرد خواص در فتنه 88 گفت: طبیعی است که در یک چنین موقعیت هایی انتظار می رود خواص جامعه زودتر از بقیه مسائل را درک و حق را از باطل تشخیص و به موقع موضع گیری کنند.

قاسمی در ادامه گفتگوی خود با آباده نما به تشریح عملکرد خواص در جامعه اشاره کرد و گفت: در هر جامعه ای خواص یعنی چهره های شاخص و  مطرح، کسانی که موانع را بهتر می بببینند و درک می کنند و اثر گذاری آنها بیشتر است ودیدگاه های آن ها می تواند مورد توجه مردم باشند. مثلاً در رسانه ها، سایت ها و مجموعه ها نگاه مردم به عملکرد خواص بیشتر است.

وی ادامه داد: ولی در فتنه 88 عده ای از خواص ما خوب موضع  نگرفتند، بعضی ها در آزمون فتنه با فتنه همراهی کردند، عده ای سکوت کردند و عده ای نیز دیر موضع گرفتند که اگر زودتر مواضع خود را شفاف اعلام می کردند، خیلی از این اتفافات نمی افتاد در صورتی که مردم به عنوان عوام در برابر خواص خیلی بهتر مسائل را درک کردند و حق را تشخیص دادند و به درستی موضع گرفتند.


کارشناس سیاسی و اجتماعی شهرستان آباده بصیرت، فهم دقیق، رویکرد وحدت آفرین،  تبعیت از ولایت فقیه را از مولفه های مهم در توفیق ملت ایران در مقابله با دشمن دانست و افزود: انتخابات سال 88، انتخاباتی پرشور و با مشارکت فعال گروه های سیاسی و آحاد مردم برگزار شد و یک حماسه سیاسی بود اما عده ای به بهانه واهی تقلب و اعتراض بستری را فراهم کردند تا موجب سوء استفاده دشمنان قرار گیرد.

وی افزود: انتظار این بود که بعد از خطبه های تاریخی مقام معظم رهبری در 29 خرداد و دعوت ایشان به آرامش و تمکین از قانون و پیگیری اعتراضات از مجاری قانونی، از لشکر کشی و آشوب های خیابانی اجتناب شود، که متاسفانه برخی بر مسیر غلط خود پای فشاری کردند و بعد از آن شاهد توهین به مقدسات و ساحت عاشورا بودیم و این شد که از ملت بزرگ ایران، تو دهنی سختی دریافت کردند.

وی افزود: صحنه9 دی منحصر به یک جمع خاص نبود همه طیف ها، همه آحاد مردم با دیدگاه های سیاسی مختلف آمدند، چرا که همه دلسوز اصل نظام و انقلاب و اصل ولایت و اصل آرمان ها  بودند.

این فعال سیاسی شهرستان آباده بزرگترین خطر که عامل اصلی نفوذ در کشور است را اشتباه گرفتن دشمن به جای دوست و دوست به جای دشمن دانست و گفت: باید مراقب باشیم اسیر بازی و فریب دشمن نشویم، باید تلاش کنیم دشمن را به  درستی بشناسیم، جریانات، تکنیک ها، تاکتیک هایی که دشمن به کار می برد را  بشناسیم، زیرا دشمن در هر مقطعی به  شیوه  ای عمل می کند.

*بصیرت، فهم دقیق، رویکرد وحدت آفرین، تبعیت از ولایت فقیه مولفه های مهم در مقابله با دشمن بوده است.

معاون اسبق فرماندار آباده  در پاسخ به این سوال که آیا بکار بردن لفظ "فتنه" به حوادث بعد از انتخابات 88  صحیح است نیز گفت: وقتی در برهه ای تشخیص حق از باطل به سادگی ممکن نباشد و چه بسا باطل بصورت حق جلوه گری کند و مردم در تشخیص دچار تردید شوند، قطعا تعبیر فتنه اصطلاح درست و بجایی است و آنچه که در سال 88  رخ داد فضای این چنینی بود که دشمن داشت به بهترین وجه از آن استفاده می کرد.

وی ادامه می دهد: دشمن سناریویی طراحی کرده بود که از بستر اعتراضات انتخاباتی، موجی در مقابل کلیت نظام ایجاد کند؛ البته اینکه سهم عناصر فتنه  چقدر است و پشت صحنه های فتنه کجاست و اینکه آن ها مثلاً گمراه شدند، گول خوردند، ساده لوحی کردند آن بحث دیگری دارد ولی مهم این است که با این اتفاقات ظلم و خسارت سنگینی به نظام و مردم وارد شد.

این تحلیلگر سیاسی بر اندازی حکومت ها با این تاکتیک را تجربه غربی ها در کشورهای دیگر عنوان کرد و در تشریح آن گفت:  بهره برداری از اعتراضات منتقدین و حمایت از آن ها و تشکیل اُپوزیسیون و تبلیغات رسانه ای و ایجاد ناآرامی و آشوب، نظام یک کشور را به چالش کشیده و براندازی می کنند که شیوه سرویس های جاسوسی آمریکا و اسرائیل همیشه همین بوده است.

*بزرگترین خطر و عامل نفوذ استکبار اشتباه گرفتن دشمن به جای دوست و دوست به جای دشمن است.

وی ادامه داد: اگر بپذیریم دو جبهه در تقابل هم وجود دارد، جبهه ایران اسلامی و استکبارجهانی متوجه می شویم برای جبهه استکبار سخت است که کشوری مستقل روی پای خود ایستاده و در معادلات منطقه ای و بین المللی حرف برای  گفتن دارد  و زیر بار حرف زور آن ها  نرفته و دائم در حال پیشرفت است، طبیعی  است به غرور استکبار برخورده و تلاش می کند که جوری ما را تضعیف کند و بشکند.

این کارشناس مسائل سیاسی و فرهنگی استراتژی کلی غربی ها در مقابل  ایران اسلامی را به  زانو در آوردن و تسلیم کردن دانست و گفت: البته وقتی که به لطف پشتوانه  و انسجام ملی و رهبری آگاه و بصیر، نتوانستند ما را به زانو در بیاورند، با ما مقابله می کنند تا حداقل در جهت تضعیف و کوتاه آمدن ما از آرمان هایمان قدم بردارند.


قاسمی یکی دیگر از راه های نفوذ دشمن را سوء استفاده از اختلاف سلیقه های داخلی ذکر کرد و گفت: اختلاف نظر طبیعی است ولی اگر ما اختلافات سلیقه ای را خوب مدیریت نکنیم دشمن آن را به نوعی پر رنگ تر و عمیق تر می کند و مقابله ای بین گروه های فعال نظام و بچه های سیاسی خانواده نظام طراحی می کنند که می تواند آنها را تبدیل به یک بحران کند.

کرامت قاسمی در پایان هوشیاری و دشمن شناسی را مستلزم بصیرت عنوان کرد و با بیان اینکه انتخابات پیش رو نیز بستر امتحان همه ملت ایران است اظهار امیدواری کرد گروه های سیاسی و مردم از این آزمون مهم مثل همیشه سربلند بیرون بیایند و برگ زرین دیگری بر تاریخ انقلاب ما افزوده شود. ان شا الله

انتهای پیام/


سالاد


برچسب ها: نفوذ ، فتنه 88 ، آباده ، آباده نما
نظرات بینندگان