کد خبر: ۸۲۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۲۲ دی ۱۳۹۴

نرگس زارهای نوآباد مُهر به منطقه گردشگری تبدیل می شود

برداشت گل هرروز انجام می‌گیرد و به شهرهای شیراز، اصفهان، تهران، اهواز و تبریز ارسال می‌شود و به دلیل مسافت راه مجبور هستیم بیشتر گل‌ها را به شیراز ارسال کنیم درصورتی‌که در تبریز به قیمت بهتری از ما خریداری می‌کنند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از عصر مُهر، ابراهیم فیروز کشاورز موفق از روستای نوآباد شهرستان مُهر در گفتگوی اختصاصی به خبرنگار ما گفت: منطقه‌ای که در آن قرار داریم نرگس زارهای روستای نوآباد بخش اسیر از توابع شهرستان مهر است که بیش از 12 هکتار مساحت این نرگس زارها است.

درگذشته در همین مکان بیش از 85 هکتار زمین نرگس زار بوده است که به علت کشاورزی و سم از بین رفته است و تنها 12 هکتار از آن باقی‌مانده است.

برداشت گل هرروز انجام می‌گیرد و به شهرهای شیراز، اصفهان، تهران، اهواز و تبریز ارسال می‌شود و به دلیل مسافت راه مجبور هستیم بیشتر گل‌ها را به شیراز ارسال کنیم درصورتی‌که در تبریز به قیمت بهتری از ما خریداری می‌کنند.

از مسئولین خواهشمندیم که همکاری لازم با ما و دیگر کشاورزان داشته باشند چون هم‌اکنون در این زمین چاه آب وجود ندارد و هیچ‌گونه حصار کشی هم ندارد این زمین‌ها و مرتب می‌بینیم که گوسفندان به این زمین و نرگس زارها وارد می‌شوند و خرابی گل‌ها به وجود می‌آورند.

گل نرگس بسیار ظریف است و دوست دارم که شهروندان از شهرستان و حتی شهرستان‌های هم‌جوار برای بازدید در این نرگس زارها حضور یابند و از عطر و زیبایی این نرگس زارها لذت ببرند.

در حال حاضر من برای این نرگس زارها به دلیل نداشتن چاه آب، آب خریداری می‌کنم و اگر این زمین آب و چاه داشته باشد مطمئناً محصول بهتری خواهد داد.

این نرگس زارها متعلق به همه مردم است و من در این روزها مسئولیت نگهداری از این منطقه و گل‌ها را بر عهده‌دارم و درگذشته این نرگس زارها در اختیار دیگران بوده است.

در این منطقه سه نوع گل از خانواده نرگس سبز می‌شود که شامل "نرگس شهلایی" و " نرگس مسکین" و دیگری "نرگس هفت زرده است" و در حال حاضر نرگس مسکین به علت کشاورزی و گاوآهن از بین رفته است.

این زمین که نرگس زارهای آن باقی‌مانده است به دلیل این است که در آن کشاورزی و سم‌پاشی انجام نمی‌شود.

در سال گذشته در همین روستای نوآباد جشنواره گل نرگس برگزار شد و فرماندار، بخشداران و دیگر مسئولین شهرستان حضور داشتند و من را تشویق به خرید این زمین کردند که بعد از همان جشنواره این زمین را خریداری کردم و دوست دارم این مکان را احیاء و به یک منطقه گردشگری تبدیل کنم.

دوست دارم این گل‌ها را تکثیرکنیم که این آثار فرهنگی از بین نرود و از همه مسئولین می‌خواهیم که همکاری لازم در این زمینه با ما داشته باشند.

این منطقه و شهرستان ازلحاظ آب و هوایی یک منطقه گرم و خشک است و فاقد منطقه گردشگری است و دوست دارم این منطقه به یک منطقه گردشگری تبدیل کنم که شهروندان و جوان این منطقه در فصلی که نرگس زارها گل‌دهی دارند بتوانند از این نرگس زارها استفاده لازم را ببرند.

در همان اوایل برداشت به علت نداشتن چاه و آب متأسفانه گل‌ها به مرحله برداشت نمی‌رسند و اگر این مشکل آب این زمین‌ها حل شود ما می‌توانیم این گل‌ها کیلویی 200 هزار تومان هم بفروشیم که متأسفانه فروش گل‌ها عقب می‌افتد و هم‌اکنون کیلویی 30 هزار تومان خریداری می‌شود.

به قول خود افرادی که در شهرها از ما گل خریداری می‌کنند می‌فرمایند که مرغوبیت، بو و ماندگاری گل‌های نوآباد شهرستان مُهـر از بقیه گل‌ها بهتر است.

در حال حاضر نزدیک به یک ماه است که این نرگس زارها به گل نشته اند اما تاکنون هیچ‌کدام از مسئولین حتی برای از این نرگس زارها نیامده‌اند و انتظار ما است که مسئولین بازدید کنند از این منطقه و نرگس زارهای نوآباد.

پایان پیام/


سالاد

نظرات بینندگان