کد خبر: ۸۳۲۶۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۴ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
مدیرکل سابق اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس:

کسی که شورای نگهبان را قبول ندارد، چرا ثبت نام می کند؟/ رد پای هاشمی در فتنه وجود دارد/ نظرم درباره فتنه همان نظر رهبری است

علاء الدین کراماتی گفت: به اجبار مسئولیت ستاد استقبال از رئیس جمهور در سفر به شیراز را پذیرفتم.

کسی که شورای نگهبان را قبول ندارد، چرا ثبت نام می کند؟/ رد پای هاشمی در فتنه وجود دارد/ نظرم درباره فتنه همان نظر رهبری استبه گزارش سرویس سیاسی شیرازه، بسیج دانشجویی استان در طرحی ابتکاری اقدام به راه اندازی پاتوقی تحت عنوان «مطالبه دانشجویان» سعی در کمک به مشارکت حداکثری و خنثی کردن توطئه دشمنان با تکیه بر بی طرفی و عدم تعلق خاطر به جریانات و طیف های سیاسی از کاندیداهای انتخابات مجلس و خبرگان دعوت می کند تا با حضور در جمع دانشجویان  و پاسخ به سوالات آن ها، جامعه دانشجویی با دیدگاه های خود پیرامون موضوعات مختلف آشنا کنند.

تاکنون جعفر قادری، علی احمدی و ابراهیم عزیزی و همچنین آیت الله کلانتری و آیت الله موحد در پاتوق مطالبه دانشجویان بسیجی دانشگاه های شیراز حضور پیدا کرده اند.

غریو نوشت: ششمین پاتوق مطالبه دانشجویان بسیجی دانشگاه های شیراز روز پنج شنبه 8 بهمن ماه با حضور علاءالدین کراماتی، مدیرکل سابق اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس برگزار شد.

 علاءالدین کراماتی در ابتدای این برنامه با بیان این که با حضور در این برنامه دوران دانشجویی و فعالیت در بسیج دانشجویی خودم زنده شد، گفت: امیدوارم به روزهایی که همه مردم ایران با هم بودند، برگردیم. آن روز ها کسی جدا از کسی نبود همه با هم انقلاب کردند و جنگیدند و خون دادند.

مدیرکل سابق اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس با اشااره به این که برجام حاصل کاغذ پاره خواندن قطع نامه ها بود، اضافه کرد: از هر کسی بپرسید برجام را مثل صلح حدیبیه اتفاق خوشایندی نمی داند. وقتی قطع نامه ها کاغذ پاره شد قطعا بعدش برجامی اتفاق می افتد. می توانستیم در زمینه برجام با تدبیر بهتر در این دام ها نیفتیم.

وی با بیان این که فساد پاشنه آشیل نظام جمهوری اسلامی شده است، افزود: سیستم اقتصادی و نظارتی خوب نداشتیم یا اگر داشتیم خوب اعمال نکردیم. باید یک سری قوانین در مجلس وضع شود تا چنین اتفاقاتی نیفتد و مردم دچار یاس نشوند. این خوشایند من ایرانی نیست که کسی بگوید اموال من 22 میلیارد یورو است کسی که نه ارثی به او رسیده و نه تلاشی کرده است.

کراماتی با بیان این که من وامدار هاشمی و نه هیچکس دیگر نیستم، تصریح کرد: هاشمی نزدیک ترین فرد به امام بود، نزدیک ترین فرد به رهبری است و رئیس تشخیص مصلحت نظام است اما وقتی او دلش برای نظام نمی سوزد دیگر از چه کسی توقع می رود که دلسوزی کند؟

وی به اندیشه های احمدی نژاد اشاره کرد و اظهار کرد: اندیشه های احمدی نژاد خصوصا اندیشه های اقتصادی دولت وی را هیچ گاه قبول نداشتم.احمدی نژاد به حرف اقتصاددان ها اهمیتی نمی داد. باید از ظرفیت اساتید اقتصادی استفاده می کرد.

