کد خبر: ۸۵۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۴

1000 اصله نهال در جهرم کاشته شد

شهردار جهرم از کاشت 20 هزار اصله نهال در جهرم خبر داد و گفت:در سال گذشته 10هزار اصله نهال در این شهرستان غرس شد.

به گزارش شیرازه به نقل از پسین  جهرم، سیاوش قزلی در مراسم کاشت  هزاراصله نهال در منطقه تل کوهک جهرم که همزمان با هفته درختکاری برگزار شد، از کاشت 20 هزار اصله نهال در ایام نوروز خبر داد.

وی گفت: این نهال‌ها شامل انجیر، توت، شاه‌توت، کنی کار توس، شمشاد و گل رزاست که با آب‌وهوای جهرم سازگار و در برابر کم‌آبی مقاوم است.

قزلی بابیان اینکه توسعه فضای سبز در دستور کار شهرداری جهرم است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته حدود 10 هزار اصله نهال که با هوا و کم‌آبی جهرم سازگار باشد در این شهرستان کاشته شد.

شهردار جهرم افزود: یکی از عوامل عدم گسترش فضای سبز معابر در جهرم، مردم و مغازه‌داران هستند که با قطع و خشکاندن درختان مانع توسعه فضای سبز می‌شوند.

وی با تأکید به آموزش اهمیت درختکاری و مواظبت از محیط طبیعی از دوران کودکی به افراد جامعه، افزود: باید به کمک سمن‌ها و نهادهای مردم‌نهاد نگهداری از محیط‌زیست نهادینه شود.

قزلی با اشاره به برنامه‌های این نهاد برای گسترش فضای سبز، بیان کرد: احداث پارک پیر شبیب با هزینه بالغ‌بر 17 هزار مترمربع در حال انجام است که در سال آینده به بهره‌برداری می رسد.

وی به گسترش فضای سبز در منطقه ولیعصر جهرم اشاره کرد و گفت: احداث 6 پارک محله‌ای در جهرم پیش‌بینی‌شده که ازجمله آن فضای سبز 2 هزار مترمربعی در کنار بیمارستان مطهری است.

 

علیرضا صحراییان فرماندار ویژه جهرم نیز در این مراسم با اشاره به نقش درختان در ایجاد هوای پاک، تصریح کرد: باید به ازای تغییر کاربری باغات جهرم به واحدهای مسکونی پارک‌ها و فضای سبز گسترش یابد.

 

وی گفت: فرمانداری جهرم اعتباری در راستای گسترش پارک‌ها و توسعه فضای سبز این شهرستان اختصاص خواهد داد.

 

انتهای پیام

نظرات بینندگان