کد خبر: ۸۲۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۱۴ دی ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 14 دی 94

معاون سیاسی استاندار فارس: فله ای تایید صلاحیت نکردیم/ افتتاح آزاد راه شیراز- اصفهان یک سال دیگر به تعویق افتاد/ درخواست مدیرکل صنعت و معدن فارس از بانک ها

شیراز دومین کلانشهر بیکار کشور،آزاد راه شیراز-اصفهان شاید سال 97 از جمله عناوین امروز روزنامه های فارس است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد«برخی از روی حب و بغض، روند بررسی صلاحیت ها را زیر سئوال می برد»، رییس ستاد انتخابات استان فارس گفته: «برخی از روی حب و بغض های خطی، جناحی و سیاسی، روند بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس در این استان را زیرسوال می برند. این افراد و جریان ها در فضای مجازی و غیر مجازی و در سخنرانی ها و صحبت ها این گونه مطرح می کنند که فرمانداری ها و مراکز حوزه انتخابیه اصلی در بحث رسیدگی به صلاحیت ها با جدیت ورود پیدا نکرده اند و به نوعی آنها را به سهل انگاری متهم می کنند. اینکه گفته شود اعضای هیات های اجرایی با تایید گسترده صلاحیت افراد به دنبال این هستند تا بار را بر روی دوش شورای نگهبان بگذارند، اینها فقط برداشت های شخصی است که بعضا ریشه در حب و بغض های خطی و سیاسی دارد» گفتنی است صحت ادعای اظهارات معاون سیاسی استاندار فارس با اعلام اسامی تایید صلاحیت ها از سوی فرمانداری تا ساعاتی دیگر مشخص خواهد شد.

سالاددر شماره امروز خود به سخنان رهبر معظم انقلاب در محکومیت شیخ باقر النمر اشاره کرده است.«دست انتقام الهی، گریبان سعودی ها را خواهد گرفت»

«لبنیات گران نمی شود»، دیگر گزارش امروز سبحان است که به نقل از یک مهر کار کرده است. دبیر انجمن لبنی با بیان اینکه امکان افزایش قیمت فرآورده‌های لبنی و شیرخام وجود ندارد، گفته: تا خروج از رکود اتفاق نیفتد، عملا این کار امکان‌پذیر نیست. همچنین در حال حاضر ما با مازاد تولید هم در بخش فرآورده‌های لبنی و هم در شیرخام روبرو هستیم و عرضه این محصولات بیش از تقاضا برای آنها است.

سالاداین رونامه در شماره امروز خود به مطالب متنوعی پرداخته است. در میان همه عناوین صفحه استانی خبرجنوب، چند آمار ناامید کننده و قابل تامل در قالب سه خبر آمده است. شیراز دومین کلانشهر بیکاران، فارس رکوردار تصادفات رانندگی در کشور و فارس چهارمین استان درگیر با بیماری ام اس. گرچه این موضوعات، واقعیت دارد اما ارسال پالس های ناامیدی در شرایطی که به دو انتخابات حساس و مهم مجالس شورای اسلامی و خبرگان نزدیک می شویم چندان صورت خوشی ندارد. امید است که در میان همه بی تدبیری های مسئولین برای امیدآفرینی، حداقل رسانه ها، امید بخشی را فراموش نکنند.
شناسایی 582 کودک بازمانده از تحصیل در استان فارس عنوان دیگری است که در صفحه نخست به چشم می خورد. مدیرکل سازمان بهزیستی فارس در این باره گفته است:  با همکاری آموزش و پرورش 582 کودک بازمانده از تحصیل در فارس شناسایی شده اند. این در حالی است که حمیدرضا آذری مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس چندماه پیش به شیرازه گفت: براساس گزارش معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش فارس، سال گذشته بین ۴ تا ۵ هزار نفر در شهرستان شیراز از تحصیل بازمانده‌اند.

سالاد«شیراز دومین کلانشهر بیکار کشور»، «طبق آماری که وزارت کار منتشر کرده شیراز رتبه دوم نرخ بیکاری در بین کلانشهر ها را داراست. این درحالی است که شیراز در مقایسه با بیشتر کلانشهر ها دارای پتانسیل و زمینه اشتغال بیشتری است. نرخ بیکاری در شیراز اکنون 3/18 درصد است که بعد از اهواز بیشترین نرخ بیکاری بین کلانشهر هاست» در این گزارش همچنین آمده است که 5/14 درصد مهارجرت ها به شیراز برای جست و جوی شغل است.

«آزاد راه شیراز-اصفهان شاید سال 97»، مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفته:«میزان پیشرفت فیزیکی پروژه آزاد راه شیراز – اصفهان، 10 درصد از آنچه در برنامه زمان بندی پیش بینی شده بود، عقب تر است. این پروژه باید بر اساس برنامه بیش از 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد، در حالی که هم اینک میزان پیشرفت آن 30 درصد بیشتر نیست. اگر روند اجرا طبق برنامه پیش رفته بود، این پروژه می توانست در سال 96 به بهره برداری برسد اما به نظر می رسد در شرایط پیش آمده امکان بهره برداری در سال 96 وجود نداشته باشد»

سالاد «چهار هزار بیکار در انتظار راه اندازی واحد های صنعتی تعطیل فارس»، مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس گفته:«شماری از واحد های مستقر در شهرک های صنعتی به علت مشکلات مختلف نظیر کمبود نقدینگی، ضعف در بازار فروش و همگام نبودن تولید محصولات با نیاز بازار و نیز قدیمی بودن تکنولوژی، راکد یا نیمه فعال هستند و امیدواریم با بهره گیری از فضای پسا برجام  این واحدهای صنعتی را مجددا فعال کنیم»

«بانک ها کمک کنند مشکل بخش تولید فارس حل می شود»، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفته:« مشکلات واحد های صنعتی و تولیدی استان فارس با تعامل دستگاه های مختلف برطرف می شود. با توجه به مشکلاتی همچون نبود سرمایه در گردش، عدم توانایی بازپرداخت تسهیلات به بانک‎ها و تورم، برخی واحدهای تولیدی استان در چندسال اخیر دچار مشکلات شدند که درکارگروه یک به یک بررسی وراهکارهای عملیاتی اتخاذ می شود» همتی بیان داشته:« با رویکرد تعاملی بین مدیران بانک ها و دستگاه های دولتی و مدیران واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری استان در چارچوب مقررات رفع موانع تولید، بسیاری از مشکلات در حوزه تولید، صنعت و تجارت رفع شدنی است»

نظرات بینندگان