کد خبر: ۸۲۳۷۲
تعداد نظرات: ۴۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۳ - ۲۱ دی ۱۳۹۴
احمدزاده کرمانی و محمدعلی افشانی در یک قاب!

همه واکنش ها به برخورد مشترک دو استاندار «انحرافی» و «اعتدالی» درباره شهدا + تصاویر

این بود آغازی بر موج دعوت نهادها و شخصیت های مختلف و متعدد از مردم، تا این که بالاخره استانداری فارس هم از فرمانداران سراسر استان خواست تا در مراسم استقبال از شهدا کمک کنند.
به گزارش شیرازه، از حواشی خبرساز تدفین شهدا در میدان امیرچخماق یزد و مخالفت های استاندار اصلاح طلب دارالعباده چند ماهی بیشتر نگذشته است. موضوع تشییع شهدای غواص در تهران و سایر مناطق کشور نیز مقطعی دیگر از تاریخ بود که رسانه های حامی دولت و توپ خانه های زنجیره ای سعی کردند آن را به فعالیت های سیاسی متصف کنند. همه این ها در حافظه تاریخی مردم بود تا این که دیروز و بعد از نخستین لحظات پس از انتشار مخالفت سید محمدعلی افشانی استاندار فارس با برگزاری مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام در استان، که اولین بار سایت رجانیوز آن را منتشر کرد؛ موج رسانه ای جدی به خصوص در شبکه های اجتماعی توسط مردم سراسر کشور به ویژه استان فارس شکل گرفت. «پویش مردمی استقبال از شهدای گمنام» در تلگرام به آدرس: telegram.me/puyeshshohadayefars یکی از ده ها اتفاقی بود که بصورت خودجوش به وجود آمد.

پس از این ماجرا و رسانه ای شدن پاسخ سردار سید میرفیصل باقرزاده به استاندار فارس که در یک خط نوشته بود: «سلام بنده را به آقای استاندار فارس جناب آقای افشانی برسانید و بگوئید: برای این نوع نگاهی که دارند متاسفم!» سردار غیب پرور فرمانده سپاه فجر فارس در اقدامی قابل تامل دستور بایگانی نامه را برای قضاوت آیندگان داده بود. غیب پرور در بیانیه ای مشترک با آیت الله اسدالله ایمانی امام جمعه شیراز، از مردم فارس برای شرکت در مراسم استقبال از 100 شهید گمنام دعوت به عمل آورد.

این بود آغازی بر موج دعوت نهادها و شخصیت های مختلف و متعدد از مردم، تا این که بالاخره استانداری فارس هم از فرمانداران سراسر استان خواست تا در مراسم استقبال از شهدا کمک کنند.

افشانی «غیرفارسی» که هیچ گاه در طول شش ماه مسئولیت در استان، خبری از سرکشی او از خانواده شهدا و ایثارگران رسانه ای نشد، به دو دلیل عجیب خواسته بود تشییع شهدا به زمانی بعد از انتخابات موکول شود:
اول این که شهدای گمنام غیر فارسی هستند! و ممکن است مردم استقبال خوبی از آنان نکنند و دوم این که نگرانی بهره برداری سیاسی و انتخاباتی از تشییع شهدا وجود دارد. این در حالی است که نظرسنجی پایگاه تحلیلی - خبری شیرازه بیانگر این است که نظر بیشتر مردم خطا بودن رفتار استاندار در این موضوع را نشان می دهد. خطایی فاحش که بسیاری از تحلیلگران آن را اشتباه محاسباتی افشانی خوانده و آن را ناشی از مشاوره های غلط و فشارهای از مرکز می دانند.


تقدیم 15 هزار شهید به انقلاب اسلامی از استان فارس و دهها شهید مدافع حرم در جبهه مقاومت از سراسر استان معنایی روشن و شفاف دارد.

این رفتار استاندار دولت روحانی، یادآور خاطرات مخالفت ها و کارشکنی های روح الله احمدزاده استاندار اسبق فارس در برگزاری کنگره عظیم شهدای استان در سال 90 است. مدیریت غلط احمدزاده که بسیاری وی را منتسب به جریان انحرافی موجود در دولت احمدی نژاد می دانستند در آن سال ها حواشی زیادی به همراه داشت.

