کد خبر: ۸۲۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۲۴ دی ۱۳۹۴

شهرستان رستم دومین ایستگاه عاشقانه شهدای گمنام در فارس + عکس

مراسم استقبال از شهدای گمنام در شهرستان رستم و شهر مصیری از ابتدای خیابان 20 متری آغاز و تا مسجد جامع شهر ادامه داشت.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از نورآنلاین، مردم شهرستان رستم با استقبال از شهدای گمنام با آرمان های شهدا و امام شهدا تجدید میثاق کردند. شهرستان رستم را می توان دومین ایستگاه شهدای گمنام عنوان کرد. پیش از این شهدا در شهرستان ممسنی مورد استقبال مردم قرار گرفته بودند.

کاروان شاهدین بصیر از امروز در مسافت چهارهزار کیلومتری استان فارس از شمال تا جنوب تشییع می‌شوند. این کاروان یکم بهمن ماه‌ از دروازه قرآن شیراز به سمت تهران حرکت می کند.
پیکرهای پاک این شهدای گمنام در سه ماه اخیر در مناطق عملیاتی فاو، مجنون، شرق دجله و زبیدات عراق کشف شده اند. پیکر مطهر این شهدا مربوط به عملیات‌های والفجر8، خیبر، بدر، محرم، والفجر یک هستند.

تشییه شهدای گمنام در شهرستان رستم

تشییه شهدای گمنام در شهرستان رستمتشییه شهدای گمنام در شهرستان رستم

 
گفتنی است فرماندار رستم به مناسبت این رخداد عظیم فرهنگی بیانیه ای صادر کرد اسفندیار احمدی منش نوشت: شهادت، باب گشوده پروردگار برای قرب الی الله است وساکنین آن کبوتران خونین بالی هستند که درکوچ معنویشان به سمت "عند ربهم یرزقون"به آسمان دل زمینیان  سر می زنند و معنویت و معرفت را روزیشان می سازند ؛ این نعمتی است که برای آن باید سجده شکر به درگاه حق به جای آورد.                                 

در ادامه آمده است: به یقین حضور شهدای گمنام که قریب 30سال از زمان شهادتشان  میگذرد ،  توفیق عظیم الهی برای مردم این خطه دلاورخیز وشهید پرور بود، که از سوی خود شهیدان به ما هدیه گردید.حضور بی مانند و غیر قابل توصیف مردم ولایتمدار رستم درمراسم استقبال و تشییع پیکرهای مطهر شهدا نشانه قلوب پاک و خدایی این مردم و عشق و ارادتشان به شهدا، نظام و  ولایت بود که اجر و پاداش آن  در نزد خداوند  و پیامبر (ص) و خود شهدا محفوظ خواهد ماند.                                                      

 بر خود واجب میدانم به عنوان خدمتگزار کوچک این مردم شهید پرور و متدین ، صمیمانه از حضور حماسی پرشور و کم نظیر و بی سابقه همه اقشار مردم خصوصاً خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، آزادگان سرافراز، امام جمه محترم و روحانیت معزز، فرهنگیان، دانش آموزان، بازاریان،کسبه، کارکنان دولت ،دانشگاهیان،کشاورزان،عشایر،صنعت گران،بسیجیان ،نیروهای نظامی و انتظامی،مدیران شهرستان و فرماندهی محترم حوزه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان که در مراسم استقبال و تشییع از پیکر مطهر شهدا که باعث خلق صحنه های زیبای عشق به شهدا و امام و انقلاب گردید تقدیر و تشکر نمایم.                                            

فرماندار در پایان معتقد بود: حقیقتاً این مردم با این استقبال و بی نظیر خود از شهداء نشان دادند که فرهنگ ایثار وشهادت روز به روز در وجود آنها زنده تر و پایدارتر خواهند ماند.درست است که پیکر مطهر آن عزیزان سالها در غربت بر روی زمین مانده بود اما  انشاءالله در این خطه از سرزمین اسلامی که همیشه بوی ایثار وشهادت میدهد  قطعا غریب نخواهند بود.          


سالاد

نویسنده :
مهدی پور
نظرات بینندگان