کراماتی با بیان این که به اجبار مسئولیت ستاد استقبال از رئیس جمهور در سفر به شیراز را پذیرفتم و این را اصلا قبول نداشتم، گفت: وقتی رئیس جمهور به شیراز آمد من رئیس استقبال بودم اما به اجبار این را پذیرفتم. در همان زمان مصاحبه ای کردم که گفتم بسیار متاسفم که هنوز ستاد استقبال از رئیس جمهور را داریم چرا که امام علی علیه السلام در سفرشان به ایران این کار را نکوهش کردند.

کراماتی در پاسخ به سوالی در مورد تغییرات اتوبوسی در دولت، با اشاره به این که نقد من به دولت احمدی نژاد استفاده نکردن از تخصص افراد بود، تصریح کرد: هر کسی که شایستگی دارد باید بیایید می خواهد با اتوبوس بیاید یا فردی.

وی در پاسخ به سوالی در مورد این که جریانی خاص شورای نگهبان را ابزاری قبول دارند و اگر رد صلاحیت بشوند این شورا را تخریب می کنند، بیان کرد: شورای نگهبان مقدس است اما معصوم نیست؛ کسی که شورای نگهبان را قبول ندارد اصلا چرا ثبت نام می کند؟

کراماتی با اشاره به این که گروهی از اصلاح طلبان و اصولگرایان پاک هستند ولی غالب آن ها منفعتی اند، اظهار کرد: کسی به فکر ایران نیست. اصلاطلبی را می شناسم که هزار برابر من از اصلاح طلبی سود برده اما حالا برای اصولگرایان مشاوره می دهد. در زمانی احمدی نژاد هر کسی پست گرفت به او نزدیک بود و حالا هم همین طور است.

مدیرکل سابق اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس در پاسخ به سوالی که آیا خاتمی، موسوی و کروبی را اصلاح طلب می دانید، گفت:در سال 88 به موسوی رای دادم و قبلش هم به هاشمی در صورتی که آن زمان هاشمی اصلاح طلب نبود.

وی ادامه داد: موسوی باید وقتی که دید دارد به نظام ضربه وارد می شود عقب می کشید؛ اگر موسوی دوباره می آمد هرگز نه به او و نه به احمدی نژاد رای نمی دادم. نظر من درباره فتنه مثل نظر رهبری است.

کراماتی در پاسخ به سوالی که آیا نظر رهبری را تعبدی قبول می کنید، اضافه کرد: تعبدی قبول می کنم و این وظیفه شرعی من است چرا که ایشان از نظر شرعی ولی هستند و خیلی از احکام را تعبدی پذیرفته ام.

یکی از دانشجویان در ادامه پرسید، شما چه اصلاح طلبی هستید که سران خود را قبول ندارید؟ شما دائم در مورد اسلامی بودن اقتصاد صحبت می کنید، دائم دولت احمدی نژاد را متهم به اختلاس چند هزار دلاری می کنید در صورتی که در همین دولت جریان کرسنت اصلا روشن نیست. شما شعار های خوبی می دهید مثل دولت روحانی که با شعار آمد و قرار بود 100 روزه مشکلات اقتصادی مردم را حل کند که هم چرخ سانترفیوژها بچرخد و هم چرخ اقتصاد که الحمدلله هر دو را فلج کردند. شما هیچکس را قبول ندارید هم فکران شما وقتی به دانشگاه می آیند به جای درود بر امام، درود بر خاتمی و موسوی می فرستند.

کراماتی در پاسخ به صحبت های این دانشجو، تصریح کرد: درکار بد مصلحت آن است که مطلق نکنیم و اگر در زمان خاتمی دزدی شده باید پیگیری شود. من مدیون مادی و معنوی هیچ کس نیستم و با تلاش خودم به اینجا رسیده ام.

وی در پاسخ به سوالی درباره شخصیت های سیاسی، گفت: هاشمی حالا اصلاح طلب شده است و از شخصیت های اصلاح طلب، عارف و دعایی را آدم پاکی می دانم.

کراماتی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا حجاریان را به عنوان تئوریسین اصلاح طلبان قبول دارید، گفت: حجاریان آدم متفکری بود در دستگاه امنیتی ایران هم مسئولیت داشته است. حجاریان کارهای خوب و بد زیادی هم انجام داده است اما تفکراتش را در مورد دین قبول ندارم.

