کد خبر: ۸۲۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۹ - ۱۶ دی ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 16 دی 94

زلزله بزرگی که در زیرپوست فارس نفس می کشد/ آغاز ثبت نام از زائرین عتبات عالیات/ شیوع نگران کننده مالاریا در سه شهرستان

شیوع نگران کننده مالاریا در شیراز، کازرون و جهرم و کاهش رد صلاحیت ها از عناوین روزنامه های فارس است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛



سالاد«شیوع نگران کننده مالاریا در شیراز، کازرون و جهرم»،  رئیس اداره مبارزه با مالاریای وزارت بهداشت از شناسایی 497 بیمار بومی ( ایرانی ) و غیر بومی ( اتباع بیگانه ) در کشور خبر داده است. وی با هشدار نسبت به بازگشت. گفتنی است شیرازه اولین رسانه ای بود که از شیوع مالاریا در کازرون خبر داد. رئیس اداره مبارزه با مالاریای وزارت بهداشت همچنین گفته:« برنامه حذف مالاریا هیچگونه مشکل مالی و اعتباری ندارد»

«یک زلزله بزرگ در زیر پوست فارس نفس می کشد»، یک پژوهشگر زلزله شناسی گفته:«گسل مهم منطقه شرق فارس فعال شده است. این گسل که از شرق فسا عبور می کند از روستای سنان در جنوب شرقی فسا شروع شده و با طولی حدود 10 کیلومتر پس از عبور از بخش نوبندگان به روستای ایج در شهرستان استهبان می رسد و تا شرق نی ریز ادامه دارد» گفتنی است طی چند سال گذشته نیز در این منطقه فروچاله های بزرگی ایجاد شده است.

سالاد«کارتی که جایگزین یارانه نقدی خواهد شد»، سال گذشته مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت از بررسی طرح موسوم به «سهمیا» خبر داده و گفته بود:« در صورت اجرایی شدن، جانشین یارانه های نقدی می شد.«کارت سهمیا» یک کارت اعتباری انرژی به شمار می رود که سهمیه شارژ شدن در آن، قابل خرید و فروش است. مشاور وزیر نفت به وجود گسیختگی در بخش مدیریت انرژی نیز اشاره کرده و گفته: باید به سمت یکپارچگی انرژی در کشور حرکت کنیم که در بسیاری از کشورهای دنیا این رویه وجود دارد.در گذشته اشتباه راهبردی در موضوع هدفمندی یارانه ها صورت گرفت، ادامه این اشتباه جای سئوال دارد؛ قرار بود منابع تأمین هدفمندی از افزایش قیمت های انرژی باشد. در دنیا قیمت های انرژی در حال کاهش است در حالی که قیمت های انرژی در ایران هیچ تغییری نکرد و هر سال نیز بر تعداد یارانه بگیران افزوده می شود»رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران بیان داشته: «اگر دولت، مجلس و ارکان حکومتی در بحث هدفمندی یارانه ها تصمیم جدی و عاجل نگیرند به مشکل جدی تری دچار خواهیم شد. اگر نگاه سیستمی به حل مسائل نداشته باشیم مشکلات بخشی را حل و معضل بخشی دیگر را اضافه می کنیم.طرح کارت اعتباری خرید کالا اگر درست اجرا شود می تواند در تحریک تقاضا موثر باشد اما در حالی که نقدینگی در مجموعه هشت تریلیون و ٥٠0 هزار میلیارد ریال است تحریک تقاضا بسیار مشکل است»

سالاد«روزنامه اصلاح طلب افسانه آماری از تایید صلاحیت های را امروز با تیتر«کاهش رد صلاحیت ها» در صفحه نخست خود کارد کرده است. در این گزارش از تایید صلاحیت 99 درصد داوطلبان در استان چهار محال و بختیاری به عنوان بیشترین تعداد تایید صلاحیت ها خبر داده است. همچنین استان هرمزگان با تایید 81 درصد داوطلبان کمترین میزان تایید صلاحیت ها را دارا است.» گفتنی است آمار بالای تایید صلاحیت داوطلبان نقل محافل سیاسی شده است.  چندی پیش آیت الله جنتی گفته بود:« برخي از اين كساني كه براي انتخابات ثبت نام كردند براساس نتيجه برخي استعلامات، مشخص شده قمار باز و مشروب خوار هستند»

سالاد«آغاز ثبت نام از زائرین عتبات عالیت»،مدیر کل حج و زیارت فارس گفته:«زائرین می توانند از ساعت 8 صبح امروز برای اعزام در فاصله زمانی یکم بهمن ماه تا 20 اسفند ماه به دفاتر و شرکت های خدماتی زیارتی مجاز در سطح استان مراجعه و اقدام به ثبت نام کنند»

«شهردار شیراز: آینده پژوهی اولویت مدیریت شهری شیراز است»،«شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در روزهای آتی لیست های استانی را اعلام خواهد کرد» از جمله عناوین امروز عصر مردم است.

سالادتیتر یک خود را به سخنان معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس اختصاص داده  است.«دوری از بازی های سیاسی باعث کاهش  التهاب در جامعه می شود»پژوهش در نشست اعضای ستاد برگزاری دهه فجر گفته:« برپایی جشن مردمی دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی باید به دور از از بازی های و قیل و قال های حزبی،گروهی سیاسی و جناحی باشد و از پتانسیل های موجود برای دعواها و درگیری های سیاسی استفاده نشود تا شاهد کاهش التهاب و هیجان کاذب در جامعه  باشیم»


سالاد

نظرات بینندگان