کد خبر: ۸۳۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۴

امام جمعه موقت سپیدان: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن ادای دین به شهدا است

در فرهنگ اسلام و بخصوص تشیع، ارزشمندترین و گرانبهاترین حرکت، شهادت است. شهید کسی است که با نثار جان خود، درخت اسلام را آبیاری کرده و فساد را ریشه کن می‌کند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از مارگون، حجت‌الاسلام ارودا امام جمعه موقت شهرستان سپیدان و رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سپیدان در خصوص گرامیداشت یاد شهدا در ایام دهه پر فروغ فجرگفت:شهدا برکت نظام هستند شهادت، اوج تعالی انسان است. در فرهنگ اسلام و بخصوص تشیع، ارزشمندترین و گرانبهاترین حرکت، شهادت است. شهید کسی است که با نثار جان خود، درخت اسلام را آبیاری کرده و فساد را ریشه کن می‌کند

حجت‌الاسلام ارودا با بیان اینکه شهدا در قله کمال و جایگاه رفیعی قرار دارند که انبیاء و اولیا به آن غبطه می‌خوردند، اظهار داشت: جایگاه شهدا آن‌قدر عظمت دارند که خدای متعال تعبیر عند ربهم دارد.

وی با اشاره به اینکه مقام شفاعت از آن شهدا است، افزود: خداوند به شهدا اجازه می‌دهد که شفاعت کنند، در روایت آمده است که شهید حداقل 70 نفر از خانواده خود را می‌تواند شفاعت کند.

 امام جمعه موقت شهرستان سپیدان  عنوان کرد: شهید هر چه را داشته به خدا تقدیم کرده و خدا هر چه را دارد به شهید داده است؛ خداوند دو قطره را دوست دارد یک قطره اشکی که از چشم مؤمن در دل شب از خوف خدا بر زمین ریخته می‌شود و قطره خونی که از شهید بر روی زمین می‌ریزد.

حجت‌الاسلام ارودا بیان کرد: ما مدیون خون شهدا هستیم، عظمت، بزرگی و سربلندی ایران اسلامی به برکت خون شهیدان است و بدانیم امروز اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و حضور باشکوه مردم درصحنه‌ها به برکت خون شهدان است.

وی تصریح کرد: اگر امروز مردم در راهپیمایی 22 بهمن شرکت می‌کنند و در انتخابات به یک وظیفه خود عمل می‌کنند می‌خواهند در برابر شهدا ادای دین کنند.

وی خاطرنشان کرد: با بیان اینکه یکی از کارهای بسیار مهم این است که آثار به‌ جامانده از شهدا را به‌ عنوان یک گنجینه معنوی حفظ کنیم، افزود: امروز پدر و مادر شهدا، وصیت‌نامه، خاطره شهدا و زندگی نامه شهدا آثار شهدا است که این آثار گنجینه‌های معنوی انقلاب اسلامی به شمار می‌رود که باید از این گنجینه استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام ارودا گفت: آثار شهدا سرمایه‌های عظیمی است که باید این سرمایه را حفظ کنیم، بهترین خاطره‌ای که در ایام‌الله دهه فجر می‌توانیم داشته باشیم، خاطره شهیدان است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سپیدان  اظهار داشت: بهترین کلامی که در ایام‌الله دهه فجر می‌توانیم برای مردم داشته باشیم کلام و پیام شهیدان و وصیت‌نامه شهیدان است، در ایام دهه فجر باید وصیت‌نامه شهدا به‌ عنوان گنجینه‌های معنوی به‌ جامانده از شهیدان موردتوجه قرار گیرد.

نظرات بینندگان