کد خبر: ۸۴۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۴

فرمانده انتظامی جهرم: شرکت های بازاریابی باید از سازمان صنعت، معدن و تجارت مجوز فعالیت بگیرند

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم با اشاره به مراجعات مکرر شهروندان به پليس فتا و سوالاتی در خصوص شرکت های بازاريابی شبکه ای و تفاوت های آن با شرکت های غيرمجاز هرمی، مطالبی بيان کرد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه سرهنگ عبدالعظيم انصاری در گفتگو با خبرنگار پسین جهرم گفت: در پی مراجعه شهروندان عزيز و پرسش های متداول آنان، لازم است مطالبی در اين خصوص بيان شود، از جمله اينکه بعضی از  کارکنان شرکت های بازاريابی جهت جلب مشتری عنوان می کنند که شرکت آن ها تحت نظارت پليس فتا است در حالی که اين موضوع کذب محض بوده و اين شرکت ها زیر نظر سازمان صنعت، معدن و تجارت فعاليت می کنند و چنانچه مشتريان قصد دارند از صحت فعاليت قانونی شرکت و يا نمايندگی آنها اطلاعی حاصل کنند، به سايت آن سازمان و يا به صورت حضوری به سازمان صنعت، معدن و تجارت مراجعه کنند.


وی افزود: شرکت های هرمی با شرکت های بازاريابی شبکه ای دارای تفاوت های بسياری بوده و شرکت های بازاريابی شبکه ای،  دارای مجوز از سازمان صنعت و معدن هستند؛ در حالی که شرکت های هرمی فاقد اين مجوزند.

فرمانده انتظامی جهرم با اشاره به اینکه در شرکت های بازاريابی، خريد و فروش جنس به صورت واقعی بوده؛ اما در شرکت های هرمی اين جنس ها صوری هستند، فعاليت های مالی شرکت های بازاریابی را از طريق سيستم بانک کشور عنوان کرد که اين موضوع در  شرکت های هرمی رعايت نمی شود.

به اعتقاد سرهنگ انصاری، در بازاريابی شبکه ای، چيزی به عنوان حق عضويت و گردهمايی های بی دليل وجود ندارد؛ اما در شرکت های هرمی، به دلايل مختلف بدون رعايت جوانب شرعی و قانونی اين اقدام متصور است.

فرمانده انتظامي شهرستان جهرم به افرادی که تمايل به فعاليت در شرکت های بازاريابی شبکه ای دارند، توصيه کرد: به نشان بازاريابی شبکه ای شرکت، مجوز صنعت، معدن و تجارت و نماد اعتماد الکترونيک آن توجه کنند.

وی گفت: پس از دريافت آموزش نيازی به حضور مکرر در گردهمايی ها نيست و بايد دقت کرد چيزی غير از آموزش در خصوص آن شرکت ارائه نشود، در غير اين صورت حتماً مراتب را با پليس در ميان گذاشت.

نظرات بینندگان