عکس نوشته هایی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده در ادامه می بینید:

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴
0
خدایی از یادگاران شهدا یعنی فرزندان شهدا که این روزها دارند توسط استاندار از کار برکنار میشوند هم حمایت کنید
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴
0
آیا وزارت کشور که معاون امنیتی انتظامی استانداری تهران را به دلیل قصور در ماجرای سفارت عربستان برکنار کرد شهامت برکناری استانداری که به شهدا و مردم همیشه در صحنه انقلابی توهین نمود را دارد ؟
محمدرضا
Germany
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴
0
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴
0
من دارای گرایش اصلاح طلبی بودم تا دیروز اما با این کار استاندار دیگه از ادامه تفکر اصلاح طلبی با چنین مدیرانی خجالت میکشم.البته اصولگرایی را هم با شکل موجودش قبول ندارم. خدا را شکر این شهدا حداقل من در خواب مانده را بیدار کرد.درود بر روشنگرانی که اجسادشان هم چراغ هدایت است.
احسان
دوست عزيز اصولگرايان هم در قول و هم در عمل به راه شهدا اعتقاد و باور دارند بيش از سه دهه بعد از انقلاب اين دفاع از ارزش ها را پاس داشته اند اما اصلاح طلبان وقتي در غبار فتنه 88 گم شدند و ارزش هاي ديني تحقير شد مي بايست در روش و برنامه هاي
اصلاح طلبي موجود تجديدنظر جدي مي كردند اما آن اصرار اين انكارها را بدنبال داشته و خواهد داشت.
ناشناس
قبول که برخی مدعیان اصولگرائی رفتارشون با اصولگرائی بودن یکی نیست ولی برای قضاوت در مورد اصولگرائی باید به اصول مورد تأکید رجوع کنید و ملاک قضاوتتان هم باید محکمات قرآن و سنت معصومین و محکمات سخنان امام خمینی و امام خامنه ای باشه
هر کسی طبق این محکمات گفت و عمل کرد اصولگراست وگرنه نه.
احمد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴
0
آقای استاندار امام حسین نه بومی استان فارس است نه ایرانی فقط سید شهیدان است چه استان فارسی چه غیر استان فارسی آیا به چه دلیل مردم فارس و دنیا به ایشان احترام می گذارند ؟ تازه تنها نام ویاد ایشان ان هم بعد از 1400 سال فاین تذهبون ؟
مسعودی
Germany
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴
0
من اصلاح طلب هستم و با تفکرات اصلاح طلبی به دنیا آمده ام. اما در این واقعه برای استاندار فارس واقعا متاسفم که چنین دیدگاهی دارند. مسئله شهدا مسئله ای حزبی یا جناحی نیست که بشود آنرا مصادره کرد. از آقای روحانی تقاضا دارم فورا بخاطر این گستاخی استاندار فارس را برکنار کرده تا درس عبرتی هم برای بقیه بشود.
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴
0
با سلام
من واقعا برای شهدا ارزش خاصی قایل هستم. از نظر من همه ی مردم ایران فارغ از هر گونه جهت گیری سیاسی باید قدردان شهدا باشند.
اما لازم می دانم نکته ای را خدمت هموطنانم عارض باشم؛ حقیر در جریان تشییع شهیدان غواص در تابستان 94 در تهران بودم و خدا شاهد است که شاهد بهره برداری سیاسی یک گروه خاص از آن شهیدان والا مقام بودم.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴
0
این دولت با توسل به شهدا ،جانبازان،ایثارگران و خانواده های معزز آنها به مسند تکیه زده ،متاسفانه نمی فهمند که اینها ولی نعمتشان هستند.من خجالت میکشم از ریا کاری اینها.شهدا شرمنده ایم،شرمنده .......
رحمان
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴
0
بنده سناخت کاملی از استاندار جناب مهندس افشانی دارم.ایسان یکفرد انقلابی ودوستار خانواده شهدا میباشند ولحظه ورودشان به شیراز به گلزار سهدا رفتند واین بی انصافی است که در مورد ایشان اینگونه قضاوت کنیم.
از روی دلسوزی و اعتقاد راسخی که به خون شهدا دارند مکاتبه کردند واین کار غیر اخلاقی بود که نامه رسمی را در سابت بگذارند
ناشناس
اینکه در بدو ورود به گلزار شهدا رفتند خوب است ولی لازم است که فکرشان و عملشان هم طبق وصیتنامه های شهدا و راه شهدا و گفتار راه امام و رهبر شهدا باشه
متأسفانه دلایلی که در نامه برای تعویق تشییع گفته اند نشان می دهد که اینگونه نیستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴
0
واقعا برای این سایت متاسفم
افشانی غیر فارسی؟
مطمئن باشید این حواشی از جانب دوستداران شهدا هدایت نمیشه
و خاطر نشان کنم که یک خبرگذاری همیشه باید از جانبداری و انحتاط پرهیز کنه
نه به این صورت بچگانه به نقد یک جانبه بپردازد و سعی در تحریک مردم کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴
0
تشييع شهدا قرباني سياست زدگي اصلاح طلبان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴
0
واقعا جاي تاسف دراه كه سايتي با اين سابقه انحرافي بخواد عملكرد شخصيتي برجسته همچون مهندس افشاني را به چالش بكشونه.
اگر متن نامه رو خونده باشيد تنها هدف استاندار از به تعويق انداختن تشييع شهداي كمنام برنامه ريزي بهتر و باشكوهتر اين مراسم بعد از انتخابات بوده و در نكته اي ديگر اينكه اين همه تبليغات مشخص ميكنه شما ها حتي متن رو نخونده و يا اگر هم خوانده باشيد سواد تحليل آن را نداريد. كسي بر شما خرده نمي گيرد چرا كه خرد اجتماعي شما بسيار پايين تر از چنين تحليل هايي است.
خالي از لطف نباشه كه اعلام كنم پيكر شهدا در چند سال گذشته برنامه اي شده براي تبليغات دوستان دلواپسمان.
چونكه معمولا پيكر اين شهدايي كه واقعا مظلوم واقع شدند در زمانبندي هاي مشخص شده مثلا در نزديكي هر نوع انتخابات، راهپيمايي هاي 22 بهمن و ايام اينچنين تشييع ميشه و دليلش هم استقاده از احساسات مردم براي كنترل بهتر بر ايشان و تفكراتشان است.
واقعا شما رو به كمي تفكر كردن دعوت مي كنم.
دانشجو
تشییع شهدا اگه نزدیک انتخابات نباشه کی باشه؟
اگه نزدیک انتخابات که برخی مدعیان اصولگرایی و اصلاح طلبی رفتارشان با گفتارشان فرق می کند شهدا را تشییع نکنیم کی تشییع کنیم؟
اگه نزدیک انتخابات از راه شهدا از وصیتنامه شهدا از امام شهدا نگوئیم کی بگوئیم
اگه از نظر شما از آرمان های شهدا گفتن بهره برداری سیاسی هست بگذار باشد که خیلی بهتر از عدم بهره برداری هست
بزرگترین بهره برداری سیاسی از شهدا را امام خمینی کرد که انقلاب اسلامی را بنیان نهاد و رژیم فاسد و نوکر آمریکا و صهیونیست را بر انداخت با بهره برداری سیاسی از شهدای اسلام از صدر تا سال 42 و تا سال 57
چرا بهره برداری سیاسی از شهدا در راه شهدا نکنیم؟؟؟؟؟
چرا؟؟؟؟؟
ناشناس
شما هم که مثل اقای روحانی به هر مخالفی انگ بی سوادی میزنی.....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴
0
اون آقا یا خانمی که گفتن فرزندان شهدا توسط استاندار دارن اخراج میشن می تونین برای چی اخراج میشن
میشه توضیح بیشتر بدین؟
من خودم هم اصلاح طلب هستم اگه استاندار اینجور حرفایی زده .......
حامد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴
0
درود بر افشاني
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴
0
اينهم از افكار نماد اصلاح طلبي در فارس نسبت به شهداي عزيز
چشم دلتون روشن اصلاح طلبا!
حمید
Japan
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴
0
واقعا جای اون دکتر احمدی خالیه با همه انتقاداتش راضی نشد به علیه نهادهای ارزشی و ارزشها به موضع گیری وادارش کنند... خدا یارش باشه هر جا هست
علِِِِِِِِِِِِـــــــــــــــــــــــــیرضا
Germany
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴
0
این بدان شیرازه عقده ای که فقط حرف دروغ در جامعه ترویج می کنی . استاندار فارس در اولین روزی که از تهران برای تودیع و معارفه آمدند شیراز با ریئس بنیاد شهید و وزیر محترم کشور بر سر مزار شهدا رفتند و جناب استاندار خودش بسیجی دوران دفاع مقدس هستند . این عکس و اقترا های که شما در سایت تون راجع به اقای مهندس افشانی زدید به ناحق است و واگذارتون می کنم به خدا و نفرین مادرهای شهدای عزیز که در جهت بهره برداری سیاسی خود که انشاالله دعای خیر مادر شهدا و مردم عزیز استان فارس بدرقه استاندار محترم می باشد.
تقوی
علیرضا جون باشه شیرازه بد!
اما نامه رسمی استاندار ک هست
مواضع دلچسبش ک هست