علاء الدین کراماتی در پاسخ به سوالی درباره حصر سران فتنه و نقش هاشمی در فتنه 88، افزود: من هر چه که به نفع نظام باشد را می پذیرم و حصر را هم می پذیرم. وقتی همه جا رد پای هاشمی در فتنه است، چرا رئیس تشخیص مصلحت نظام است؛ پسر هاشمی به زندان رفت چرا با خودش سکه برد قانون پسرش را به زندان برد خودش را هم به زندان ببرد مگر چه کسی است؟

وی ادامه داد: رهبری با کسی تعارف ندارد و همه چیز را طبق مصلحت انجام می دهند ایشان می خواهند فتنه را جمع کند و ما نباید به آن دامن بزنیم

کراماتی تصریح کرد: هر کسی که مخالف نظام باشد باید شدیدا با او برخورد شود و فرقی هم نمی کند که چه کسی باشد خواه هاشمی یا هر کس دیگری!

مدیرکل سابق اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس همچنین درباره وضعیت اقتصادی کشور گفت: در دوران هاشمی، خاتمی، احمدی نژاد و روحانی به این مسئله که اقتصاد ما بر معیشت مردم تاثیر گذاشته است توجهی نشده. ما کشوری هستیم که با آسیای مرکزی، قفقاز، عربستان و کشورهای دیگر راه خاکی داریم و می توانستیم استفاده های اقتصادی زیادی را بکنیم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد برخورد دولت با منتقدان، اظهار کرد: من هم تعجب می کنم که چرا روحانی در برخورد با بعضی از مسائل این گونه برخورد می کند!

کراماتی در مورد برجام نیز گفت: برجام حق نبود اما کاری نمی شود کرد.

علاء الدین کراماتی در پایان در پاسخ به سوالاتی که به صورت یک کلمه ای پرسیده شد به شرح زیر جواب داد:

سوال: «فقر»؟ جواب: «فحشا»

سوال: «یتیم»؟ جواب: «درماندگی»

سوال: «انقلاب»؟ جواب: «رهرو»

سوال: «رهبر انقلاب»؟ جواب: «ولایت»

سوال: «هاشمی»؟ جواب: «متحیر»

سوال: «علی لاریجانی»؟ جواب: «مصلحت اندیش»

سوال: «ضرغام صادقی»؟ جواب: «طرد شده»

سوال: «آیت الله ایمانی»؟ جواب: «نائب»

سوال: «مهندس افشانی(استاندار فارس)»؟ جواب: «جایگزین برادرم»

سوال: «علاء الدین کراماتی»؟ جواب: «دوست دارد همین طور بماند»

سوال: «عارف»؟ جواب: «معتدل»

سوال: «جنتی»؟ جواب: «قاطع»

سوال: «ذوالانوار»؟ جواب: « نماینده ای برای تمام فصول»

سوال: «بسیجی»؟ جواب: «حیثیت»

کراماتی در پایان درباره پاتوق مطالبه فعالین بسیج دانشجویی دانشگاه های شیراز گفت: فکر می کردم خیلی اذیتم کنید ولی برخوردتان محترمانه بود.


سالاد


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
از شیراز
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
0
سلام .اقای کراماتی این سخنان را رد کرده و گفته پاتوق سخنان مرا تحریف کرده است
قلی
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
0
با سلام.
آقای کراماتی این مطالب را تکذیب کرده اند. لطفاً فایل صوتی صحبت های ایشان را منتشر کنید. ممنون.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
0
کراماتی اهل مزاح هستند ایشان که وابسته به جریان .... هستند چرا ادا در می اورد
ید ملت
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
0
واقعا حق شما را خوردن شما تا حالا کجا بودید .......بخدا اگر هاشمی نبود این نظام هم نبود جای حضرت امام خمینی واقعا خالی که ثابت شود اگر امثال هاشمی و خامنه ای ها نبودن چه بر سر این نظام امده بود لطفا... اگر کاری بلند نیستید لطفا سکوت کنید.....