کد خبر: ۸۵۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
مسئول اتاق اصناف شهرستان سپیدان:

مردم نگران میوه شب عید نباشند/ 10 جایگاه عرضه موقت میوه در سپیدان راه اندازی می شود

کاظم شاه حسینی مسئول اتاق اصناف شهرستان سپیدان از توزیع سیب و پرتقال ومرغ منجمد با نرخ مصوب و کیفیت مناسب در 10 نقطه از شهرستان خبر داد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه کاظم شاه حسینی در گفتگو با خبرنگار مارگون، با اعلام این خبر گفت: در راستای طرح تنظیم بازار و توزیع میوه با نرخ های مصوب دولتی و با کیفیت تعریف شده امسال هم مانند سال های قبل قسمت اعظم بار بر دوش اتاق اصناف شهرستان سپیدان گذاشته شده و در این زمینه با همکاری نهادهای مختلف منجمله، جهادکشاورزی، اداره صنعت معدن و تجارت و تعاون روستایی شهرستان سپیدان برای خدمت رسانی به عنوان شبکه توزیع میوه تهیه شده جهت شهرستان انتخاب شده است.

شاه حسینی گفت: با توجه به شرایط غیر قابل پیش بینی بازار میوه شب عید و تنظیم بازار میوه توسط دولت، امسال هم مانند سال‌های گذشته میوه‌هایی که درخواست بیشتر مردم است ذخیره سازی شده و فراخور حال و زمان در موعد مقرر توزیع خواهد شد.

 وی ادامه داد:با نزدیک شدن به پایان سال و فرا رسیدن عید نوروز و گرم شدن بازار میوه هر ساله نگرانی هایی در خصوص کمبود میوه و افزایش قیمت آن در بازار میوه و تره بار مطرح می شود چراکه سال گذشته تدابیر نادرست در ذخیره سازی میوه شب عید و کمبود برخی اقلام چون پرتقال، مردم شهرستان شاهد افزایش قیمت این میوه زمستانی در بازار بودند.

مسئول اتاق اصناف شهرستان سپیدان با بیان اینکه هیچ مشکل و کمبودی برای بازار میوه شب عید وجود ندارد، افزود: بهترین نوع میوه برای شب عید خریداری شده است و با توجه به سنجش شرایط بازار و زمان توزیع میوه، قیمت گذاری آن انجام می‌شود و مسلما قیمت میوه شب عید از بازار گرانتر نیست.

وی با بیان اینکه میوه با قیمت روز در بازارعرضه می شود، افزود: برخلاف پارسال که کمبود میوه موجب شد قیمت میوه بخصوص پرتقال بالا باشد اما امسال هیچ کمبودی وجود ندارد و با قیمتی مناسب عرضه خواهد شد.

شاه حسینی افزود: حدود 10 جایگاه عرضه موقت هم در سطح شهرستان ایجاد خواهد شد و برای سهولت کار مردم و جلوگیری از ترافیک و اتلاف وقت شهروندان ؛در چندین محل در سطح شهرستان ودر سه بخش اقدام به توزیع سیب و پرتقال  ومرغ منجمد با نرخ و کیفیت مشخص که توسط تعاون روستایی تهیه شده می گردد

وی در ادامه گفت: با توجه به شرایط آب و هوای خوب امسال، محصول فراوان و با کیفیت مناسب و قیمت ارزان عرضه می شود.

مسئول اتاق اصناف شهرستان سپیدان گفت: در سایراقلام با تمهیداتی که توسط همکاران در شورای نرخ گذاری و همکاری دیگر نهادها اندیشیده شده، برای شب عید افزایش نرخ آنچنانی نداشته باشیم . با توجه به اینکه هرسال بر اساس افزایش تقاضا افزایش قیمت وجود دارد از الان به بهره بردارها ابلاغ شده که اقلام مورد نیاز را خریداری کنند . امسال سعی شده به گونه ای عمل شود که افزایش قیمت در کمترین حد باشد تا شهروندان راحتتر و با قیمت مناسب تر اقلام مورد نیاز را کنند.

 شاه حسینی بیان کرد: دایر کردن غرفه‌ها در مکان‌های مناسب از سطح شهر برای عرضه  میوه و ارائه محصولات به‌روز و مطلوب در پایان سال به‌ خصوص در بازارچه‌های محلی باید خدمات مؤثری برای رفاه همشهریان داشته باشیم.

نظرات بینندگان