استاندار بومی میگه شهید گمنام بومی نیست!!!
آخه قربون سوادت مهندس افشانی شهید گمنام اگه هویتش معلوم بود ک گمنام نبود
علیرضا
Germany
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴
0
جناب افشانی استاندار محترم در استان فارس گفتند من فقط با خدای خود معامله می کنم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴
0
فقط تاسف شهدا شرمنده ايم
فارسی متعصب
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴
0
متاسفم برای فارس مظلوم. که یک غیر بومی با همشهریاش همه کاره فارس شدند.(دادستان فارس، روابط عمومی استاندار، اایت الله رزمجو، رئیس ارتباطات و فناوری و ............) متاسفم.
چنگیز
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴
0
آفرین بر مهندس افشانی که مقتدرانه نظر عامه مردم را بیان نمودنند. ایشان وتمام طرفداران دولت خاک پای شهدا هستند ومهندس افشانی هنگامیکه در جبهه سوسنگرد بودنند این افرادی که ایشان را متهم میکنند کجا بودنند.گروهی خاص خودرا اصل انقلاب میدانند وخود حکم میدهنند واجرای حکم میکنند.البته شما که پایبند به انقلاب وشهدا هستید چرا نامه رسمی را در خبرگزاری بی طرفتان!نمایش داده اید
ناشناس
نظر عامه مردم در مراسم های تشییع در سراسر استان و روز آخر در شیراز مشخص میشه
ناشناس
از بودند نگوئید از هستند بگوئید
هستند ایشان در دلایلی که در نامه گفتند مشخصه
ناشناس
نظر ایشون نظر عامه بدخواهان نظام بود ف باید بدونیم طلحه و زبیر هم زمانی در صف پیامبر می جنگید و به سیف الاسلام معروف شد اما دیدیم عاقبت او را که چگونه خط و مسیر خود را عوض کرد
مطلع
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴
0
در جواب اقا یا خانمی که گفته اند درباره برکناری فرزندان شهدا توضیح بدین باید بگم که طی یک ماه گذشته وصالی فرماندار پاسارگاد- شریفی معاون فرماندار پاسارگاد- دمیری بخشدار خرمبید و شفیعی بخشدار خنج که همگی فرزند شهید هستند با حکم استاندار از کار برکنار شده اند
زهرا راضی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴
0
باسلام ....
اقای افشار
جمعیت رو دیدی ؟؟؟؟ الحمدلله...پس اشتباه کردی داداش ...
بگو ببخشید ....دیگه هم ازین حرفای نسنجیده نزنید لطفا ...حالا از هر گروه و جناهی که هستی باش ...نگران نباش شهدا میبخشندت
چون خیلی بزرگوارند
تقوی
لایک

