کد خبر: ۸۴۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۴

وعده مدیرعامل مخابرات فارس برای حل مشکلات خدمات ارتباطی روستاهای کوار

در جلسات متعددی که با دو اداره کل ICT و تنظیم مقررات استان فارس دارم، مشکلات پوشش تلفن همراه و اینترنت روستاهای کوار را مطرح و پیگیری می کنم.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از بهارکوار، علی اصغر روزگار مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات استان فارس در حاشیه جلسه تودیع و معارفه رئیس اداره مخابرات شهرستان کوار در گفتگو با خبرنگار بهارکوار و در پاسخ به این سؤال که چرا بسیاری از روستاهای شهرستان کوار از وضعیت آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت مطلوبی برخوردار نیستند، گفت: پوشش ارتباطی تلفن همراه روستاها زیر نظر شرکت مخابرات نیست و مربوط به اداره کل تازه تأسیس ICT و اداره کل تنظیم مقررات می باشد که زیر نظر مستقیم وزارت خانه می باشند و در استان فارس نیز این ادارات وجود دارد.

روزگار تصریح کرد: خدمات ارتباطی به روستاها از محل اعتبارات دولتی خدمات اجباری (USO) تأمین می شود و دولت برای پوشش خدمات ارتباطی به روستاها، این اعتبار را در اختیار دو اداره کل ICT و تنظیم مقررات قرار می دهد و آنها یا خود اقدام به خدمات رسانی می کنند و یا آن اعتبار را در اختیار شرکت مخابرات می گذارند تا خدمات مربوطه را انجام دهد.

مدیرعامل مخابرات فارس افزود: در خصوص اینترنت روستاها نیز اعتبار لازم بایستی از طریق دولت و این دو اداره کل تأمین شود، منتهی از آنجایی که شرکت مخابرات فارس این کار را در گذشته آغاز کرده است، سعی می کنیم این روند را ادامه دهیم و اینترنت موردنیاز روستاها را تأمین کنیم.

روزگار در خصوص پوشش اینترنت همراه (3G و 4G) در روستاها نیز گفت: با توجه به اینکه در حال خدمات رسانی اینترنت ADSL به روستاها هستیم، پوشش هر دو نسل اینترنت ADSL و همراه (3G و 4G) به روستاها توجیه اقتصادی ندارد و سعی می کنیم پوشش اینترنت همراه روستاها را از طریق آنتن های WiFi محلی (یک آنتن برای تمام روستا) تأمین کنیم.

مدیرعامل مخابرات فارس افزود: در خصوص روستاهای شهرستان کوار نیز که پوشش ارتباطی مناسبی ندارند، در جلسات متعددی که با دو اداره کل ICT و تنظیم مقررات دارم، مشکل این روستاها را مطرح و پیگیری می کنم.

شایان ذکر است بسیاری از روستاهای شهرستان کوار از جمله فرود، ارباب سفلی، نوروزان، دشتک، قصراحمد، قصیرا، آباده، هورباف، دره عسلویه، لهکویه، انجیره، قلعه نو مظفری، زیجرد، مجموعه محمودآباد، قنات، دهداری، جلال آباد، همدم آباد، خورگان، حسن آباد و هکوان از پوشش تلفن همراه و اینترنت مطلوبی برخوردار نیستند و این مسئله، مشکلات زیادی را برای روستانشینان کوار به وجود آورده است.

نظرات بینندگان