کد خبر: ۸۵۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۴

مسئولان بخش «کوهمره نودان» کازرون روز درختکاری را فراموش کردند!

مسئولان بخش کوهمره نودان روزدرختکاری را فراموش کردند تا حیات جنگل بلوط بیش از پیش به خطر افتد و دوستداران طبیعت را دل نگران کند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از "کازرون خبر"، در تقویم رسمی 15 اسفند ماه، هر سال به عنوان روز درختکاری نامگذاری شده است و در جای جای میهن عزیزمان مردم و مسئولان با کاشت نهال هایی این روز را گرامی میدارند. 

جنگل های بلوط بخش کوهمره نودان یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری شهرستان کازرون محسوب می‌شود که همه ساله در ایام نوروز شاهد حضور بیشمار گردشگران و مسافران نوروزی از همه جای کشور عزیزمان زیر سایه این درختان هستیم.

در پی بی توجهی مسولان در سال‌های اخیر بدلیل مسائل مختلف اعم از خشکسالی و اقدامات سوداگرایانه و سودجویانه برخی افراد(سازندگان زغال) شاهد از بین رفتن این درختان زیبا هستیم. 

روز درختکاری بهانه و فرصتی خوب برای مسئولان بخش کوهمره نودان بود تا با کاشت نمادین نهال، فرهنگ محافظت از محیط زیست و منابع طبیعی را بر فکر و ذهن مردم نهادینه کنند اما این روز آمد و رفت و مسئولان نودان حتی از کاشت یک نهال(به جز کاشت نهال توسط مسئولان یک مدرسه ابتدایی آن هم بدون حضور مسئولان بخش) هم دریغ کردند.

رهبر انقلاب در امسال و سال‌های گذشته جهت فرهنگسازی و نشان دادن اهمیت بالای حفاظت از محیط زیست در این روز اقدام به کاشت نهال می‌کنند ای کاش مسولان ما هم این اقدام زیبا را الگوی خود قرار دهند.

چه زیبا شاعر می سراید که «نگذارید بمیرد جنگل، که جهان خواهد مرد»! پس بیایید نگذاریم جنگل بلوط در سکوت ما ازبین برود.

نظرات بینندگان