البته اگه روی عذرخواهی داشته باشه و البته اگه بهش اجازه عذرخواهی بدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴
0
شهدا شرمنده ایم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴
0
شماها که فقط دنبال هوچی گری و شلوغ بازی هستید. اگه نامه افشانی رو کسی یک بار خونده باشه میفهمه که چند بار با احترام به شهدا یاد می کنه. منکر بی سیاستی و اشتباهش نیستم ولی شما برای اثبات خودتون دنبال حذف دیگران هستید. فقط. و همین افکار حذف کردن و غرور هست که ناامیدی رو در جامعه زیاد می کنه. اگه کسی هم انتقاد کنه میگید مشکل اعتقادی داره ولی بخدا هیچکدومتون نمیتونید ثابت کنید ارادت من منتقد به رهبر و نظام از شماها کمتره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴
0
سلام

خیلی خیلی متاسفم که استاندار استان فارس ایشونه

چه تناقض قشنگیه

مدعیان شهدا مانع ورود شهدا میشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴
0
با این شانتاژ تبلیغاتی به هدفتان نخواهید رسید مردم فارس در هفتم اسفند دوباره به این هجمه ناجوانمردانه به استاندار مردمی وهمرزمان شهیدش پاسخ محکمی خواهند داد. و یک بار دیگر تشت رسوایتان از روی بان خواهد افتاد
ناشناس
روی بام نه بان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴
0
به نام خداوند بخشنده ی مهربان

آهای مسلمانان، برادران و خواهران عزیزان و بزرگواران سؤالی از شماها و از خودمان دارم:

آیا معنای آیه ی شریفه ی " اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّار رُحَماءُ بَینَهُم " (سورۀ مبارکۀ فتح آیۀ 29 )این کارها و این جنجالهاست؟!!

معنای آیه ی شریفه ی " وَاعتَصموا بِحَبلِ اللهِ جَمیعاً ولا تَفَرقوا "( 103 سوره آل عمران)همین است؟!!

آیه ی شریفه ی " إِنَّ هذِهِ أُمَّتُکُمْ أُمَّةً واحِدَةً وَ أَنَا رَبُّکُمْ فَاعْبُدُونِ " (انبیاء/91) چطور؟!!

یادمان نرود که دشمن زیاد داریم تا برای این تفرقه های ما شادیها کنند و توی دلشون قندها آب کنند، دور از هواهای نفسانی تفکر کنیم و ببینیم آیا شهدا و امام شهدا که مکرر سفارش به وحدت می کردند با این اعمال و برخوردهای ما شاد و راضی می شوند ؟! یا ...

گریه ی تآسف بار دارد ... به کجا می رویم ما؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴
0
باهمه سياسي با شهداي عزيز هم سياسي بابا خودتون را جمع كنيد ما هرچه داريم از اين شهداي عزيزه